Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Surfer på finn, finner en bil jeg eide for to år siden og til min store overraskelse bruker jaggu meg mine bilder. Tenker screw it, men er det egentlig innafor? Tenker ikke opphavsrett, men bilen er vitterligen to år eldre enn hva bildene viser?
 
Surfer på finn, finner en bil jeg eide for to år siden og til min store overraskelse bruker jaggu meg mine bilder. Tenker screw it, men er det egentlig innafor? Tenker ikke opphavsrett, men bilen er vitterligen to år eldre enn hva bildene viser?

Hehe... Etter 2 år er det dags for nye bilder.
 
Det er vel ikke helt innafor, men er vel bedre det enn som meg å finne gamle bilen min, som jeg har brukt 1000 vis av kr og timer på å bygge, som mer eller mindre vrak der inne..
 
Ta turen til en butikk for at kjøpe morro-ting for oppsparte midler for at så bulke en annen bil på pakeringsplassen til den nevnte butikken. Blev ikke mye morro handlet da nei..
 
Elbileiere som parkerer på de nye ladeplassene i sentrum, for så å forlate stedet uten å sette bilen på lading. Jeg eier ikke noen elbil (ei heller fossilbil), men synes fortsatt det er ganske stygt gjort mot andre elbileiere.
 
At det er 8 dager til eksamen. Normalt ville dette passet bedre i ”ting som gjør livet verdt å leve”-tråden, men nei, i år har influensaen bestemt seg for å slå inn for fult. Vil ikke si jeg er på noen måte sykelig, og har et immunforsvar av en annen verden. Legen har jeg heller ikke besøkt på flere år og den eneste syken jeg tidligere har kunne skrytt på meg er den som slår inn på søndager og blåser over til mandag. Men selvsagt akkurat nå når jeg burde sitte til halsen i grafer, utregninger og modeller, så kommer den forhatte ”manfluen”..
 
Saltet/eddikulene de strør kunstgressbanene på NIH med. Ikke hyggelig å komme hjem når du lukter som en flaske eddik. :mad:
 
Redigert:
To uker siden idag, glemte jeg lommeboken på bussen. Ikke noe fare med det, lite kontanter og sperret kortet. Lommeboken ble funnet av bussjåføren og levert hos hittegods. Hentet lommeboken, og siden man ikke kan åpne et sperret kort måtte jeg bestille nytt.

Har nå gått 9 virkedager, og jeg begynner å bli rimelig lei av at Skandiabanken ikke har fått levert dette kortet ut til meg her i Bærum.
Ringte de i dag, de sa at jeg ikke kunne bestille et nytt (tenkte de bare hadde glemt å sende det?), for det må man vente 20 dager før man gjør ...
 
At jeg kom opp i det ene emnet jeg hadde proritert ned på eksamen i går og dermed ikke fikk karakteren jeg trengte. Da må jeg melde meg opp igjen neste semester, noe som gjør at jeg må utsette opptaket til studiet jeg vil inn på med et helt år.
Sukk, jeg har vel flaks om jeg er ferdig utdannet før jeg er i pensjonistalder.
 
Denne annonsen: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=52583732

En 1 oz Maple Leaf koster ca 146 kroner hos forhandler i dag, denne Josef forsøker å griske til seg snaue 100% ved å bable om enker og foreldreløse barn (uten å nevne hva hans veldedige organisasjon heter). I an av de andre annonsene sine prøver å han bytte til seg en E-klasse for gullmynter. Rapporterte det, om ikke svindel så jævla smakløst.
 
At det skal være så forbannade vanskelig å få tak i en bedrift.

Ikke svarer vedkommende på telefon, og da vedkommende svarer på dag 3 skal hun ringe tilbake samme dagen fordi h*n er litt travel for øyeblikket. Ringer selvfølgelig ikke tilbake, og da man 2 dager etterpå sender en mail med forespørselen og legger igjen kontaktinfo presterer vedkommende å sende meg en melding om at hun skal ringe tilbake snarest snarest. Nå har det faen meg vært 7 dager siden jeg prøvde å få kontakt første gang... :mad:

Jada denne representanten kan nok være travel h*n, men ikke kom med info folk ikke kan forholde seg til med mindre du kan stå for det. Da for du heller gi oppgaven til en kollega, eller gå til sjefen din og si at du er overarbeida...
 
Examen philosophicum. Hadde de i det minste klart å vinkle det inn mot noe faglig relevant for studiet jeg går hadde det ikke vært så alt for ille, men den gang ei.
 
Examen philosophicum. Hadde de i det minste klart å vinkle det inn mot noe faglig relevant for studiet jeg går hadde det ikke vært så alt for ille, men den gang ei.

Ex-phil er da en fryd @JonasJM ! Jeg kan knapt telle hvor mange ganger jeg har fått bruk for den uvurderlige kunnskapen i etterkant :rolleyes: Men fra spøk til alvor, litt verdi har da faget. Tror man er bedre rustet til å forstå mange studier i etterkant av faget, selvom jeg ser at det i mange studierettninger er helt bak mål. Heldigvis teller det ikke på snittet til masteropptak og lignende, så om man ikke legger sjelen i det er det ingen krise ;)
 
Redigert av en moderator:
@Lemen Ja, jeg kan absolutt se en viss verdi ved det å reflektere rundt de større spørsmål i livet, og jeg kjenner flere som studerer ved andre universiteter rundt i landet som har hatt en forholdsvis bra opplevelse i møte med ExPhil. Men når man har en foreleser som (ut fra ytringer) tilsynelatende tror på den skjulte statsmakt som kontrollerer samfunnet og media ("propagandamaskineriet"), blir man litt mettet. :mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
@Lemen Ja, jeg kan absolutt se en viss verdi ved det å reflektere rundt de større spørsmål i livet, og jeg kjenner flere som studerer ved andre universiteter rundt i landet som har hatt en forholdsvis bra opplevelse i møte med ExPhil. Men når man har en foreleser som (ut fra ytringer) tilsynelatende tror på den skjulte statsmakt som kontrollerer samfunnet og media ("propagandamaskineriet"), blir man litt mettet. :mrgreen:

Haha, den ser jeg, @JonasJM . Slike personer er alltid "underholdende".. Jeg hadde selv en liten, bitter og skallet mann som på første seminar fortalte at her ville ingen få en karakter bedre enn C. C var her til gårds en meget god karakter, og med mindre vi hadde hatt faget fra før, så ville ingen kunne overgå det. Jeg observerte vedkommende kun smilende en gang i løpet av et langt semester, det var når noen argumenterte for bruken av tortur med utgangspunkt i Sofistisk-tankegang (Jack Bauerismen som det omtales). Det burde muligens være en bekymringsmelding verdig, men vedkommende fikk B da.. :p
 
Redigert av en moderator: