Moore's samling

Supplerer med noen flere stilbilder av Patek Philippe Nautilus 5712/1A.

Sort/hvitt åpner i litt større grad for at kontraster kommer mer til sin rett. Disse er tatt i går, og flere følger sikkert etter.
Etterhvert.

P1010610-1.jpg

P1010586.jpg

P1010592.jpg

P1010607-1.jpg

P1010608-1.jpg

P1010621.jpg

P1010602-1.jpg

P1010623.jpg

Står det bare SWISS kl. 6 og ikke SWISS MADE? Hva er isåfall grunnen til det?

Det er korrekt, og gjelder en rekke av Patek Philippe's kolleksjoner og modeller.
Enkelte ur har ingen henvisning til Swiss på dial, mens andre har "Swiss", mens andre igjen har "Swiss made".
Jeg har ikke reflektert over dette tidligere, men det er uansett standard hos Patek Philippe.

http://www.patekphilippe.ch/patek-philippe.html

For Patek er det generelt Geneve som gjelder, hvorfra alle ur er produsert og den tilhørende signatur med det klassiske "Geneva Seal" som følger urene.

Jeg tror ingen som har studert i Bergen makter - noensinne - å la de hyggelige studieminner gå i glemmebok, eller annen bok... for den saks skyld.
;)

Livet går i faser og krever sin prioritering til enhver tid.
Heldigvis er mekaniske ur en hobby man kan ha uavhengig av det, og sånn sett uansett en vakker flukt i hverdagen.

Min IWC får sånn cirka 1 luftetur i uken, hvorav resten er godgjøring i winder. Så du har litt rett der. Men innimellom skal den jo tørkes litt med polerkluten og justere sin posisjon i winderen også....
Men ja, nyttverdien som ur til å lese av tiden, den er sannelig begrenset.....
;)

Hehe, de har denne hobbyen for nytteverdien til klokken bør tenke over hvordan de disponerer pengene sine.... :D

Må forresten gi det skryt for bildene dine også, de er virkelig bra! Du tar bilde av det som er interesangt og klarer å fange detaljene i klokken fantastisk bra! :cool:

Hehe, høres ut som at du har et godt forhold til klokkene dine og liker å skjemme dem litt bort ;)

Fantastisk flotte bilder av et sjeldent vakkert ur.
Jeg hadde vel i grunn ikke noe særlig forhold til PP, før turen til Geneve.
Dette er kunsthåndverk i en helt egen klasse!
:D:D:D

Nok en gang fantastiske bilder...av en sinnsykt fin klokke.

Takk for titten, denne er det ikke mange av i Norge ?

milde perlotte for en samling klokker. Patek'en er min grail. Det er ett fantastisk ur rett og slett. I mine øyne en perfekt blanding eleganse og sportslighet. Dette er brukskunst på høyt nivå. Gratulere så mye

Ooooh.:eek:
Dette er klokken hvor det virkelig er vanskelig å bestemme seg for om fremsiden eller baksiden er penest.:D

Thanks, UJU!
Jeg tror absolutt du er inne på noe.
Det er et usedvanlig vakkert skue, baksiden av dette verket. Lupen blir flittig brukt for å ta herligheten nærmere etter i øyesyn.
:D

Hehe, de har denne hobbyen for nytteverdien til klokken bør tenke over hvordan de disponerer pengene sine.... :D

Må forresten gi det skryt for bildene dine også, de er virkelig bra! Du tar bilde av det som er interesangt og klarer å fange detaljene i klokken fantastisk bra! :cool:

Hehe, høres ut som at du har et godt forhold til klokkene dine og liker å skjemme dem litt bort ;)

Takk for hyggelig tilbakemelding, rousp!

Det er vel slik for meg som det er for majoriteten av horologister her ute som vi vel alle er;
- å sjekke hva klokken er blir underordnet.
Det er mer et spørsmål om hvordan klokken har det.
;)

Fantastisk flotte bilder av et sjeldent vakkert ur.
Jeg hadde vel i grunn ikke noe særlig forhold til PP, før turen til Geneve.
Dette er kunsthåndverk i en helt egen klasse!
:D:D:D

Tusen takk, Frodo!
PP tok sin modningstid hos meg også, men når den først var gjennomført var det bare en ting å gjøre.
Det er i sannhet tikkende kunst.
:D

Nok en gang fantastiske bilder...av en sinnsykt fin klokke.

Takk for titten, denne er det ikke mange av i Norge ?

Stor takk, nautilus!
Hvor mange er jeg usikker på, men det er få......
;)

milde perlotte for en samling klokker. Patek'en er min grail. Det er ett fantastisk ur rett og slett. I mine øyne en perfekt blanding eleganse og sportslighet. Dette er brukskunst på høyt nivå. Gratulere så mye

Jeg takker så mye, aircooled!
Denne var min grail, ingen tvil om det.
Nå er det "hvetebrødsdager" som gjelder. Og når sant skal sies har jeg en mistanke om at de dagene vil vare lenge.....
;)

Gratulere med Fantastisk flott ur, PP Nautilus er jo bare helt sinnsyk flott da :)
enda et flott tilskudd til en av forumets desidert flotteste samlinger

Gratulere med Fantastisk flott ur, PP Nautilus er jo bare helt sinnsyk flott da :)
enda et flott tilskudd til en av forumets desidert flotteste samlinger

Takk for de rosende ord, tikk takk!
Hyggelig å høre samlingen faller i smak.
En PP Nautilus er jo et ikon i seg selv, men jeg er - må tillates å sies - spesielt fornøyd med denne versjonen av en 5712/1A.

;)

I svarte helvete for en samling du har fått nå...

Unnskyld østlandsken min, det bare fallt ut av meg!

I svarte helvete for en samling du har fått nå...

Unnskyld østlandsken min, det bare fallt ut av meg!

Thanks, adio!

Så lenge sensuren (les: moderator) ikke har slått til enda og/eller blokkert deg for videre kommunikasjon på forumet, tror jeg vi med letthet aksepterer litt friskt språk og de mer impulsive uttrykksformer.
;)