Vad blir din neste drömmeklokke??

Kom akkurat hjem fra min lokale klokkepusher med det som ble drømmeklokka idag.;)
To be continued i en unboxing tråd....:mrgreen:

+1

Jakter ivrig på en Panerai om dagen, men den får i alle fall ikke være med på ordentlig aktiviteter.
Til slikt bruk har jeg veldig lyst på en Suunto Core. Lav profil på håndleddet, tåler mye juling, billig rem, ekstremt god lesbarhet, kompass og stoppeklokke og tåler milevis med sti-sykling uten å riste i filler
ImageVaultHandler.aspx

Har to Paneraier som stort sett får være med når jeg ikke har på meg dress (da blir det gjerne ur som buler litt mindre under mansjetten). Panerai er jo solide bruksur!

Forhåpentligvis blir det en Sub på meg rundt årsskifte, hvis det ikke skulle dukke opp noe annet før den tid jeg bare må ha :p Ellers står en Ploprof og den nye Tudor Heritag`en høyt på listen, men realistisk sett vil det nok bli lenge til neste klokkekjøp etter at Suben kommer i hus :(

Blir mer og mer fristet av Zenith nylansering av el primero men kun 4 forhandler i Norge:-?
Tidemann & D Andersen Oslo, Knut R Hansen Drammen og LErvik ur Haugesund.
Noen som vet om de har Zenith inne, og hvis de er greie og forholde seg til? Ikke kjöpt noe av dem her 4 urmakene tidligere. HEr e klokken som i tillegg til keram subben og LV subben frister mye nå :evil:

zenith-el-primero-striking-10th-watch.jpg

Morsomt å se hva enkelte ønsker seg for daglig sporty bruk her ja :p Men vi definerer vel "sporty" litt forskjellig alle sammen :)

Sport? Er det ikke nok trim å løpe mellom alle AD'ene for deretter å stå med 200 i puls mens du fikler med klokkene?

Har to Paneraier som stort sett får være med når jeg ikke har på meg dress (da blir det gjerne ur som buler litt mindre under mansjetten). Panerai er jo solide bruksur!
Får jeg tak i en Panerai blir nok den på armen 90 % av tiden jeg er våken, men skal jeg leke håndverker eller trene vil jeg nok ta på noe annet.

Jeg mener å ha hørt eller lest at mekaniske ur ikke er alt for glade i å bli utsatte for langvarig risting om man ønsker lang levetid. Mulig dere her på forumet har andre erfaringer?

Får jeg tak i en Panerai blir nok den på armen 90 % av tiden jeg er våken, men skal jeg leke håndverker eller trene vil jeg nok ta på noe annet.

+ 1

Min panerai får ikke bli med på trening, når jeg leker håndverker eller når jeg er ute i naturen.

Har lenge gått å siklet på Deepsea. Blir lenge til et evt kjøp, men det er den som topper vil ha lista.

Etter at Texas Timexen kom i hus så har jeg tittet på deepsea, tudor chrono og pam 312 igjen.
Lurker litt etter en Breitling SA også, og en datejust II.

Jeg mener å ha hørt eller lest at mekaniske ur ikke er alt for glade i å bli utsatte for langvarig risting om man ønsker lang levetid. Mulig dere her på forumet har andre erfaringer?

Jeg skal innrømme at heller ikke jeg ville hatt på meg et mekanisk ur hvis jeg skulle brukt et trykkluftbor, men det skulle gå greit å bruke det til mindre ekstreme aktiviteter. Visstnok skal golfspilling også være ganske brutalt mot mekaniske ur, men siden jeg ikke spiller golf, har jeg ikke noe problem med det.

Generelt er det vel mitt inntrykk at ur tåler atskillig mer enn vi klokkenerder ofte er tilbøyelige til å tro.

SUBMARINER LV

Kjøpte nylig drømmeklokka,Submariner med grønn bezel.Har en del andre klokker men denne blir på hånden en god stund:)

Kjøpte nylig drømmeklokka,Submariner med grønn bezel.Har en del andre klokker men denne blir på hånden en god stund:)

Snakker vi da ny eller gammel modell? Jeg så på den nye i går. Det ble nesten kjøp :) Men, jeg kjøpte drømmeklokka i stedet :)

Jeg sikler på en helgull Sub, men klarer ikke bestemme hvilken modell som er finest, men dette er langt utenfor min prisklasse desverre. Ellers så er PAM 219 litt nærmere budsjett.

Så om jeg hadde fått masse penger hadde jeg kjøpt en Helgull Sub og en 219. 219 koster jo rett over 40´så er jo litt penger det også.

Får se om jeg blir lei av Da Vincien etter vært.