Nato med gull-spenner!

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Nato-remmer med spenner i "gull" er nå endelig lett tilgjengelig flere steder. Det er sannsynligvis flere enn meg som har vært på jakt etter disse en stund :D Ypperlig til din vintage helgull Rolex ;) Eller annet.

Her er en oversikt over de jeg har funnet til nå. Fyll gjerne på om dere kjenner til andre

Jeg har ikke kommet så langt som å få tatt egne bilder, men det kommer vel etterhvert :)

La Passione per il Tempo

FL2602-1.JPG


FL2603-1.JPG


FL2604-1.JPG



http://www.lapassioneperiltempo.com/kshop/store/kommerce_ShowDettaglioArticolo.asp?IDART=2603&TIPO=A

Italiensk (nett)butikk. Forløpig tilgjengelig i 20mm i fargene svart, brun og militærgrønn. Har kjøpt alle tre av disse, ser meget bra ut! Jeg valgte på gjøre alt over mail framfor å benytte kjøpsløsningen, det var helt klart å foretrekke. De svarte raskt og på godt engelsk. Tar Paypal.


Strapcode

SNATO22006GD.jpg_520x400-1311766081.jpg


SNATO20017GD.jpg_520x400-1311765469.jpg


SNATO20-NyJBBlack-GD.jpg_520x400-1311766699.jpg


SNATO-J19-20GD.jpg_520x400-1311766324.jpg


http://www.strapcode.com/store/nato-gold-edition-c-229.html?infoBox=0


Produsent og nettbutikk med base i Hong Kong. Tilgjengelig i 20mm og 22mm i svart, grå-grønn og to regimental varianter. Har ikke testet disse selv ennå, men kommer muligens til å bestille et par stk.


aliasmarlow på eBay

http://www.ebay.co.uk/itm/18mm-Nato-Gold-Buckle-Hardware-Black-Green-Blue-/280721932293

Har kun i 18mm tilgjengelig på auksjon, i svart, marineblå og olivengrønn. På mail tilbyr selger derimot også i 20mm. Har bestilt marineblå i 20mm, ikke mottatt ennå.

Jürgen's Custom Straps

info@s-parts.de

Tysker som lager custom remmer på bestilling. Kan få laget gullforgylte metalldeler til Nato i skinn.
 
Singularstraps.se har visst også svart og grå med gull på lager, men ennå ikke lagt ut i nettbutikken i påvente av fotografering :)
 
hmmmm underlig og nytt for meg med gullnato ........natoremmer har hatt en aura av det praktiske, fritid, militære etc. over seg. Synes kanskje at gull ikke passer inn i det bildet - litt selvmotsigende på en måte.
 
hmmmm underlig og nytt for meg med gullnato ........natoremmer har hatt en aura av det praktiske, fritid, militære etc. over seg. Synes kanskje at gull ikke passer inn i det bildet - litt selvmotsigende på en måte.

Spørs om det ikke har en sammenheng med at klokka stroppa holder på plass er av massivt gull :)
Det ser nok merkelig ut med gullklokke og stålspenner på stropp (ikke det at det er en aktuell problemstilling for meg)
 
Det er selvsagt et svar på den i utgangspunktet selvmotsigende utfordringen med et sportsur i gull ;)
En fantastisk måte å "kle ned" et prangende gullur.

Nato-remmer er i dag et rent motefenomen, ingen grunn til å late som noe annet :)
 
Det er selvsagt et svar på den i utgangspunktet selvmotsigende utfordringen med et sportsur i gull ;)
En fantastisk måte å "kle ned" et prangende gullur.

Nato-remmer er i dag et rent motefenomen, ingen grunn til å late som noe annet :)

Ikke enig med siste påstand der!
Bruker selv nato på arbeidsklokkene da jeg allerede har mistet en klokke på nordsjøen..;)
Med nato faller ikke klokken av om man skulle hekte seg på noe slik at en av springbarene vipper seg ut. Dette har som sagt skjedd meg før med klokke på lenke.
 
Ikke enig med siste påstand der!
Bruker selv nato på arbeidsklokkene da jeg allerede har mistet en klokke på nordsjøen..;)
Med nato faller ikke klokken av om man skulle hekte seg på noe slik at en av springbarene vipper seg ut. Dette har som sagt skjedd meg før med klokke på lenke.

Det er godt å høre at de også brukes som til tiltenkt! :D Men etter å ha sett Nato på 9 av 10 spradebasser i Stockholm for et par helger siden tenker jeg at det nok er mer mote enn praktisk for de fleste ;)