Matche belte og sko til klokke?

Personlig er jeg av den oppfatning at det er jævla kjedelig om alt skal matche hele tiden. Selv bruker jeg heller Rolex med skistropp eller NATO-rem til smoking, og mer elegante dressur til hverdags. Jeg synes derimot ikke at store ur på 44mm og enda større tar seg noe særlig godt ut til dress eller smoking. Jeg kan godt ha en spraglete og flerfarget NATO-rem, men jeg er konservartiv når det kommer til klokkestørrelser. For min del går smertegrensen på rundt 42mm.

xe3l skrev:
Personlig er jeg av den oppfatning at det er jævla kjedelig om alt skal matche hele tiden. Selv bruker jeg heller Rolex med skistropp eller NATO-rem til smoking, og mer elegante dressur til hverdags. Jeg synes derimot ikke at store ur på 44mm og enda større tar seg noe særlig godt ut til dress eller smoking. Jeg kan godt ha en spraglete og flerfarget NATO-rem, men jeg er konservartiv når det kommer til klokkestørrelser. For min del går smertegrensen på rundt 42mm.

Støtter deg xe3l :p
Mht size....
Har konsekvent kjøpt ur i området 40-42mm. Mitt største er på 43 - men der er designet så elegant at kassen virker mindre enn en 42mm. Fiffig.

Mitt eget lille tokt via mang en urmaker har gitt meg ditto bekreftelse på at varianter i 44mm-kategorien blir feil. For meg.
Så ja, er nok konservativ jeg også.... 8)

Hva angår match....
Tja,.... sjelden det lar seg gjøre å holde følge med denne såkalte "sko-belte-rem"-etiketten. En slik holdning ville bare bidra til at det ble altfor lite armtid på ur som så definitivt fortjente bedre, og enda mer definitivt sin tid i rampelyset...

Med stort sett mørk dress til hverdags så gir jeg pokker i (unnskyld fransken... :oops: ) om jeg har brun rem på uret, ledsaget av sort belte og sorte sko.

Men størrelsen - der har jeg også en smertegrense ;)

Jeg er ikke så fryktelig nøye på akkurat det, så jeg vandrer som regel rundt med sorte sko, sort belte og lysebrun klokkerem. Litt rebell må man være 8)

tombs skrev:
Klokker er moro og ting skal passe sammen, men her var det mange "jåler" :D :D

frekking

6b90767f3d92023082cdb901bd3e1eaa8d4fbf6d6f708f9857a4ea3c.jpg

ironi

Jeg bruker ikke klokkene mine med brun rem nå om vinteren fordi jeg ikke har brune vintersko.... :eek:

Samme gjelder da selvsagt de brune beltene....

Vi er jo menn som liker å gå med "smykke", så vi kan jo like greit tenker over om beltet matcher skoene matcher klokken! :D

Jeg pleier også å "synke" farge på klokkereim, belte og sko før arbeidsdagen starter ....

Ifm siste innkjøp på reimfronten ankom også 2 håndlagde buckles, en på 24mm og en på 38mm.
Så nå starter jakten på det perfekte belte ;)

ee33331c-1.jpg

8f37148e.jpg

tigergutt

Matchende "armbånd"

Forsøkte å få messingen til å finne et par "armbånd" med matt finish i helgen, slik at det matchet klokka og reima. De ville ikke høre på det og tok meg rett og slett ikke på alvor. :D Men rett inn bar det........

Endelig - jeg er ikke alene! Jeg må vise denne tråden til min kone!

Hun tror jeg er sinnsyk...
På sengekanten før jeg legger meg finner jeg først frem morgendagens ur.
Gjerne valgt etter morgendagens gjøremål og hvem jeg skal i møte med.
Deretter velges dress, belte og sko for å matche uret.
På fridager følges roughly samme psyke rituale...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hvordan kan koner og damer reagere på dette? De lever jo for matching :)

Når regelen om matchende lær er riktig forstått kan den brytes og bøyes. Bare din egen oppfatning og estetikk kan avgjøre hva som er riktig, aldri regler.