Utvide samlingen; men med hva..?

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg helt klart vurdert en Rolex GMT master BLNR.

Ingen "samling" er komplett uten en Rolex - og GMT'n er i mine øyne den mest anvendelige av alle Rolex.
Den tåler sjøliv og en aktiv livsstil, den er perfekt på reise over ulike tidssoner, den er med sine polerte midtledd "dressy" nok, den er ikke for stor, men heller ikke for liten. Kort sagt det nærmeste man kommer det "perfekte ur" i mine øyne.
Panerai gir meg en større glede - skal innrømme det, men måtte jeg velge kun 1 ur så hadde det blitt GMT;)
Legger ved et bilde av mitt eget:

IMG_06981_zps57334f2f.jpg
[/IMG]

Personlig har jeg ikke hatt noe problem med å matche grønn klokke til et ellers helhetlig antrekk. På lik linje med deg er jeg nok en jålebukk. For meg fungererer den fint til både dress og privat. Kassen er så ren og sitter så godt at den etter min mening passer til det meste, og at det grønne blir en morsom vri. Men så er jeg ung.

Ellers er jeg enig med deg ang. IWC, ETA og prismomentet.

Hva med de nye Blancpain Fifty Fathoms-modellene? Tror du skal finne flere modeller innenfor ditt budsjett. Da får du etter min mening sportslig eleganse.

Jeg hører hva du sier om grønnfargen, får se om jeg ikke tar turen innom min lokale Rolex-forhandler. Har ikke så mange vintere på baken jeg heller, så dersom du kan "pull it of", kanskje jeg kan også? Jeg har dog et ambivalent forhold til Rolex, så er usikker på hvorvidt det er riktig retning for min klokkesamling. På den ene side er det veldig tøffe klokker, men man har selvsagt fake-aspektet, kombinert med at det er muliggens den mest gjenkjente klokken i verden.

Jeg har kun hatt en Fifty Fathoms på armen på Harrods i vår, men jeg fikk ikke den umiddelbare go'følelsen, tror det kan ha noe med størrelsen å gjøre..?

Hva tenker du om å kjøpe panerai? For 65 000,- får du en real grom panerai. Ta en titt på 233 eller 305 :)

Panerai er et merke jeg ikke har så mange relasjoner til, men ser meg ikke som en paneristi (er det ikke det man kaller en Panerai-eier..?) i den nære fremtid. Skulle jeg dog ha vendt meg i den retningen tror jeg det måtte blitt en PAM 438, men den er litt utenfor busjett(?).

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg helt klart vurdert en Rolex GMT master BLNR.

Ingen "samling" er komplett uten en Rolex - og GMT'n er i mine øyne den mest anvendelige av alle Rolex.
Den tåler sjøliv og en aktiv livsstil, den er perfekt på reise over ulike tidssoner, den er med sine polerte midtledd "dressy" nok, den er ikke for stor, men heller ikke for liten. Kort sagt det nærmeste man kommer det "perfekte ur" i mine øyne.
Panerai gir meg en større glede - skal innrømme det, men måtte jeg velge kun 1 ur så hadde det blitt GMT;)

Først og fremst; nydelig GMT! Virkelig, blåfargen på GMTen er i særklasse! Som jeg skrev, jeg har et ambivalent forhold til Rolex, men dette er absolutt et av urene jeg vurderer! Jeg synes også Yach-Master II er en deilig klokke, men prislappen er ikke like morsom å forholde seg til. Kombinerer man dét og at jeg er på en seilbåt hvert annet år, MAKS, er det muliggens litt show-off med nedtellingsfunksjonen..? Dog er det skjeldent jeg bruker kronograf til annet enn timing av mat, så kanskje ikke et gyldig argument? :D

• Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Nomos Ahoi. 40mm x 10,6mm. Selvtrekkende. Samme størrelse med og uten dato. Vanntett til 200meter.
2800 Euro uten og 3200 Euro med datovisning.

ahoi_atlantik_raum01.jpg

Nomos-Ahoi-02.jpg

Skjønner ingenting av denne tråden....

Du skal selvsagt ha klokken du selv nevner i første innlegg - JLC Reverso.

