Klokkecafé – løst og fast om klokker

Det blir litt synsing fra min side da jeg ikke har brukt fruen sin og heller ikke håndtert en dw klokke.
Men jeg var til urmaker å skiftet batteri på samboeren sin nylig. Hun har brukt den daglig i over et år og den bærer lite preg av å ha blitt brukt. Både rem og kasse har holdt bra. Hun er veldig fornøyd.
Men det hadde hun sikkert vært med en Wellington klokke også.

• Liker
Reaksjoner: aksgro
Hvordan er egentlig kvaliteten på disse Brathwait-klokkene? Noterer pitchen deres med å kutte ut fordyrende mellomledd osv. Ikke noen ny strategi, men forfriskende ærlig. Men hvordan er klokkene? Billig Kina-quartz på lik linje med DW eller er de bedre?

Hadde en Minmalist Automatic, riktignok kun i et par måneder. Maskinering var godt innenfor hva en forventer i prissjiktet, og verket like så. Veldig pen krystall med en slak dome. Ingenting å utsette kvalitetsmessig. Absolutt en pen klokke som med letthet kan ta plassen som fyllabeater. Den har jo til og med ølresistanse til 100m om jeg ikke husker helt feil.

Solgte dog min fordi jeg irriterte meg over indeksene. Synes de burde enten vært tydeligere med for eksempel appliserte indekser eller helt fraværende; irriterende å kun se dem en gang i blant. Det at jeg allerede hadde en Bambino til å fylle rollen som fyllaklokke gjorde heller ikke saken bedre for Brathwaiten.

• Liker
Reaksjoner: aksgro
Ønsker ikke lenger å bruke hele bonusen OG Speedmastern for å kjøpe meg en JLC Master Geographic. Blir derfor bare en ny strap i stedet til Speedy. :rolleyes: Vet ikke om jeg vil ha navy eller chocolate...

Camille Fournet:

Delivery area : EUROPEAN UNION (0 €)
Material : MATTE SQUARE-SCALED ALLIGATOR (270 €)
Color : CHOCOLATE (0 €)
Buckle : ''CF'' MODEL - STAINLESS STEEL BUCKLE (15 €)
Width : 20/18 MM - at the case/at the buckle (0 €)
Length : GENT STD - 115 / 75mm - Strap located at 6:00 / Strap located at 12:00 (0 €)
Type of fitting at case : STRAIGHT WITH PINS (0 €)
Tip : OGIVE (0 €)
Holes : ROUND HOLES (0 €)
Profile : ROUND (0 €)
Thickness : 3.0 MM (0 €)
Finish : FOLDED EDGES (0 €)
Stitching : MACHINE STITCHED STANDARD THREAD (0 €)
Thread color : TONE ON TONE (0 €)
Lining : DARK BROWN CAOUTCHOUC CALF LEATHER (0 €)

Ville den speccen passet til Omega sin deployment buckle? Mål ved lugs er 20mm, men usikker om mål på tynneste punktet er 18/17/16mm...

upload_2016-10-26_18-31-30.png

Hva enn han er, så har han TRE øyne. Uæh!

Utrolig.

Nesten uansett hvor mye kineserne har betalt er det ikke nok til å veie opp for den uopprettelige skaden på merkevaren Voutilainen.....

Det var et virkelig flott arrangement med Linde Werdelin i kveld, @Jon Henrik! Stor takk til deg og de andre!

Dette er klokker av flott kvalitet og stilig design!
Virkelig noe som svinger på ønskelisten!
WP_20161026_18_40_28_Rich.jpg

Her er to lekkerbisker.
Den ene med Big Date og den andre med månefase.

Flotte saker av høyeste kvalitet!!

8

• Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Muligens ikke helt riktig tråd, men noen som vet ca veiledende pris på 22/18mm Deployant remmene til Breitling? Da spesielt den standard svarte.

Swatch Group varsler massiv prisstigning på deres ETA-verk;

https://www.hodinkee.com/articles/s...of-massive-price-hikes-for-supplied-movements

Swatch Group ble i praksis pålagt leveranseplikt til sine konkurrenter, mens konkurrentene har begynt å utvikle sine egne urverk - som igjen medfører salgssvikt av ETA-verk..... Swatch Groups svar er å true med prisøkninger :eek:

Virker ikke helt fornuftig ut fra vanlig forretningsmessig tenkning, men her prøver vel Swatch på et høyt spill. Swatch ønsker vel ikke å levere alle disse urverkene og ønsker kanskje å presse Comco til å la dem få lov til produsere færre urverk, eller prisen vil stige.
Om dette er fornuftig eller vil nå frem kan sikkert diskuteres.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere