WTB Panerai

Medlem
13. juli 2010
Innlegg
131
Sted
Bærum
Ønsker en av de klassiske innstegsmodellene. PAM 111 er heteste kandidat ut fra utseende, egenskaper og pris, men jeg ser også at mange snakker varmt om 312.

Jeg kjenner ikke alle modellene, men her er noen tanker om hva jeg ønsker:
Marina, Sandwitch, small secounds, see-through back, (inhouse movemen)t.

Er det noen som vurderer å selge; send en melding med modell og prisønske, så tar vi det derfra.
 
WTB Panerai 111 eller 312 (eller PAM i slektskap med disse)

Håper på bedre respons nå som medlemmene begynner å komme tilbake fra ferie med koffertene fulle av klokker ;)
 
Hvordan ser jeg produksjonsåret?

Jeg har fått "napp" på en PAM111. Selger sier den er ny fra AD i år, så dette virker lovende.

Jeg lurer derfor på hva bokstaven på baksiden av PAM produsert i 2009 og 2010 er. Søkte her og fant ikke noe, så Panaristi, men der stoppet de på J for 2007.

Er det L for 2009 og M for 2010 som er bokstaven jeg bør se etter?
 
K er 2009 og L 2010...

Men det kan jo være tilfelder da en 2009 produsert kommet ut sent fra Panerai produksjon og dermed også kommet til AD i 2010!

111 er svært populær og "rimelig" i manges øynet å dermed selger den fort å samler sjelden støv hos en AD, ergo så er det mest sannsynlig en L serie som du evt kjøper.
 
Takker for gode svar.
Er spent på å se klokken, så får vi se om det blir handel.
Har mest lyst på en 312, men det er ganske mye penger i differanse :roll:
 
Hm.... Her må jeg nesten si meg litt uenig med SvenBertil og Braute. Eller rettere sagt vil jeg komme med en liten pressisering. Som Braute skriver: "J - 2008", så er jeg ikke enig, da jeg personlig kjøpte en luminor i j-serien midt på sommeren i 2007...

Slik jeg har forstått det slippes seriene til Panerai i cirka mai/juni hvert år... Dvs. J-serien ble sluppet i juni 2007 og solgt frem til samme tid i 2008. K-serien solgt fra midten av 2008 til midten av 2009. L-serien solgt fra midten av 2009 til midten av 2010. Og nå fra mai/juni er det M-serien som gjelder. Selvsagt kan det være overliggere etc som bli solgt noe senere, men som den gyldne hovedregel vil jeg regne en J-serie som solgt mellom mai/juni 2007 og mai/juni 2008.
 
ØK

Bumpelibump

---jeg kjenner ikke alle modellene, men her er noen tanker om hva jeg ønsker:
Marina, Sandwitch, small secounds, see-through back, (inhouse movemen)t.

Er det noen som vurderer å selge; send en melding med modell og prisønske, så tar vi det derfra.