Tidssonen Passaround

Skal begynne å tenke litt på hvordan vi gjør det, planen er vel egentlig å ta det på NURK, slik at vi har vitner og mulighet for interesserte til å delta. Noen som har andre forslag eller innspill?

Når pleier det å være NURK?
Kunne tenkt meg å ta turen inn til tettbebyggelsen når trekning foregår.:)
Men det må planlegges litt på forhånd.
 
Første er i dag klokken 19.00. Det pleier å være én gang i måneden, og (nesten) alltid på mandager. Så 24.oktober er mitt stalltips til neste etter i dag, men følg med på nurk.no og her på forumet, eller meld deg på maillisten til Dag (send en mail til braanaas ætt gmail dått com).
 
Og dette betyr at klokken for tiden er hos deg, Kristafaa?

Det medfører riktighet.

Jeg rakk akkurat å stoppe innom posten på fredag før det bar avsted på guttetur til Norefjell der klokka fikk være med på topptur. Jeg kommer tilbake med litt foto-updates fra helgas fjelltur så snart bildene er i mine hender.
Ellers flyr jeg nordover på onsdag, så klokka får sett litt av Finnmark også, før den går videre til topale i begynnelsen av neste uke.
 
Dette er en klokke som får reist mye, i hvert fall :)

Håper vinneren er fornøyd med den og vil beholde!
 
Da har klokka fått rett i overkant av en ukes armtid hos meg, og går videre i posten til sistemann på lista i dag.

Jeg er relativt fornøyd med Stowaen, men er enig i at feelingen på bezelen trekker helhetsinntrykket ned litt.
Den matte skiven og kassen syns jeg ser veldig bra ut, og lumen var også en fryd, sammenlignet med for eksempel min Helson Buccaneer.

Stowaen fikk være med på topptur på Norefjell, før den blei med opp til en liten gård langs Laksefjorden i Finnmark for å sjekke at alt sto bra til før vinter'n. Blei dessverre få spektakulære bilder, men her er et par fra Høgevarde forrige helg, og et fra innsiden av sharken på vei tilbake til sivilisasjonen.

SeaTime_edited-1-1.jpg


SeaTime_edited-2.jpg


IMG-20111003-00072-1.jpg
 
Stowaen er tilbake hos meg etter å ha vært runden. Den ser ut til å være i god form, og det eneste såret jeg kan se er en ripe i bezelen. Litt svinn må en jo regne med.....

I dag tidlig kom det også mail fra Dag:
Kjære klokkevenner !

Neste møte er mandag 24. oktober kl 19.00 For sted se nurk.no

Det blir en liten "leksjon" om chronographer. Ta med og vis frem om du har !


I tillegg er dette også et vanlig kjøp/salg/bytte-møte.

Ta med venner og kjente, og ikke minst klokker :) Alle er velkomne !

Entre kr 50,- dekker husleie og kaffe.

Håper mange av dere har muligheter til å komme.

Vi sees !

Det betyr at vi satser på å lodde ut Stowaen da, forutsatt at det er greit for Dag og Roger, og at jeg kommer meg dit. Og i alle fall det siste ser i øyeblikket ut som om det skulle gå bra.

IMG_4156.jpg


IMG_4157.jpg


IMG_4158.jpg


IMG_4159.jpg


IMG_4160.jpg
 
Det er riktig oppfattet at klokken er klausulert slik at vinneren må bære den 24/7 i hele 2012 + dele WS i dagens-tråden hver eneste av disse? ;)
 
Det ble altså gjmo som stakk av med seieren! Rett trekning ble bevitnet av store deler av NURK, og en hel del TS-medlemmer var tilstede. DJM var fotograf og assistent, og selve trekningen ble foretatt av NURK-general Dag. Gjmo får en PM av meg, og klokken overbrakt så snart han har mulighet til å møte meg.

Vet noen hva som har skjedd med USB-sticken forresten? Jeg får ikke ut noen bilder fra den.