Prioriteringenes glede og frustrasjon..

Har sansen for at det er interessen for klokker som er fellesnevneren, enten det er en Patek Philip (eller hvordan det skrives, fantastiske klokker uansett!), eller en Casio (gøy med radiostyrt tid).

Med klokker er det (i hvert fall) to ting som fenger meg:

1. Tingen. Objektet. Estetikken. Form og funksjon.

2. Interesse for begrepet Tid. Jeg syns at klokker skal stilles korrekt, og ikke fem minutter før, for "å ha noe å gå på". Blir ukomfortabel av å måtte stille klokka i forbindelse med sommertid og vintertid; liker ikke at det klusses med Tida. Leste nylig "Klokkemakeren" av Gert Nygårdshaug, det er en interessant historie som tar for seg tidsbegrepet. Spennende med tidssoner, som jo denne siden henspiller på :)

Forundrer meg også over at såpass mange ikke går med klokke i det hele tatt, eller til nød klarer seg med klokka på mobilen...

Jeg går heller uten bukse enn uten klokke:p Klokken må være på armen, eneste unntaket er når jeg sover. De få gangene jeg sover alene blir klokken på, da er jeg jo ikke helt alene.

Det viktigste er prioriteringer som du sier, jeg jobber selv som butikkansatt, jeg er ofte å bli sett i kassen med Rolex og det som er- ofte til kundens forskrekkelse!
Jeg har tilogmed blitt spurt om den er fake, uhørt spør du meg.

Bodde selv i Mo i Rana, på Ytteren, fin by!

Jeg vil si meg delvis enig med de flestes innspill i denne tråden, dog er det for meg noe analogt over klokker (og det meste av kvalitetshåndverk) og enkens skjerv. Hvis du har blødd, svettet og grått for å få til noe er det desto mer verdifullt. Jeg tror man setter ekstra pris på en klokke som er akkurat over hva man har råd til. Da blir det en virkelig skatt. Om det betyr en klokke til 5-, 50- eller 500k er egentlig irelevant, det er den relative investeringen som blir utslagsgivende. Selv kjøpte jeg nylig en klokke til ~47k, som er gode 10-20k dyrere enn jeg egentlig har råd til. Velkommen til ts, fra en annen som nylig har funnet dette meget hyggelige (kudos til etablerte medlemmer) forumet:).

Hvis du er interessert i en tøff klokke som tåler mye har jeg muligens en Sinn U2 til salg ;)

EDIT: Velkommen til sonen :D

Hei Jon Arild!
Jeg tror innlegget treffer manges samvittighet godt. De fleste av oss her inne har nok ganske vanlig økonomi og vanlige forpliktelser.
Men dette handler utelukkende om irrasjonelle og uforklarlige emosjoner.
Min egen samling består av ur verdt noen hundrelapper til ur verdt flere titalls tusen. Likevel er favoritten denne helgen en Super Compressor, hjemmelaget hommageklokke til en verdi av 1700 kroner.
Jeg kunne holde på i timesvis.
Min beste kommentar må vel bli at det er ikke uten grunn at vi selv omtaler dette nettstedet som "asylet"...