UJU
Støttemedlem
Laurent Ferrier: Galat - Micro-rotor
![]()
Det er lite som trumfer denne som dressklokke i mine øyne.
![]()
Ja den øverste der @The Player kunne absolutt falt i smak, men da er vi vel oppe i Lange/VC-penger uansett?
Vanskelig, vanskelig. Det du bør tenke på er hvor viktig det er for deg å ha denne klart til bryllupet kontra å kjøpe noe stiligere/bedre/kulere på et senere tidspunkt. Jeg antar at dersom du kjøper IWCen til bryllupet så vil den ta opp en evig plass i boksen. Vil du angre? Ville du ønsket at du gikk for en mer high-end dressklokke?
Personlig så ville jeg aldri kjøpt en gullklokke med ETA/Selitta i. Skal jeg ha en gullklokke så skal den være helt spesiell og ikke ha samme urverk som klokker til 5% av prisen.
Av de du nevner over så ville jeg helt klart gått for VCen. IWCen er veldig pen, spesielt siden jeg har en "thing" for leaf hands, men igjen, Selitta til 80k? ALSen gjør ingenting for meg. Vet ikke hva det er, den bare er ikke så spennende.
Har du vurdert å gå for noe i stål? Da har du plutselig kanskje mulighet til en VC eller hva det skal være. Hvis du "skal" ha en til bryllupet så hadde jeg gjort det i stedet for å kjøpe IWCen i hvert fall.
Vurderte selv en JLC foran mitt eget bryllup for et års tid siden, men jeg sprakk og kjøpte en birthyear sub i stedet, som da ble brukt på den store dagen. Funket helt fint det, spørs hvor "tradisjonell" du ønsker å være
Til slutt vil jeg prøvd meg på en liten inception:
![]()
Av disse er kandidat 3 min personlige favoritt! Nydelig!
Helt enig med deg @Anders. Det er nok min favoritt også. Bare synd med prisen..![]()
Ja, det er ikke noe billig ut akkurat. Om jeg skulle valgt meg en ALS hadde jeg heller gått for 1815 Ab/Auf ... Litt mer som skjer på skiven, men fortsatt mer enn dress nok.