Gullkorn fra Finn.no

Heller løve enn overpriset Rolex!

Når det er sagt – skal vi snart bare si oss ferdige med invistorprat og kommentarer rundt hype?

Det kan da ikke være mange som syns at dette er så "moro", "sjokkerende" eller "underholdende" lenger?

La oss heller fokusere på skikkelige gullkorn med litt humor, sjarm og glimt i øyet? Slik denne tråden opprinnelig startet.

Enda tristere enn den pågående idiotien fra det lille mindretall i "klokkehobbyen", er om hele forumet skal bli forsøplet av side opp og side ned med "hype-snakk" – det være seg irritasjon over invistorer, ventelister, prisstigning, posting av elleville auksjonsresultater på trivielle klokker.

Joa, vi kan sikkert ha en tråd om det, men syns disse temaene har begynt å snike seg inn i alle de "faste" trådene her på TS. Æsj, ekkelt, sier jeg.

Og jeg kan da umulig være alene om å ønske TS som et fristed fra pengefokus – og et sted for fokus på klokker og det som gjør klokker fantastisk?

Jeg skriver ikke med moderator-hatten på nå, og setter ikke ned foten. Griper bare muligheten til å komme med et personlig innspill om utviklingen til TS, som også strekker seg godt utenfor bare denne tråden her :)
 
Heller løve enn overpriset Rolex!

Når det er sagt – skal vi snart bare si oss ferdige med invistorprat og kommentarer rundt hype?

Det kan da ikke være mange som syns at dette er så "moro", "sjokkerende" eller "underholdende" lenger?

La oss heller fokusere på skikkelige gullkorn med litt humor, sjarm og glimt i øyet? Slik denne tråden opprinnelig startet.

Enda tristere enn den pågående idiotien fra det lille mindretall i "klokkehobbyen", er om hele forumet skal bli forsøplet av side opp og side ned med "hype-snakk" – det være seg irritasjon over invistorer, ventelister, prisstigning, posting av elleville auksjonsresultater på trivielle klokker.

Joa, vi kan sikkert ha en tråd om det, men syns disse temaene har begynt å snike seg inn i alle de "faste" trådene her på TS. Æsj, ekkelt, sier jeg.

Og jeg kan da umulig være alene om å ønske TS som et fristed fra pengefokus – og et sted for fokus på klokker og det som gjør klokker fantastisk?

Jeg skriver ikke med moderator-hatten på nå, og setter ikke ned foten. Griper bare muligheten til å komme med et personlig innspill om utviklingen til TS, som også strekker seg godt utenfor bare denne tråden her :)
Bra innspill Jon Henrik, og fint dette blir adressert!

Kan det ikke heller opprettes en egen «Invistor» tråd for denslags, så slipper man det i andre fora?
 
Heller løve enn overpriset Rolex!

Når det er sagt – skal vi snart bare si oss ferdige med invistorprat og kommentarer rundt hype?

Det kan da ikke være mange som syns at dette er så "moro", "sjokkerende" eller "underholdende" lenger?

La oss heller fokusere på skikkelige gullkorn med litt humor, sjarm og glimt i øyet? Slik denne tråden opprinnelig startet.

Enda tristere enn den pågående idiotien fra det lille mindretall i "klokkehobbyen", er om hele forumet skal bli forsøplet av side opp og side ned med "hype-snakk" – det være seg irritasjon over invistorer, ventelister, prisstigning, posting av elleville auksjonsresultater på trivielle klokker.

Joa, vi kan sikkert ha en tråd om det, men syns disse temaene har begynt å snike seg inn i alle de "faste" trådene her på TS. Æsj, ekkelt, sier jeg.

Og jeg kan da umulig være alene om å ønske TS som et fristed fra pengefokus – og et sted for fokus på klokker og det som gjør klokker fantastisk?

