Familiebilde - Hva har dere i boksen?

Lekkert bilde! Ser jo ut som det var mye snacks å leke seg med der!
 
Lekkert bilde! Ser jo ut som det var mye snacks å leke seg med der!

Joda, det er nok å henge fingrene i her.
Skal prøve meg med litt kosmetisk oppgradering av noen gamle Certinaer når nettene blir lange. I tillegg ligger det omlag femti lommeur og venter på litt pleie. Disse kommer jeg til å selge i "bulk" og se om jeg får fylt opp rolexsparebøssen.
 
Mine klokker

Den sorte Seamastern din er fin Minuteman, har akkurat fått meg en SMP selv, og den liker jeg bare bedre og bedre..

Siden det er så kult å se hva alle andre har i boksene sine, så tenkte jeg å vise hva for noe rask og ræl jeg har i mine.. :D

Jeg har egentlig litt ledige plasser og en som er på vei ut..
Men det er vel aldri noe problem å fylle opp hehe..

P7114257.jpg


P7114262.jpg
 
Begynner å bli litt stille her!! Vi skal ikke sprite opp tråden med litt oppdaterte klokkesamlinger? Ser det er mangen som legger ut bilder av samlingene i egne tråder. Fyr ut bilder av klokkene dine samlet :D

Jeg kan godt begynne med å oppdatere min egen ;)


Legg merke til at alle klokkene utenom én har samme tid. Ikke verst! Og det uten at jeg var klar over det...

Fra venstre: Seiko SKX007 på regimantal nato. Seiko SKX031 på lenke. Vintage Seiko SQ Quartz (1980). Raymond Weil Maestro Automatic. Vintage Ebel med opptrekker urverk (1950) :D
 
Æsj, har nettopp sett gjennom hele tråden og jeg ser at jeg har laaaang vei igjen før jeg er der. Vi får håpe det kommer hvertfall en til i samlingen ila. året.

Håper det går bra at klokkene ingen har en boks å bo i.

21092011262.jpg

Ketchup og kalkulator i bakgrunnen, studiene kaller.

Litt bedre bilde.
CIMG1458.jpg

Etter å ha solgt noen IWCer det siste året sitter jeg igjen med en fin pusseklut som minne :)
 
Æsj, har nettopp sett gjennom hele tråden og jeg ser at jeg har laaaang vei igjen før jeg er der. Vi får håpe det kommer hvertfall en til i samlingen ila. året.

Håper det går bra at klokkene ingen har en boks å bo i.

21092011262.jpg

Ketchup og kalkulator i bakgrunnen, studiene kaller.

Litt bedre bilde.
CIMG1458.jpg

Etter å ha solgt noen IWCer det siste året sitter jeg igjen med en fin pusseklut som minne :)

Den LV'en din er helt fantastisk. Er ikke hekta på Rolex, men den er en av få som jeg tror ville fått meg hektet på Rolex om jeg eide en.
 
+1 :) En så godt som perfekt samling.

Kanskje bortsett fra en dressklokke på skinnreim, eller en vintage, eller en beater, eller en...aaarrrgggh

Takk takk :)

hehe, der ruller ballen ja! Og det siste den gjør er å stoppe.
 
Den LV'en din er helt fantastisk. Er ikke hekta på Rolex, men den er en av få som jeg tror ville fått meg hektet på Rolex om jeg eide en.

Tusen takk, det var et impulskjøp som for en gangs skyld heldigvis gikk i riktig retning. Jeg er meget fornøyd og tror den blir i boksen en stund. Har du sett den irl?
 
Noen kjappe bilder av det som tar opp plassen i boksen for øyeblikket. Har som dere ser bare plass til 6 klokker, så med unntak av en G-Shock som ligger og slenger vil det som regel bare være så mange i samlingen. Er forsåvidt greit også, da jeg vanskelig kan forsvare å ha klokker som ikke brukes når det finnes så mye spennende og uprøvd i klokkeverdenen.

f5726128.jpg


5753c3a2.jpg


Keramisk submariner som jeg vanskelig kan finne noe feil med. Det eneste måtte være om halvparten av kollegaene mine troppet opp med identisk - noe som virker svært usannsynlig.