Her er min - GMT med 8 dagers verk. Husk at dette (opprinnelig) er sportsklokker:cool:

6C5B35F1-E7B2-48D3-9606-57B71BD5D48D_zpsei5pgauv.jpg
[/URL][/IMG]

3D1B3EDF-8911-4199-A6E3-FA1AEB00A15B_zpsmjwit76x.jpg
[/URL][/IMG]

Med fare for å bedrive egenreklame... ;)

Det du skal ha er en brukt OMEGA Speedmaster med det egenutviklede inhouseverket caliber 9300 :D
(sjekk K/S) ;)

Du har en veldig fin Speedmaster, og det er absolutt på shortlisten min (som jeg nå begynner å innse består av flerfoldige ur)! Tror dog jeg må tenkte litt mer før jeg eventuelt slår til! Kanskje det tikker inn en PM om en stund dersom den fremdeles ligger ute når jeg endelig får ut finger'n!

Nomos Ahoi. 40mm x 10,6mm. Selvtrekkende. Samme størrelse med og uten dato. Vanntett til 200meter.
2800 Euro uten og 3200 Euro med datovisning.

Nomos-Ahoi-02.jpg

Denne var en finfin sommerklokke, de lyseblå viserene var virkelig fine! Men er den litt feminin...?

Skjønner ingenting av denne tråden....

Du skal selvsagt ha klokken du selv nevner i første innlegg - JLC Reverso.

Her er min - GMT med 8 dagers verk. Husk at dette (opprinnelig) er sportsklokker:cool:

Du sier så absolutt noe, kan ikke si du gjør valget noe lettere ved å vise et så flott eksemplar.... :rolleyes:

Om du bor sentralt, prlv gjerne forskjellige klokker på armen. Noen gir godfølelsen mer enn andre.

Bor i Odense (DK) for studier, og det er dessverre litt trått med klokkeforhandlere her; Ragnar Ure (synes navnet er litt morsomt :D ) fører både Rolex og Omega, men har ikke så mange klokker av hvert merke. Er for eksempel veldig interessert i å få en Speedmaster på armen, men det har han ikke(!), noe jeg ikke skjønner er mulig...
Har imedlertid lagt opp et maratonløp når jeg skal hjem til å feire vår grunnlovs 200-års jubileum, hvor omtrent alle Oslos urmakere skal få et besøk!

Da har jeg tatt turen innom lokale urmaker, og må dessverre skuffe Callahan, Speedy føltes ikke riktig ut på armen, prøvde flere forskjellige modeller, både manuelle og automatiske, men var ikke helt det jeg hadde sett for meg.
De hadde ikke grønn Sub inne, men skulle få det ila uken, så tar turen innom da. Fikk dog prøve en GMT-Master med helsort bezel, kan ikke si jeg ikke likte den! Usikker på preferansen ift blå/sort eller helsort, men det kommer nok!

Har lekt en god del med tanken på å kjøpe brukt, for det hadde ikke vært å forakte med en AP Royal Oak på armen. Forstår det er splittede meninger om denne klokken, så tenkte derfor å lage en liten shortlist over de klokkene som er aktuelle:

- JLC Grande Reverso Duo
- Rolex Submariner (Både Kermit og gull/stål-versjon aktuell)
- Rolex GMT-Master II
- Rolex Twotone Daydate
- Ulysse Nardin Marine Collection Diver (flere versjoner som er lekre)
- AP Royal Oak (Sort eller hvit skive)
- Zenith El Primero 36'000 VPH

Som man kanskje kan se på utvalget av klokker kan de se ut som om budsjettet spiser seg sakte, men sikkert oppover, så dersom det er noen som sitter med et knallgodt forslag, må det gjerne deles selvom det går utover de orginale 65.000!

Hva med en JLC Deep Sea Vintage Chrono evt. Cermet utgaven?

Ninjaedit.....usikker på pris :cool:

Redigert:
- JLC Grande Reverso Duo
- Rolex Submariner (Både Kermit og gull/stål-versjon aktuell)
- Rolex GMT-Master II
- Rolex Twotone Daydate
- Ulysse Nardin Marine Collection Diver (flere versjoner som er lekre)
- AP Royal Oak (Sort eller hvit skive)
- Zenith El Primero 36'000 VPH

Åherreminhatt, ikke noe enkelt valg