Pris lister!

Det er ingen som sitter på komplette norske prislister? Bjerke vil ikke gi ut :confused:
 
Det var sært!
Jeg sitter på 2009, men det var jo en prisøkning nå 1. Juli. Også har jo ikke 2009 de nyeste modellene.
Men jeg tror den nyeste av de som ligger på Paneraisource.com er ganske komplett.
 
Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe den nye suben fra bjerke. Mitt første ur ble også kjøpt hos de, men etter å ha opplevd dårlig kundebehandling et par ganger- samt det jeg opplever som veldig rigide og sære spesialregler derfra (takst/prislister osv) tok jeg pengene mine og handlet fra noen andre.

Mine fremtidige kjøp blir ikke fra bjerke grunnet dette.
 
Er det snakk om Bergen, Karl johan eller Prinsensgate? Er vel liten tvil om at folk er fornøyd med Prinsensgate. Selv har jeg hatt mest kontakt med Karl Johan, ingen kjøp, men hyggelige uansett.
 
Jeg har som oftest opplevd nydelig kundeservice fra Bjerke på Karl Johan.
Men forrige gang jeg var innom for å hente en rem jeg hadde bestilt måtte jeg vise legetimasjon for å få remmen. Det må jeg ærlig innrømme at jeg reagerte litt negativt på.
Jeg skjønner at det er mange folk innom osv. Men når man har vært der såpass mange ganger og kjøpt klokker der for såpass mye penger synes jeg det ble litt for dumt.
 
Ja jeg burde presisert at jeg har fått topp service i prinsensgate, men de ganger jeg har dristet meg ned til katakombene på karl johan så har jeg med ett hederlig unntak ikke blitt møtt på noen ok måte. Ettersom jeg driver butikk selv så vet jeg utmerket godt å kunne skille på god og dårlig service, og jeg er kanskje mer tilgivende en en normal kunde ville vært i enkelte situasjoner. Men når jeg ved et tilfelle hadde kortet klart til storkjøp og opplever å bli behandlet som om jeg var en kartong med sur melk så fikk jeg nok. Da strøk jeg på dør og handlet utenom AD.
 
Problemet med å drive butikk i Karl Johan er nok at det er veldig mange som bare vil titte, dette er man nok lei av og sliter med å skille kjøpere ifra tittere. I Prinsensgate er det nok flere kjøpere så derfor opplever man nok bedre service der.

Jeg var derimot innom Alf Lie og følte meg absolutt ikke verdsatt. Hadde spørsmål om IWC Big Pilot fikk spurt et spørsmål før personen snudde seg å gikk igjen, fikk heller ingen informasjon/skriv om klokken. Selvom jeg brukte det beste trikset i boka; å snike inn i samtalen hvilke ur man har ifra før. Pleier å hjelpe en selget i å vurdere kunden.
 
Problemet med å drive butikk i Karl Johan er nok at det er veldig mange som bare vil titte, dette er man nok lei av og sliter med å skille kjøpere ifra tittere. I Prinsensgate er det nok flere kjøpere så derfor opplever man nok bedre service der.

Jeg var derimot innom Alf Lie og følte meg absolutt ikke verdsatt. Hadde spørsmål om IWC Big Pilot fikk spurt et spørsmål før personen snudde seg å gikk igjen, fikk heller ingen informasjon/skriv om klokken. Selvom jeg brukte det beste trikset i boka; å snike inn i samtalen hvilke ur man har ifra før. Pleier å hjelpe en selget i å vurdere kunden.

Litt av poenget med å ligge på nettopp karl johan er vel å lokke flere "potensielle" kunder innom?
For 5 år siden kunne det ikke falt meg inn å kjøpe klokke som kostet mer en 2-3 tusen kroner. Nå drømmer jeg om helgull sub eller AP. Dagens titter kan være morgendagens storkunde...
 
Hør hør LarsE!

Når man ligger på Karl Johan har man en av de beste beliggenhetene i Oslo. Da får man tåle at det kommer mange som titter eller slutte å drive butikk! IMO er selve handelen en viktig del av å kjøpe seg et high-end ur. Du kjøper ikke bare klokka, sørvisen og prosessen er også viktig. Personlig bruker jeg lang tid på et kjøp og har gjerne flere alternativer. Da går jeg innom flere ganger på flere steder for å prøve og sammenligne og klokkepraten jeg får med de som jobber der er en viktig del av vurderingsprosessen. Folk som titter og blir møtt på en bra måte kan komme tilbake og kjøpe en annen gang. Når jeg da blir møtt med en holdning hvor jeg får inntrykk av at jeg kaster bort tiden til betjeningen, eller de henger over meg som om de er redd jeg skal stikke på dør med klokka på armen går jeg et annet sted.

Tidemann har alltid ytt meg ypperlig sørvis i så måte. Grunnen til at de tok jomfrudommen min når det gjaldt high-end urkjøp var at jeg ble møtt med den samme hyggelige tonen hver gang jeg kom innom for å prøve, kikke og stille spørsmål, mens tanken på å bruke (for meg) avsindig mye penger på klokke modnet. Tidemann brukte nok flere timer på å snakke klokker med meg før det til slutt endte opp i salg. Både hos Bjerke og Alf Lie har jeg følt meg som Julia Roberts i Pretty Woman og blitt møtt med arroganse. Jeg skulle ønske både Bjerke og Alf Lie innså at det er god business å møte potensielle kunder med interesse, tålmodighet og vennlig imøtekommenhet. Men muligens har det å nærmest ha monopol på high-end ursalg i mange år gjort sitt til at arrogansen har fått lov å vokse fram.