Jeg trenger litt innspill......

Er nok ingen mann nei, jenter kan da vel også like dyre ting.... kan vi ikke? ;)

Men ja, klokkedrømmene mine blir nok over veldig lang tid. Jeg har sett noen priser og innsett at det kanskje ikke helt gjennomførbart alt....men det er jo lov å drømme. En klokke blir det iallefall.

Men dere glemte jo litt spørsmålet mitt da.... Billigere klokker med glass bak, og som samtidig har flott urverk....noen forslag?

Støtter deg, nena!
Hos meg er du jente og "....innocent until proven otherwise";)

Mitt korte svar på spørsmålet (og erfaring så langt)....er
- at definisjonen på flott urverk relativt ofte henger sammen med høy pris.
Derfor smaker jeg litt på spørsmålet, og finner nesten å si at de to faktorene dine - billig klokke og flott urverk - ikke er så kompatible.

Men så er det jo det med smaken, da. Hva er vakkert og flott? Det trenger ikke være av det mest kostbare.
I min tidlige klokkeinteresse var jeg svært så fascinert av åpen bakside generelt, uten å reflektere nevneverdig over om urverket var av såkalt "high end" kvalitet (les: in-house, dvs. produsert av manufakturen selv), og ikke var ETA-base eller annet.
Da var eksempelvis Longines, TAG Heuer og Omega hyggelige ur å se inn i. Dette er nok ur som kan gi en hyggelig visuell opplevelse også i dag. Men, jeg kjenner ikke markedet så godt her.
Uansett, jeg vil absolutt tro det vil strømme på tips i denne tråden utover kvelden, så det er nok bare å "stay tuned", så kommer det nok både tekst og bilder.
:cool:

Klokken som diskuteres er Patek Phillipe Aquanaut.

Gall_Patek407.jpg

Det ble nettopp solgt en av arten her på forumet. Poenget her var at det var en eldre modell som er litt mindre enn modellen som er i produksjon nå.

Den som ble solgt var vel 34x36 mm mens de som selges i dag er noe større, uten at jeg fant målene i farten.

Siden den ble nevnt her, så kan jeg jo poste bilde av den som ble solgt for den fordelaktige sum her på TS, det er en midsize som oppleves omtrent som en Datejust på hånda:
IMG_1762.jpg

Jeg blir mer og mer glad i denne, og nå som jeg har klart å finansiere en annen "grail" med cash - så blir nok denne beholdt.. Jeg tar jo tross alt bare vare på den til neste generasjon :D - og i og med at junior i huset mister omtrent en klokke i uka, så håper jeg det blir en stund til...