* K L O K K E S T A F E T T E N 3*

Flott presentasjon @Genta! Min favoritt er IWC'en. Digger dataløsningen på den, det gjør mye av klokken og gir et særpreg jeg liker godt.
Radiumen er også fet men ikke for meg.
Hulken til kona er nok den jeg sikler mest på ;)

• Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Bgo80 og Genta
@Johnsigans

Begynte fint med en Tissot og en gshock , som eg skal være ærlig å sei eg ikkje er spesielt fan av . Men den VC , gubedre for en klokke , og den lenka ser veldig behagelig ut.
Og så topper du det med en patek og en 8 dagers Panerai . Grattis med flott samling

Redigert:
  • Elsker
Reaksjoner: Johnsigans
@Genta . Imponerende nedskalering . Noke eg skal , men får ikkje til .

Liker den seamasteren i quartz , og iwc er en flott kvardagsklokke .
Radium er berre kult .

Eg ser du ikkje har chronograf i samlingen. Så her hadde jo en daytona , eller endå bedre en zenith passa fint inn .

• Liker
Reaksjoner: Genta og seiltid
Den artigste samlingen til nå. Jeg finner liksom ingen logikk i utvalget. Her har du tydeligvis fulgt hjertet. Respekt.
Enig med @GrimReaper her. Jeg hadde stjelt kvinnfolket sin hulk og latt de andre ligge i skuffen.
@Fjordseiko + @GrimReaper Så lenge dere lar kvinnfolket forbli ustjålet er jeg happy;)

Logikken i utvalget er:
- Ulikhet i design. Ulikhet i historie. Ulikehet i brands. Ulikhet i bruksområde. Når jeg skal fly. Når jeg skal dykke. Når jeg skal stå på ski.
- Likhet i pris og størrelse (alle bygger lavt og er komfortable).
- Kompletthet: ulikhetene ovenfor og sammen med Rolexen til kona og Tudoren til konformant så dekkes også noen av de største produsentene.

Redigert:
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: GrimReaper og seiltid
@Genta . Imponerende nedskalering . Noke eg skal , men får ikkje til .

Liker den seamasteren i quartz , og iwc er en flott kvardagsklokke .
Radium er berre kult .

Eg ser du ikkje har chronograf i samlingen. Så her hadde jo en daytona , eller endå bedre en zenith passa fint inn .
Nedskalering bør vel ikke være et mål i seg selv på et nerdeforum;) Men jeg trives med det akkurat nå.
Har eid altfor mange klokker på veien, men sjelden hatt det rolig med den som nå.
Daytona = et absolutt mål å få inn ja! Men vil nok ta noen år....

Nedskalering bør vel ikke være et mål i seg selv på et nerdeforum;) Men jeg trives med det akkurat nå.
Har eid altfor mange klokker på veien, men sjelden hatt det rolig med den som nå.
Daytona = et absolutt mål å få inn ja! Men vil nok ta noen år....

Det er vel heller det at samlingen er blitt for stor og binder opp midler som strengt tatt kunne brukt til andre ting. Vi får sjå . Mulig eg burde ha lagt den ut her en plass så eg kunne stille meg laglig til for hogg.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Det er vel heller det at samlingen er blitt for stor og binder opp midler som strengt tatt kunne brukt til andre ting. Vi får sjå . Mulig eg burde ha lagt den ut her en plass så eg kunne stille seg laglig til for hogg.
Spør @Dazed om du får lov til å kjøre en bonusrunde etter at de planlagte er ferdige? Men ville spurt først, for han er ganske streng;)

Oi! Her har det skjedd ting, ja. :)

Elsker IWC-en! Har ikke noe problem med datovinduet heller. Den er bare inspirert av høydemåleren i et fly, som jo er litt kult. Ser bare litt mer "instrument" ut. :)

Seamaster er selvsagt en evig klassiker. Selv er jeg litt for påvirket av jåleri til at jeg hadde kjørt kvarts, men å ha en klokke som bare kan plukkes opp uten å måtte ta seg tid til å trekke og stille, er naturligvis en kjempefordel.

Radium har jeg aldri fått helt sansen for, men som en fargeklatt, og som samlingens "morsomme" klokke, som samtidig har et helt åpenbart eget bruksområde, er den midt i blinken.

Vel blåst!

Redigert:
  • Elsker
Artig lite knippe du valgte her @Genta !
Datovinduet på IWC synes jeg er tøft. Cool at du har kjørt mesh-lenke på den å, tilhører vel Omega denne?
Radium, artig farge og gøy den representerer landet vårt, mens Omegaen der treffer hjertet mitt nærmest. Ettersom min aller første klokke var en Seamaster Diver 300. Denne her synes jeg er hakket kulere enn den jeg hadde, ellers hadde jeg nok fortsatt hatt den!

• Liker
Artig lite knippe du valgte her @Genta !
Datovinduet på IWC synes jeg er tøft. Cool at du har kjørt mesh-lenke på den å, tilhører vel Omega denne?
Radium, artig farge og gøy den representerer landet vårt, mens Omegaen der treffer hjertet mitt nærmest. Ettersom min aller første klokke var en Seamaster Diver 300. Denne her synes jeg er hakket kulere enn den jeg hadde, ellers hadde jeg nok fortsatt hatt den!
Takk takk:)
Jeps, mesh-en er Omega, syns den kler IWC sabla godt! Ånkli toolwatch-utseende.
Selv ga jeg Omega SMP 300 til min 1. sønn i konfirmasjonsgave, morsomt med denne i quartz som skiller seg litt fra hans.

• Liker
Reaksjoner: Norwegian Watch G.
@Fjordseiko + @GrimReaper Så lenge dere lar kvinnfolket forbli ustjålet er jeg happy;)

Logikken i utvalget er:
- Ulikhet i design. Ulikhet i historie. Ulikehet i brands. Ulikhet i bruksområde. Når jeg skal fly. Når jeg skal dykke. Når jeg skal stå på ski.
- Likhet i pris og størrelse (alle bygger lavt og er komfortable).
- Kompletthet: ulikhetene ovenfor og sammen med Rolexen til kona og Tudoren til konformant så dekkes også noen av de største produsentene.
Men hva med den mest sexy av de alle? Den med blå skive? Den vil jeg ha, så kan du få ha kona i fred ;)

• Elsker