Dagens klokke

9454EF50.jpg

Dæven, den var flott!
Hva er dette for no'? Cushionkasse i sølv? Fixed lugs...

Sikkert bare jeg her på sonen som ikke vet det, men dere får bare tilgi min uvitenhet ;)
 
Dæven, den var flott!
Hva er dette for no'? Cushionkasse i sølv? Fixed lugs...

Sikkert bare jeg her på sonen som ikke vet det, men dere får bare tilgi min uvitenhet ;)

Panerai 249 "1936 California". Ikke fixed lugs, det finnes skruer på baksiden. Stainless polert kasse.

Dette var en Special Edition fra 2006 som det ble laget kun 1936 enheter av. Søk på google så finner du historien.

@ Timely: sinnsyk fredagsklokke på deg! :)
 
Lekkert!

Hvordan smaker ildvannet der? Tror ikke jeg har prøvd en Speyside før..har vært hektet på brunt vann fra Islay i det siste jeg :)

Speyside er den rake motsetning til "røyktorv og sjø" whiskyen fra Islay :) Spesielt er "Glenrothes" en kompleks whisky med særdeles fruktighet og mye sødme. En anelse torv kan nok også kjennes. Den mer kjente "Cragganmore" kan også anbefales med sitt innslag av honning og vanilje og en lett ettersmak av røyk, eller kanskje en "Singleton of Dufftown" som har en umiskjennelig smak av ristet nøtter og søt frukt! Speyside er whiskyens svar på en god Cognac, ja og en del Highlands også...

Når det er sagt, er jeg også en "sucker" for Islay og da gjerne en klassiker som lagavulin -16y;)

Skål :)
 
Speyside er den rake motsetning til "røyktorv og sjø" whiskyen fra Islay :) Spesielt er "Glenrothes" en kompleks whisky med særdeles fruktighet og mye sødme. En anelse torv kan nok også kjennes. Den mer kjente "Cragganmore" kan også anbefales med sitt innslag av honning og vanilje og en lett ettersmak av røyk, eller kanskje en "Singleton of Dufftown" som har en umiskjennelig smak av ristet nøtter og søt frukt! Speyside er whiskyens svar på en god Cognac, ja og en del Highlands også...

Når det er sagt, er jeg også en "sucker" for Islay og da gjerne en klassiker som lagavulin -16y;)

Skål :)

..og dermed ble det en tur på polet en dag snart! :)

Helt enig i Lagavulin 16 years, den er fantastisk.

Er Cragganmore og Glenrothes whiskyer som gjør seg bra med en skje vann oppi, slik som noen av Islay-whiskyene?
 
..og dermed ble det en tur på polet en dag snart! :)

Helt enig i Lagavulin 16 years, den er fantastisk.

Er Cragganmore og Glenrothes whiskyer som gjør seg bra med en skje vann oppi, slik som noen av Islay-whiskyene?

Absolutt, smaker alltid en liten munn først uten vann, før jeg bruker et lite sugerør som pipette for å få akkurat passe med vanndråper i glasset. Vannet åpner opp nyansene og utrolig nok smaker det rett og slett mye mer!
 
Mr Secret Agent Man..... :p

Har lært på hemmelig-agent skolen at nylonremmen alltid må være noen mm for smal..... ;)

20mm Maratac Zulu 2rings

My watch may be be shaken, but never stirred... :)


Tacti-cool... :cool:


God helg alle sammen :)
 
...ikke for å være sær Frode, men har du smakt skikkelig spagetti? Med sånn hjemmelaget saus du vet? Kanskje med et forvillet hvitløksfedd i til og med? Hadde stått mer i stil til uret IMHO.... ;)

Hva????? Skal det være hvitløk tilsatt Dolmiosausen??? Det kan da ikke stemme.

Bare kødda. Etter en drøy uke i Roma i sommer fant vi ut at Fruens pastasaus ikke var så fryktelig langt ifra orginalen. Dolmio Classico er kun basis. Så tilsettes karbonade deig, 2/3 hvitløk (litt mer enn ett fedd :) ), nesten en hel "busk" med basilikum, Heinz Ketchup og pepper. Da, og først da, begynner det å bli en ok pasta saus.

I kveld ble det brukt egenimportert pasta ifra Roma. Kokt i masser av vann og uten lokk. Over den nykokte pastaen (aldente selvfølgelig) ble det hellt rikelig med kaldpresset olivenolje. Nyrevet permesan hører selvfølgelig med. Vinen for kvelden var en egenimportert Chianti ifra 2009 :)

P.S.
Beklager sent svar. Er nettopp ferdig med "Stekte Grønne Tomater". Hele familien var samlet så det var påkrevd med en klassiker :)

P.P.S
I Roma lærte vi også noe annet. Pasta (også spaghetti) spises kun med gaffel. Ikke med gaffel og skje! Det er feil.

God helg.

Frode.
 
Hva????? Skal det være hvitløk tilsatt Dolmiosausen??? Det kan da ikke stemme.