Orange monster er alltid med når det er fare for helsen til klokkene. Et av mine første kjøp, og kunne ikke falle meg inn å kvitte meg med den. Utrolig mye for pengene, og et design som av en eller annen merkelig grunn bare stemmer.

Panerai PAM111 er siste tilskudd. Jeg lurer på om jeg begynner å skjønne "det". Tilogmed kona synes den var fin. Men tror nok det blir med den ene.

d06f9cda.jpg


Titangutta ! Har muligens proklamert min elsk for dette materialet før, og her er resultatet. Synes materialet er så herlig understated uten noen tegn til glits og glamour. Det gjør også klokkene vanvittig lette og komfortable.

IWC ingenieur AMG. Hadde sikla så lenge på denne og den skuffa ikke da jeg fikk den. Tidligere kjente jeg stålversjonen fra butikk, men grunnet vekt og høyde var det rett og slett ikke mulig å få den komfortabel for meg. Med den reduserte vekten er det ikke noe problem. Det som derimot er et problem er at jeg sliter med å finne perfekt lengde på lenken. Det får kanskje bli en vinterklokke, siden håndleddene skrumper litt under den kalde årstiden :p

Omega Seamaster Titanium. Jeg hadde tidligere den klassiske 2254 og den forsvant i jakten på noe annet, men jeg hadde bestemt meg for å kjøpe den igjen en gang. Falt pladask for denne da jeg så den, og heldigvis fant jeg en brukt. Lett som en fjær og en bezelring som er litt mindre in-your-face enn stålbroren. Hvis jeg en gang skulle miste klokkeinteressen og ende opp med kun 1 måtte det blitt denne. Den er ikke lett å få tak i, men når man finner den er det som regel til en meget aksetabel pris.

Breitling Aerospace. Hadde lenge beundret denne, da den har min favorittstørrelse - 42mm. Den har også en fin og lav profil og den mest komfortable lenken jeg har. Er vel ikke helt fornøyd med displaymodulen her, som av en eller annen idiotisk grunn ikke kan vise informasjon i øvre og nedre felt samtidig. Dette er noe som Breitling B1 kan, men det er jo et søkke uten like. Skiven er forrige generasjons, som er den klart mest attraktive synes jeg.
Jeg er heller ingen purist når det kommer til quartz. Det er deilig å kunne ta på seg et ur som alltid går riktig. Ikke dumt å ha når man skal stille de andre urene heller :)

Så det var et snapshot - om en måned er kanskje alt endret, hvem vet ?
 
Her er min boks med innhold (konas klokker har også sneket seg med for å fylle opp de tomme plassene)

IMG_1709.jpg


Øverst fra venstre: IWC Portofino, Speedy Pro, Longines Hydroconquest, kona's Tudor MiniSub, Orient New Mako, Seiko 5 "Military", Seiko SARB033 og kona's Datejust

Noen nærbilder (beklager bildekvaliteten)

IMG_1710.jpg


IMG_1711.jpg
 
Innholdet i boksen i dag. Fruens bruksklokke fra Technomarine var fraværende da bildet ble tatt, men er ikke dypt savnet ;)

IMG_6221web.jpg
 
En lite knips av mine klokker inkl siste anskaffelse.
20111026_194702.jpg


Det må sies at GO-en skal selges for å finansiere DJ-en, har jeg fått beskjed om av finans-/statsministeren. Denne er annonsert til knallpris under k&s ;)
 
Det får en si Sjul, en helt rå samling du har fått deg! Gratulerer så mye DJ II, sporty og fin klokke. Tror jeg har prøvd den aktuelle klokken og må si den sitter meget fint på lanken min også.