Jeg skriver ikke med moderator-hatten på nå, og setter ikke ned foten. Griper bare muligheten til å komme med et personlig innspill om utviklingen til TS, som også strekker seg godt utenfor bare denne tråden her :)
Støttes helhjertet!
Det jeg egentlig lurer mest på er: Hva slags mennesker kjøper alle disse overprisede
greiene-det hadde vært morsomt å høre litt fra dem, men da i en egen tråd.
At selgere ønsker høyest mulig profitt, gjerne på tvilsomt vis, er gammelt nytt.
 
Heller løve enn overpriset Rolex!

Når det er sagt – skal vi snart bare si oss ferdige med invistorprat og kommentarer rundt hype?

Det kan da ikke være mange som syns at dette er så "moro", "sjokkerende" eller "underholdende" lenger?

La oss heller fokusere på skikkelige gullkorn med litt humor, sjarm og glimt i øyet? Slik denne tråden opprinnelig startet.

Enda tristere enn den pågående idiotien fra det lille mindretall i "klokkehobbyen", er om hele forumet skal bli forsøplet av side opp og side ned med "hype-snakk" – det være seg irritasjon over invistorer, ventelister, prisstigning, posting av elleville auksjonsresultater på trivielle klokker.

Joa, vi kan sikkert ha en tråd om det, men syns disse temaene har begynt å snike seg inn i alle de "faste" trådene her på TS. Æsj, ekkelt, sier jeg.

Og jeg kan da umulig være alene om å ønske TS som et fristed fra pengefokus – og et sted for fokus på klokker og det som gjør klokker fantastisk?

Jeg skriver ikke med moderator-hatten på nå, og setter ikke ned foten. Griper bare muligheten til å komme med et personlig innspill om utviklingen til TS, som også strekker seg godt utenfor bare denne tråden her :)
Amen!
La Facebook og Finn.no ta seg av denne trenden.
Selv små «gutteklubber» på Facebook har fokus på dette, med medlemmer herfra, faktisk.
Jeg klarer ikke helt å fjerne meg fra Facebook, men til tider så har jeg vurdert å kun forholde meg til TS - det er best her!
 
Redigert:
Er glad jeg ikke er på noen klokke grupper på Facebook mere! Det tar vekk interesse, og en blir utsatt for mange jeg vil si er klokkefanatikere, hehe.

Kan f.eks svare på ett spørsmål med ganske sunn fornuft, og etterpå få kjeft når tråd startet er langt nedi flaska etter å ha spurt hvorfor en Rolex er dyrere enn en seiko f.eks :p:)

Å søke etter noe og ha god oversikt over emner er også mere innviklet.

Holder meg her, og liker at det er så mange forskjellig smak og at ingen trenger å vegre seg for å si en mening eller tørre å si at det finnes ok klokker til under 5000kr også!
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød

Screenshot 2022-02-01 at 12.38.10.png
 
Screenshot_20220201-175836_Samsung Internet.jpg

Hvordan er det mulig å skrive "HEUR" i overskriften av annonsen og ikke se det når du har lastet opp bilde av både garantikort og klokken hvor det står så inn i h.... tydelig Heuer. Kan ikke noe for det men sånt kan irritere meg noe grenseløst. Hvor dårlig tid er det mulig å ha med å få klasket ut en annonse på finn liksom.
 
Redigert:
Vis vedlegg 279174
Hvordan er det mulig å skrive "HEUR" i overskriften av annonsen og ikke se det når du har laster opp bilde av både garantikort og klokken hvor det står så inn i h.... tydelig Heuer. Kan ikke noe for det men sånt kan irritere meg noe grenseløst. Hvor dårlig tid er det mulig å ha med å få klasket ut en annonse på finn liksom.
Komplett, men sertifikatet har blitt borte i årenes løp trumfer deg greit der. Hvorfor skriver de ikke bare sannheten med watch only egentlig?
 
Hehe. Middagspølser ;)
Når det er sagt så skriver jeg selv alle overskrifter på annonser med Caps Lock slik at de blir mer tydelige enn alle de andre annonsene.
Men du har nok rett, her har det vært en sløvpeis ute
 
Hmmm..... Explorer II eller tourbillon? Her sparer du 1000 Nok.


Alf Lie'n er på auksjon på Klokkeriet idag