Grand Seiko-tråden

I mitt tilfelle kunne jeg ikke vente, siden jeg opplevde noe besynderlig. Jeg satt på et fly på vei til Italia, og løftet armen for å se hva klokken var. (Det hender faktisk at jeg bruker klokken til det.) Da så jeg at glasset hadde løsnet, og lå 3-4 mm til siden. Hvorfor det ikke lå på gulvet eller i fanget mitt kan jeg ikke forklare, og heller ikke hvorfor det hadde løsnet, men der lå det altså. Christensen hadde ikke hørt om noe liknende, og jeg fikk beskjed om at det var kommet smuss inn i verket, slik at en full service var påkrevet. Moralen for mitt vedkommende var «reis aldri med bare én klokke», for jeg følte meg naken under hele Italia-oppholdet …
Høres ut som trykkforandringen (lavere trykk i flyet oppe i høyden) fikk det høyere trykket innelukket i klokka til å poppe ut glasset.
Uansett en veldig liten trykkforskjell som ikke skulle kunne klare det.
Det høres ut som en produksjonsfeil som bør dekkes av reklamasjonsretten såfremt klokka ikke er mer enn 5 år gammel.

• Liker
Reaksjoner: aek
Høres ut som trykkforandringen (lavere trykk i flyet oppe i høyden) fikk det høyere trykket innelukket i klokka til å poppe ut glasset.
Uansett en veldig liten trykkforskjell som ikke skulle kunne klare det.
Det høres ut som en produksjonsfeil som bør dekkes av reklamasjonsretten såfremt klokka ikke er mer enn 5 år gammel.
Min SBGA201 er fra 2017, så reklamasjon var nok ikke aktuelt. I følge ChatGPT er sannsynligheten for at trykkforandringen skulle forårsake noe sånt svært liten. Samtidig er det jo nærliggende å tenke at det er en sammenheng likevel.

Min SBGA201 er fra 2017, så reklamasjon var nok ikke aktuelt. I følge ChatGPT er sannsynligheten for at trykkforandringen skulle forårsake noe sånt svært liten. Samtidig er det jo nærliggende å tenke at det er en sammenheng likevel.
Det burde ikke kunne gå, derav min mistanke om produksjonsfeil, herunder feilmontering.
Kan ikke se noen annen plausibel forklaring til at glasset forlot klokka oppe i et fly.

• Liker
Reaksjoner: aek