Dagens vin

God helg!

0B928B49-67B2-4DA6-BCA5-C1E121E59DD7.jpeg
 
Du trenger ingen annen begrunnelse enn at den ikke smakte. De kan ikke forlange at folk skal kunne redegjøre for hvilken feil det er på vinen, men de spør siden de må oppgi årsaken når retur registreres.
 
  • Liker
Reaksjoner: Stonefly
Du trenger ingen annen begrunnelse enn at den ikke smakte. De kan ikke forlange at folk skal kunne redegjøre for hvilken feil det er på vinen, men de spør siden de må oppgi årsaken når retur registreres.

Forstår dette, men dette må da gjelde åpnede flasker? Altså ikke komme tilbake med 3-4 uåpnede?
 
Noen her som er gode på glass?
Jeg er på utkikk etter nye vinglass, i første omgang til rødvin.
gikk inn på riedel sine sider og ble kun forvirret, vanvittig mange varianter! Hvilke to-tre glass varianter er det fint å starte med?
 
Noen her som er gode på glass?
Jeg er på utkikk etter nye vinglass, i første omgang til rødvin.
gikk inn på riedel sine sider og ble kun forvirret, vanvittig mange varianter! Hvilke to-tre glass varianter er det fint å starte med?
For min del bruker eg kun zalto universal etter tips fra @Edzilla . Er og desse Vinmonopolet bruker til all smaking meg bekjent. Treng kun dette imo.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Forstår dette, men dette må da gjelde åpnede flasker? Altså ikke komme tilbake med 3-4 uåpnede?
Klart du kan :) Jeg har selv levert tilbake flere godt mente gaver jeg har fått fra venner og familie, men som rett og slett ikke treffer min smak. Trenger ikke en gang kvittering... Uåpnet, i god stand, med en hyggelig forklaring om at jeg er en særing som det er vanskelig å kjøpe gaver til :LOL: Aldri vært noe problem.
 
Noen her som er gode på glass?
Jeg er på utkikk etter nye vinglass, i første omgang til rødvin.
gikk inn på riedel sine sider og ble kun forvirret, vanvittig mange varianter! Hvilke to-tre glass varianter er det fint å starte med?
Zalto Universal, Burgund og Bordeaux. I den rekkefølgen. Så er du godt beredt på hva enn vinverdenen har å by på.
 
Noen her som er gode på glass?
Jeg er på utkikk etter nye vinglass, i første omgang til rødvin.
gikk inn på riedel sine sider og ble kun forvirret, vanvittig mange varianter! Hvilke to-tre glass varianter er det fint å starte med?

Er veldig fornøyd med Gabriel Glas som universal glass og Riedel Burgund og Bordeaux
 
Jeg begynte med Riedel Vinum Riesling/chinati, bdx og pinot. Helt fantastiske helt til jeg prøvde Zalto. Har nå 4stk Zalto Burgund og 4 Bdx. Bruker dog fortsatt Riedel Vinum til hverdag og store middager. Har og noen champis glass i Riedel Veritas og. Imo er de en mellomting av Vinum og Zalto i tykkelsen på glasset. Hvis jeg skulle gjort alt på nytt (og beholdt husfreden) tror jeg nesten jeg hadde gått for Riedel Veritas from the get go.

Den eneste downsiden jeg har med Zalto er at jeg synes alkoholen i vinen sier mer i fra enn det Riedel sine glass gjør. Dette gjelder spesielt amerikanske cab’er. Ellers er det noe helt spesielt å drikke god PN/Chardonnay fra Zalto Burgund :mrgreen: