Hei @Alessandro og velkommen til Tidssonen.
Det er flott at noen satser på handel av brukte ur. Tiden vil vise om prisene treffer markedet.
Er Temp Vintage en fysisk butikk vi kan besøke i Son og se urene før vi eventuelt handler eller er det kun netthandel?
Har du mulighet til å legge ut bilder av urverk på forespørsel?
Buona fortuna!
Åhhh, prisene er i Lire? Ja, da er det ikke så ille lenger
Bare tuller - velkommen til tidssonen![]()
Velkommen, @AlessandroSynes det er stas med en ny forhandler, bra med flotte ur på det norske markedet. Så får tiden vise om noen kommer til å handle av deg. Prisene synes å være noe høye
![]()
sett ifht internasjonale priser, er prisene egentlig så høye? Vi i Norge er ganske heldige som får klokker( og spesielt vintage) til en lavere pris enn internasjonalt. Og det uten Moms inkludert til og med. 16600 var litt i overkant dog..
Velkommen Alessandro!
Benvenuto Alessandro
lekker webside, lekre modeller!
er forsåvidt enig med deg ang. prisnivået for en forhandler, det er kanskje bare et par objekter såpass optimistisk priset at man ikke klarer å se at snittet er mer normalt ( for en butikk).
på en annen plan, tror jeg at du tar en sjanse med å bruke alle offisielle logoene til de forskjellige merkene uten disclaimer men det er ikke vår sak.
Hei Timekeeper,
Den SD 16600, tror du tenker på NOS. Dette er en klokke som ser ut til å komme rett fra fabrikken. Jeg tror absolutt ikke at jeg kommer til å endre pris på denne klokken. Om jeg ikke selger den til den prisen, er dette en klokke som min sønn ( 9 år og allerede klokke entusiast) kommer til å arve. Antageligvis er det også slik at jeg innerst inne egentlig ikke ønsker å selge den. men synes det er gøy å vise den frem til dere.
De som eier en 16600 bør være meget sjalu, da jeg tror at om noen år vil dette være en klokke som vil være vanskelig å få tak i og prisen vil være meget høy.
Under min tid som klokke-samler har jeg hatt kontakt med samlere både i Italia og andre Europeiske land. Jeg kan si at markedet i Norge er utrolig vanskelig... Her er det utrolig mye pruting i forhold til andre land... Dette er noe som jeg må venne meg til. Jeg garanterer at det ikke er kun på de høye prisene dette foregår.
Hilsen
Alessandro
Allessandro, kan jeg spørre hva linken til Autokompaniet er?
Jeg har en V-serie 16600 fra Aug 2009 som er LNIB, dvs 98% strøken. NOS betyr 100% med plasten på etc. Jeg vet at disse har gått for 50-60tusen internasjonalt, men er din NOS? Jeg også tror den vil stige i fremtiden, dog ikke så mye mer en generell prisvekst pga tilgjengeligheten.
Jeg reagerte også på de vanvittig høye prisene. Skulle tro det var vanskelig å selge så dyrt, når det er så lett å sjekke prisnivå på nettet? Får håpe at ikke mange lar seg lure..