Tid for Patek?

Tror ikke det er lume på Calatrava. Nautilus er slik:

23973236-08DF-4587-ABD3-651805F09570_zps6gptbhbt.jpg
 
Vil si det er en genistrek av dimensjoner å kline til med evig klassisk Calatrava :)
Personlig så er drømmen en 5196p, eneste som hindrer meg er at jeg trenger mat og husly...



Sto og frådet på Bjørndalen-nivå utenfor Calatrava-montere hos Bjerke i dag...
 
Kjære Guy. Tror DU at du kommer til å klarer å bevare roen i EVIG tid med dette uret. Med evig - la oss senke kravene litt da, og si fem år (mister man ikke lappen "for alltid" i fem år da, minst?). Jeg mener, tror du virkelig det? Har sett din allsidighet, og det virker på meg som du har prøvd mye, men har en forkjærlighet/vender tilbake til Omega, i det sportslige segmentet. Jeg vet - eller husker en del i hvert fall - at du har prøvd noen i motsatt ende av skalaen også, for all del.

Dette er en flott klokke, og hvor mange slike tråder har ikke jeg startet, stort sett for å få aksept for en tanke som har bitt seg fast i hodet. Jeg har da nikket anerkjennende til de som er enig med meg, og forsøkt å overse de som er skeptiske. Slik som jeg er nå. Ikke fordi det er en stygg/dårlig/kjip klokke, og du må gjerne prøve den, selv om det gjør deg til enmannskar. Det er dette med å være en av oss, og å være fornøyd med en klokke. Forventer du derimot at kan beholde den, og bygge deg opp kapital ved siden av, så tror jeg at det KAN gå, men ellers.... Tror jeg at det vil ligge en klokke til salgs om en stund, kanskje lenge til, men neppe om en EVIGHET ;)

Aner ikke noe om verditap osv, så det kan kanskje forsvares å selge uansett, og prøve, for deretter å fortsette ferden, hvis eneste resultat var at man en stund hadde kun en klokke.

Den er flott, og jeg ser at den type modell kan passe til det meste, bortsett fra ren sport.
 
Sjakk er sport.
Golf er visst sport.
Lerdueskyting er sport.
Bowling er sport.
Dart er sport.
Seiling er sport.
Biljard er sport.
Selskapsdans er sport.
Sånn sport der man får hunden sin til å løpe gjennom en hinderløype er sport.
Veddeløp med hest er sport.
Det kan man gjøre med hund og forresten, så det er også sport.

Man kan bedrive mang en sport med Calatrava mener nå jeg.
 
Redigert:
Sjakk er sport.
Golf er visst sport.
Lerdueskyting er sport.
Bowling er sport.
Dart er sport.
Seiling er sport.
Biljard er sport.
Selskapsdans er sport.
Sånn sport der man får hunden sin til å løpe gjennom en hinderløype er sport.
Veddeløp med hest er sport.
Det kan man gjøre med hund og forresten, så det er også sport.

Man kan bedrive mang en sport med Calatrava mener nå jeg.

Ja, her ramser du opp det meste som vanligvis forbindes med sport ser jeg ;)

EDIT: Golf er kjempeskummelt for mekaniske klokker.
 
Redigert:
Var (som mange andre) innom Bjerke for å se på utstillingen. Utrolig mye flott som jeg dessverre aldri får råd til (sannsynligvis).

Uansett, mens jeg var der var også TV2 der og filmet. De spurte om å intervju meg, men jeg takket høflig nei ettersom jeg strengt tatt ikke har noe som helst smart å melde om PP.

Har imidlertid ikke sett reportasjen på TV2, noen andre som har sett reportasjen om PP-utstillingen?
 
Jeg så litt av den, det de spurte om var hvor mye folk trodde klokkene kostet. Det gikk i svar fra "Tja, en tusenlapp kanskje" til "Oi, går det an å bruke så mye på en klokke?".

Fikk dessverre ikke gått inn og sett den selv, men fikk sett litt på de i vinduet (gikk ikke alene, ellers hadde jeg selvsagt gått inn).
 
@Guybrush Threepwood selg alt du har og kjøp calatrava etter ønske. Behold den så lenge du vil og start sparingen til neste klokke. Egentlig så har du ikke brukt masse penger på en PP, bare byttet inn dagens samling. Da bør evt kone eller andre som skal bry seg være fornøyd, og du kan i ro og mak spare opp til en ny klokke i lavere priskategori over litt tid.
 
Redigert av en moderator:
Ja, her ramser du opp det meste som vanligvis forbindes med sport ser jeg ;)

EDIT: Golf er kjempeskummelt for mekaniske klokker.

Dette har det jo vært litt debatt rundt på TZ og WUS. ER det virkelig så farlig som man skal ha det til? Man skulle jo tro at et armbåndsur blir utsatt for verre ting enn et golfslag i løpet av sitt liv. TH lager jo til og med Link, en golfserie.
 
Dette har det jo vært litt debatt rundt på TZ og WUS. ER det virkelig så farlig som man skal ha det til? Man skulle jo tro at et armbåndsur blir utsatt for verre ting enn et golfslag i løpet av sitt liv. TH lager jo til og med Link, en golfserie.

Dersom du spiller med mye divot (les: duffer), så tror jeg det kan være skadelig for urverket. Det er ganske mye kraft i en golfsving. Mener jeg målte min til 115-125 mph.