Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Pappa: Kan du dekke på bordet mens jeg lager middag, vasker over kjøkkengulvet som noen har sølt på, tømmer oppvaskmaskinen og skifter bleie på minstemann?
Tenåringsdatter: Nei, jeg slapper av nå.
Pappa: (inni seg) Kill it. Kill it with fire before it breeds.

Sånne elektroniske skyvedører man alltid benytter på vei inn i en butikk eller et kjøpesenter.
Som regel er de helt topp og gjør det de skal, men noen ganger...
Noen ganger åpner de seg litt senere eller en tanke saktere enn man har tilpasset gangfarten. Og man må bråbremse, vri seg 90 grader og nærmest falle gjennom den fortsatt alt for trange passasjen.
DET kan jeg ikke like.

@TrondBond - jeg har en issue med "følsomheten" sensorn i dem.
Har gang på gang skjedd at jeg går med tre-åringen i følge og den åpner seg for meg men begynner å lukke seg på småen.
DET kan jeg ikke like og vurderer en velrettet Roundhouse Kick™ for å la dem stå permanent åpne, Chuck Norris-style.

Ellers så har XKCD en annen issue med de samme:
automatic_doors.png

Redigert av en moderator:
@TrondBond - jeg har en issue med "følsomheten" sensorn i dem.
Har gang på gang skjedd at jeg går med tre-åringen i følge og den åpner seg for meg men begynner å lukke seg på småen.
DET kan jeg ikke like og vurderer en velrettet Roundhouse Kick™ for å la dem stå permanent åpne, Chuck Norris-style.

Ellers så har XKCD en annen issue med de samme:
automatic_doors.png

Ahh.. Den tenkte jeg ikke på. Helt enig.

Redigert av en moderator:
Jeg kan fæn ikke like at små ungdommer mumler som de hadde en kjeft uten tenner med ZZTOP skjegg foran trynet sitt : Uforståelig språk...
Ref: Øyenvitne serie på NRK...

Kjøpt meg ny tv. So far, so good.
Fikk det ut av esken og montert med bordstativ. Bar vekk det "gamle" som skal degraderes til sigar-annekset utenfor.
Satte det nye på plass og åpnet esken med fjernkontroller (2 stk) og ledninger og styr.
Slo på tven og den satte i gang en konfigureringsprosess.
Trinn 9 av 10: "Ønsker du installere siste programvare?" Tja, hvorfor ikke, tenkte jeg og klikket "ja".

Her sitter vi altså uten tv.
44% Tid igjen: 27 min, 36 sek

DET kan vi ikke like!

Om du har koblet deg mot nettet over wifi bør du prøve kablet mot tvn, på min Samsung er alt annet krise.

Om du har koblet deg mot nettet over wifi bør du prøve kablet mot tvn, på min Samsung er alt annet krise.

Dette er en Samsung. Kanskje jeg burde få på plass en kabel.
Bruker Fiber fra Telenor og har faktisk telefonkontakt rett bak tven. Men vet ikke om det er flere enn en kontakt der. Og den bruker jeg jo til fiberboksen.
Vent litt så skal jeg sjekke om det er to kontakter på veggen.
...
Det var kun en kontakt. Kan jeg bruke en splitter?

Har en 50" Pioneer plasma som jeg er fornøyd med - men vil ha en 65", og da er LED eneste fornuftige valg. Bestemmer meg for en Samsung 65" og tar en sjekk før jeg bestiller. Og "alle" nevner bandingproblem / clouding. Dritt. Orker ikke å kjøpe en halv fotballbane med vertikale striper. :mad: Trodde ærlig talt LCD / LED apparatene i storformat var blitt bedre, men nei.