Har sansen for at det er interessen for klokker som er fellesnevneren, enten det er en Patek Philip (eller hvordan det skrives, fantastiske klokker uansett!), eller en Casio (gøy med radiostyrt tid).
Med klokker er det (i hvert fall) to ting som fenger meg:
1. Tingen. Objektet. Estetikken. Form og funksjon.
2. Interesse for begrepet Tid. Jeg syns at klokker skal stilles korrekt, og ikke fem minutter før, for "å ha noe å gå på". Blir ukomfortabel av å måtte stille klokka i forbindelse med sommertid og vintertid; liker ikke at det klusses med Tida. Leste nylig "Klokkemakeren" av Gert Nygårdshaug, det er en interessant historie som tar for seg tidsbegrepet. Spennende med tidssoner, som jo denne siden henspiller på
Med klokker er det (i hvert fall) to ting som fenger meg:
1. Tingen. Objektet. Estetikken. Form og funksjon.
2. Interesse for begrepet Tid. Jeg syns at klokker skal stilles korrekt, og ikke fem minutter før, for "å ha noe å gå på". Blir ukomfortabel av å måtte stille klokka i forbindelse med sommertid og vintertid; liker ikke at det klusses med Tida. Leste nylig "Klokkemakeren" av Gert Nygårdshaug, det er en interessant historie som tar for seg tidsbegrepet. Spennende med tidssoner, som jo denne siden henspiller på