Mine "Independents"

Medlem
12. juni 2010
Innlegg
37
Min lille samling av indie ur
AP Offshore titan
Habring Doppelchrono
Ochs und Junior Moonphase
Nord Zeitmaschine Variocurve
Dingemans mechanische jump hour

IMG_2487.jpg
[/URL][/IMG]

Habring doppel






http://www.hodinkee.com/blog/2012/4...2-doppel-20-courtesy-of-the-man-who-inve.html


Ochs und Junior




www.ochsundjunior.ch


Dingemans




Nord Zeitmaschine Variocurve







http://home.watchprosite.com/?show=nblog.post&ti=868158


Felles for disse er at jeg har besøkt samtlige urmakere, sett dem lage uret og har videre kontakt med dem. Er over snittet interessert i ur som dere sikkert skjønner ;)
Er mer givende for meg enn å følge trendene.

Variocurven er ett fantastisk ur som er meget vanskelig å få dybden på uten å ha den foran seg. Daniel Nebel som har laget det er en fantastisk skrue som lager det meste selv og utvikler sine ideer til nye måter å vise tid på.

Beklager dårlige bilder og lite tekst :)
 
Redigert:
Utrolig stilig samling, vil også gjerne se både flere bilder og mer tekst om hver enkelt! :)
 
Her var det mye jeg ikke er kjent med. Er det lov å ønske seg noen nærbilder og litt info om de forskjellige?
 
Spennende og anderledes samling:) Nord Zeitmaschine Variocurve er en klokke også jeg har snust litt på. Om du kan si litt om brukererfaringer med denne hadde det vært suverent.
 
Sinnsykt kult Dingemans! Jeg har et par år igjen, men står på listen. Fortell gjerne mer!
 
Flott!
Dette er så annerledes og interessant at jeg håper du deler mer bilder og informasjon. Når det gjelder informasjon kan du gjerne begynne på scratch for min del. Nord Zeitmaschine og Dingemans er helt nytt for meg.
 
@Audemars Håper du forstår at du har en del fotografering og skriving foran deg:). Flott samling dette her som må gjøres skikkelig rede for. Ser frem til det!
 
Redigert av en moderator:
Veldig flotte klokker - håper som flere på mer bilder + en presentasjon av de enkelte godbitene :cool:
Nord Zeitmaschine Variocurve har jeg sett gode bilder av på TRF; TRF-legenden Joche (fra Sverige) har en helt lik iirc. Meget original og tøff!
 
Oi - her var det mye flott og uvanlig på TS:cool:

Håper du tar imot anmodningen om mer tekst, brukererfaringer og ikke minst....flere bilder;)
 
Virkelig mye flott;)
Fine bilder også. Godt det er noen som kjøper the independents... Mer bilder!!! Please:eek:
 
Ah! Utrolig kul samling av uvanlige ur. Habring Doppelchrono er en av mine grailer. Det var vel Richard Habring som utviklet doppelchronoen på 7750 for IWC? Har ikke turt å sjekke pris enda av frykt for å bli kronisk deprimert :D

-V
 
Her var de fleste ur helt nye for meg - håper, som andre her, på fyldige utbroderinger om hvert enkelt! ;) En samling med særpreg og karakter!
 
Wow!! Fantastisk bredde du viser her, kan se at det gir veldig fin relasjon til uret å oppleve både verksted og se urmaker e "in action"

Steller meg i rekken bak ønskene om mer tekst og bild