Mathfjeld`s samling (09.07.10)

G

Guest571

Guest
Velkommen til min lille tråd,

denne første posten skal jeg prøve og holde oppdatert på hvilke klokker som finnes i boksen. Når tiden tillater det vil jeg også skrive noen ord om klokkene mine. For en start kan det leses om min 5513 på side 3.

Klokker jeg har:
Rolex 116710
Rolex 116610
Rolex 14060
Rolex 5513
Omega Chronostop Driver
Longines Flagship
Certina DS Pilot
Seiko MM300 "Tuna-can"
Ingersoll Mickey Mouse lommeur

Klokker jeg har hatt:
Breitling Chronomat
Panerai 197
Rolex 1803
Rolex 1016
IWC Da Vinci Chrono
IWC Vintage Aquatimer
Certina DS First
Seiko
++

Under følger bilder av alle klokkene, samt et familiebilde til slutt.

IMG_0868.jpg

a0a24aa2.jpg

sun1.jpg

9ccd3433.jpg

03022012375.jpg

83a8a617.jpg

23102011291.jpg

P1010569.jpg



P1010628.jpg


Jeg lover at det kommer bedre bilder

Som alle selv har erfart er det ofte man endrer meninger og drømmer like ofte som klokken bytter dato, her kommer det til å ligge en oppdatert liste over hva de neste klokkedrømmene er.

I første omgang blir listen litt ymse, skal pusse på den etterhvert, og senere få spart opp til å realisere noen av drømmene.

1. IWC Vintage Aquatimer - En perfekt klokke i mine øyne, en remake av en ikonisk IWC. Hadde en og solgte den, angrer veldig.
2. Rolex GMT 116718 m/grønn skive - Dette er nok klokken jeg har drømt om lengst, har lenge lurt på å kvitte hele samlingen for å realisere denne.
3. AP RO Diver - En nydelig dykker som kombinerer stålkasse og gummirem på perfekt vis.
4. Jaeger-LeCoultre Grande Reverso 1931 Rouge. Dette er klokken for de sære, rød skive med den fattige teksten "Reverso" på skiven. Herregud for et lekkert ur. (Minner meg igjen på hvorfor jeg studerer)
 
Digger den IWCen :grin::grin::grin:

Om du tar turen til et møte i NURK over sommeren (og det håper jeg at du gjør), så hadde jeg satt veldig pris på om du tok med deg Da Vincien. Kunne godt tenke meg å prøve den på og høre litt mer om hvordan du liker den :)
 
Kommer på Nurk-møte vettu:) Bor i Oslo så høres hyggelig ut det, IWC'n skal så klart få prøves:)
 
Flotte greier, takk for titten! Holder med andre her i at du må komme på NURK-møte og flashe IWC-en!
 
Da var samlingen oppdatert litt.

Breitlingen er borte og IWC´n er borte, inn har det kommet en ny Rolex

6672efc0.jpg

Fler bilder kommer med tiden.
 
Hoi! Gull.
Gratulerer.:D
Kikket litt på denne selv.
Dette er Tony Soprano klokka. Skipsredere go home...:p
 
Aiaiai. Gullklokka over alle gullklokker. Dette er en klassiker uten like. Grattis!!!

Og det er ikke nødvendigvis bare en klokke til bruk sammen med smokingen ;)

Red.jpg
 
GRATULERER JA......

Selv om jeg trodde det skulle bli russisk aviator :)
 
Selv om jeg trodde det skulle bli russisk aviator :)

Takk, takk folkens:) Skal ta masse bilder til uken. Etter at Alf Lie har vasket den litt for meg.

Aviator får bli det neste på ønskelisten Greg. Kommer den i helgull? :p
 
Aiaiai. Gullklokka over alle gullklokker. Dette er en klassiker uten like. Grattis!!!

Og det er ikke nødvendigvis bare en klokke til bruk sammen med smokingen ;)

http://4.bp.blogspot.com/_Cv-0TBEhWVE/SLX4-69ls0I/AAAAAAAAED4/-kqHrwQckEQ/s1600/Red.jpg[IMG][/QUOTE]

Litt OT:
Den reklamen der besvarte et spørsmål jeg har hatt lenge.. Hvorfor tror folk at det tar 1 år å lage en rolex... :P