Klokkeskriverier, redaktører og slikt

Jeg tipper at det er denne mannen artikkelen handler om:

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1354150.ece

Jeg kjøpte bladet i dag, jeg var skeptisk men det var jo tross alt på salg. Og det stemmer at det er den klokkemannen som du linker til. Men det er et bittelite "intervju" på en side. Ikke akkurat interresang lesning.

At dette bladet liksom skal strekke seg mot gq ser jeg ingen ting til. En dårlig blanding av Vi menn og Mann.

Synest heller du burde prøve deg på D2 Anders. (kommer ikke på noe annet norsk det kunne passet for) Finnes det ikke et skandinavisk klokkeblad? Mener jeg har kjøpt noe slikt en gang. Det kunne kanskje vært noe? Om ikke så håper jeg på en blogg:)

Vel, når var det hverken din eller Rønningens aktelse jeg i utgangspunktet higet etter, men en mulighet til å få litt dypere klokkeskiverier på trykk der de kan leses av andre enn menigheten ;) Jeg har også lest Alfa i dag, og er vel sjeleglad for at jeg slipper ha navn og bildet i det selskapet der. Åpenbart ikke den type publikasjon jeg ønsker å bli forbundet med. Forsøker meg på DN/D2 :)

Og....

Etter å ha lest og hørt et par "reviews" av dette magasinet, vil jeg (gjerne) tro det er lite av innhold i dette som er spesielt kompatibelt med det vi som kvalitetssøkende horologister søker....

Det virker både overflatisk, pubertalt og preget av særdeles enkel "wanna be"-macho faktor.

Mulig det holder seg i markedet til nyttår.
Men sant å si; - I couldn't care less om det ikke gjør det.

(Og dette får bli den ene gangen jeg uttaler meg på dette forum om ikke-klokkerelatert tematikk...)
;)

Og....

Etter å ha lest og hørt et par "reviews" av dette magasinet, vil jeg (gjerne) tro det er lite av innhold i dette som er spesielt kompatibelt med det vi som kvalitetssøkende horologister søker....

Det virker både overflatisk, pubertalt og preget av særdeles enkel "wanna be"-macho faktor.

Mulig det holder seg i markedet til nyttår.
Men sant å si; - I couldn't care less om det ikke gjør det.

...

+1 ;)

Da var bladet lest.

Dersom Rønningen ønsket å stille i samme klasse som GQ, Vanity Fair og Esquire, er konklusjonen klar: Han har feilet. Magasinet er like overfladisk og uraffinert som sine norske konkurrenter, og at utgiverne i det hele tatt tror at de stiller et nivå over disse er uforståelig.

For mye pupper og sex, for mye sport, for mye overfladisk trivia, for mange "shabby" personligheter.
For lite "skikkelige" folk, for lite dybde, for lite politikk, for lite kultur, for lite rafinnement.

Hehe, var på tur i helgen med kona og da pleier vi å kjøpe noen blader til flyturen på Gardermoen...kona tok frem Alfa og spurte om ikke jeg burde prøve det nye "mannebladet" hvorpå det kom resolutt fra meg: Ikke tale om at jeg leser det drittbladet....noe sier meg at jeg etter å ha lest denne tråden noen dager i forveien kanskje var noe forutinntatt..;)

PS! Jeg kjøpte GQ (ja, selvfølgelig den britiske versjonen)

Hehe, var på tur i helgen med kona og da pleier vi å kjøpe noen blader til flyturen på Gardermoen...kona tok frem Alfa og spurte om ikke jeg burde prøve det nye "mannebladet" hvorpå det kom resolutt fra meg: Ikke tale om at jeg leser det drittbladet....noe sier meg at jeg etter å ha lest denne tråden noen dager i forveien kanskje var noe forutinntatt..;)

PS! Jeg kjøpte GQ (ja, selvfølgelig den britiske versjonen)

Heheh :)

Men fikk meg til å tenke på:

Han: "Hva driver du med?"
Henne: "Jeg har tent noen lys. Er det ikke koselig, da?"
Han: "Du kan jo ikke brenne de, de er PYNTELYS!"

:p

Jeg kjøpte dette bladet på lørdagen, men har ikke hatt tid/prioritert å lese så mye i det enda - kun bruddstykker.

Førsteinntrykket mitt er vel at dette er like dårlig som sine konkurrenter. Artikkelen "Klokkemannen står frem" var jo helt lavmål - og hvem i all verden er interessert i fødselen til en av dopjentene i Bolivia?

Jeg kommer garantert ikke til å kjøpe neste nummer..

Jeg bladde fort gjennom det på Narvesen, og tenkte at det ikke var verdt tilbudsprisen en gang. Triana naken kan jeg vel se på nett om det var interessant.

Alfa

Kjøpte det for å se hva alt oppstyret kom av. Magnus Rønningen skal ha for at han er en glimrende markedsfører (og vesentlig mer arrogant enn forretningsadvokater fra vestkanten). En strålende redaktør er han imidlertid ikke.
Skal vel litt til før jeg kjøper det igjen - og det skal sies; jeg er i målgruppen og kjøper jevnlig King mm.

SKUFFA (eller kanskje man må være forventningsfull for å være det).

UJU forklarer med bilder...

Når du bare har ett ansiktsutstrykk som dette:

images

Som minner mest av alt om dette.

images

...eller dette...:roll:

images

Da ender det opp her...

images