Bare kødda. Etter en drøy uke i Roma i sommer fant vi ut at Fruens pastasaus ikke var så fryktelig langt ifra orginalen. Dolmio Classico er kun basis. Så tilsettes karbonade deig, 2/3 hvitløk (litt mer enn ett fedd :) ), nesten en hel "busk" med basilikum, Heinz Ketchup og pepper. Da, og først da, begynner det å bli en ok pasta saus.

I kveld ble det brukt egenimportert pasta ifra Roma. Kokt i masser av vann og uten lokk. Over den nykokte pastaen (aldente selvfølgelig) ble det hellt rikelig med kaldpresset olivenolje. Nyrevet permesan hører selvfølgelig med. Vinen for kvelden var en egenimportert Chianti ifra 2009 :)

P.S.
Beklager sent svar. Er nettopp ferdig med "Stekte Grønne Tomater". Hele familien var samlet så det var påkrevd med en klassiker :)

P.P.S
I Roma lærte vi også noe annet. Pasta (også spaghetti) spises kun med gaffel. Ikke med gaffel og skje! Det er feil.

God helg.

Frode.

...jeg kan sove godt i natt skjønner jeg! I rest my case! Guards down! Eller som vi sier i trøndelag: Æ å vil ha! ;)
 
Du er nok inne på noe ja. ;)
Er en Densen B-330 og en B-320 koblet som bi-amper ett par Marten Miles III speakere, alt drevet av en Avid platespiller :D

Tøft! Aktiv deling også? Godt å se at vinylen lever.

Speyside er den rake motsetning til "røyktorv og sjø" whiskyen fra Islay :) Spesielt er "Glenrothes" en kompleks whisky med særdeles fruktighet og mye sødme. En anelse torv kan nok også kjennes. Den mer kjente "Cragganmore" kan også anbefales med sitt innslag av honning og vanilje og en lett ettersmak av røyk, eller kanskje en "Singleton of Dufftown" som har en umiskjennelig smak av ristet nøtter og søt frukt! Speyside er whiskyens svar på en god Cognac, ja og en del Highlands også...

Når det er sagt, er jeg også en "sucker" for Islay og da gjerne en klassiker som lagavulin -16y;)

Skål :)

Fin kontra på slutten der. Ole Brumm is the only way!

Alaska Project tilbake på den reimen den passer desidert best på, grå Maratac:
TBE_9806-1.jpg
 
Og så var det 18 års grense !

;)
Panerai PAM 249 Radiomir California dial

He he - jeg har en homage versjon som jeg bruker som rølpe klokke. Dvs. som benyttes ved visse anledninger hvor kveldens utfall kan være meget usikkert. Det kan ofte starte ganske så forsiktig med klokke prat og det hele:

ROLP-1.jpg


Men før man vet ordet av det så begynner praten og bli ganske så seriøs. Et tema som ofte går igjen er: "Er Cohiba egentlig overvurdert?" :

ROLP-2.jpg


Og før eller siden blir det så hett at det trengs en avkjøling:

ROLP-0.jpg


Men det hele roes ned i verdige former :)

FLYTTET BILDE TIL DEN LUKKEDE DELEN AV FORUMET GRUNNET NAKENHET :cool:

Frode.
 
Speyside er den rake motsetning til "røyktorv og sjø" whiskyen fra Islay :) Spesielt er "Glenrothes" en kompleks whisky med særdeles fruktighet og mye sødme. En anelse torv kan nok også kjennes. Den mer kjente "Cragganmore" kan også anbefales med sitt innslag av honning og vanilje og en lett ettersmak av røyk, eller kanskje en "Singleton of Dufftown" som har en umiskjennelig smak av ristet nøtter og søt frukt! Speyside er whiskyens svar på en god Cognac, ja og en del Highlands også...

Når det er sagt, er jeg også en "sucker" for Islay og da gjerne en klassiker som lagavulin -16y;)

Skål :)

Hva ??? Cragganmore som har innslag av honning og vanilje??? Det har jeg aldri fått med meg :) For meg er både Cragganmore og Lagavulin ildvann av typen "tjære, tang, tare, røyk, torv, sjø, båt og mer tjære". Enten grad 5 eller 6 :) Forøvrig fantastiske væsker som kan nytes en sen høstkveld. Må for all del ikke nytes vår og sommer.

Litt innenfor Spey's munning (ok - faktisk ganske langt ifra munningen) ligger landsbyen Forgue. Det er ikke langt ifra Inverurie - som igjen ikke er så fryktelig langt ifra Aberdeen. Her ligger et lite destilleri som heter Glen Dronach. Det har vært stengt noen år men har nå åpnet opp igjen. Ildvannet ifra perioden da det var stengt (rest lageret) var helt himmelsk. Nå har de startet opp igjen og tatt fram en del gamle lagrede fat. Dette er ildvann som er helt på høyde med den beste silke cognac'en. Øøøøhh - kan være litt vanskelig å få tak i. Men hvis du er i området så ....

Frode.