Dagens klokke

Dagens klokke er muligens litt for stor til å få plass på armen, men den har til gjengjeld day/date, månedskalender og månefase, og den plinger ut hva klokken er hver time på en metallspiral på baksiden ;) Beklager råtten bildekvalitet, men det blir en del iPhone-bilder om dagen.

IMG_0163.jpg


Her kan man se pendelen i sving. Den store spiralen i forgrunnen er den som slår timene. "Hammeren" kan sees over denne. Urverket har to barrels, en som driver klokken, og en annen som driver gongen.

IMG_0164.jpg
 
Rakk akkurat å grille ferdig før regndråpene kom. Ringnes fikk duge som grillpils.

IMAG0191.jpg

Hva skjer'a?
For noen uker siden kjøpte jeg klokke til junior - av deg.
Så bestilte jeg Orange Monster - den har du.
Så kjøpte jeg Seamaster 2254 - den har du.
Så har jeg kikket mye på Seiko Premier, holdt nesten på å bestille en - den har du.
Du har vel ikke Legend Diver, Great White og/eller Explorer II også...?

Spooky:eek:
 
POen har vært limt på hånden siden jeg fikk den. Denne reima skulle du prøvd på den nye Seamasteren din Minuteman. Det tror jeg hadde vært en knallkombinasjon.
L1000542.jpg
 
Den var smakfull og flott. Den buede formen med kontrastsømmene gjør virkelig susen.
Hvor får man tak i denne for litt mindre enn et feriebudsjett?
 
reim OME-98000197 og spenne OME-94521813. Ser ut til at spennen nettopp har steget i pris. Til sammen ca 450 daler hos ofrei.com = 2500 + frakt og moms. Fås også med buet ende (som den du har), men jeg synes denne reima kler klassisk rett kant.

Du finner de også brukt av og til på watchuseek.com
 
Host-host, kremt...

Frodo, dette er vakkert.
Beklager at jeg hostet og kremte,t det var morgenkaffen som kom i vrangstrupen ved synet av din "dagens" ;)
 
Hva skjer'a?
For noen uker siden kjøpte jeg klokke til junior - av deg.
Så bestilte jeg Orange Monster - den har du.
Så kjøpte jeg Seamaster 2254 - den har du.
Så har jeg kikket mye på Seiko Premier, holdt nesten på å bestille en - den har du.
Du har vel ikke Legend Diver, Great White og/eller Explorer II også...?

Spooky:eek:

Hehe, great minds think alike. Og opererer tydeligvis røfly med samme budsjett :)

Men ellers skal en ikke se bort fra at klokkeforum som dette og WUS har en viss "oppdragende" (jeg holdt på å si "uniformerende") effekt i forhold til hva folk synes er attraktive klokker. Akkurat denne Seiko Premier fant jeg imidlertid "helt på egen hånd" på finn for et par år siden. Nydelig klokke som ikke står noe tilbake for Omegaen i byggekvalitet og detaljnivå. Det kan forresten hende at den kommer på FS etter hvert ;)

Great white og hvit Explorer II er ikke i samlingen, men definitivt på ønskellisten. Sammen med en DJ. Påvirket av TS? Neeida :)
 
Forresten slår teorien om uniformering litt sprekker når jeg tenker meg grundigere om, det er også nok av populære modeller her på forumet som jeg egentlig ikke har så mye sansen for (ingen nevnt, ingen fornærmet). Så vi har nok ganske lik smak ja :)
 
Host-host, kremt...

Frodo, dette er vakkert.
Beklager at jeg hostet og kremte,t det var morgenkaffen som kom i vrangstrupen ved synet av din "dagens" ;)

Takk for det!
En av mine favoritter. Den får mye, velfortjent armtid.
Du må forresten poste litt bilder selv også!!
 
Air-King

Denne har sitti som klistra på armen så og si hele uka, men kommer idag til
å bli lagt i boksen til fordel for en annen.Hvilken? Det vet jeg ikke ennå.....

IMG_4744.jpg
 
Beklager min ensporede urvalg for tiden...



Jeg kan skjønne at noen begynner å bli liiiitt smålei Rolex for tiden, men for en klokke :p


Denne klokken har jeg herved genierklært på alle måter!