Seiko Antana

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Jeg kom over en ad for denne da jeg leste litt rundt på Askmen.com :)oops:) etter "Ask the Watchsnob"-tråden. Litt vel busy skive på et par av modellene, men likevel synes jeg den har ett eller annet for seg. Fås i flere konfiguarasjoner, både automat og Spring Drive. Synes flere av disse ser ut som artige sportsur, og vi vet jo at når Seiko setter seg fore å produsere høy kvalitet gjør de gjerne det til gangs :D Dessverre til priser som jeg heller kjøper sveitsiske ur for ...

Seiko Antana

mar_rls0903-01_01.jpg


mar_rls0903-01_02.jpg


mar_rls0903-01_04.jpg


mar_rls0903-01_05.jpg
 
Disse ble vist frem på siste NURK-møte av en hyggelig representant fra importøren.

Jeg synes også det er veldig flotte greier, men liker helt klart best de som ikke er chrono. Det er noe med utformingen av trykknappene på siden, samt den noe "busy" skiven du nevner.

Ellers er det jo kjempestas at de tør utfordre i dette segmentet, og håper noen tar spranget snart slik at vi kan begynne å få førstehåndsrapporter!
 
Aha, ja det er jo sånn man går glipp av når man prioriterer bort NURK-møter :D
 
Ellers er det jo kjempestas at de tør utfordre i dette segmentet, og håper noen tar spranget snart slik at vi kan begynne å få førstehåndsrapporter!

Syntes å huske at det var noen her inne som hadde kjøpt en sånn...

Joda

Imponert over lenken.

(lenken på klokken altså, ikke over at jeg klarte å legge lenken (linken?) inn i et ord.)
 
Svarte, jeg hadde vel lest den tråden en gang jeg også, men ryddet den bort i underbevisstheten :???:
 
Hadde besøk i dag av en meget sympatisk herremann med en Seiko Ananta Spring Drive Chronograph på armen, tror jeg det må ha vært...

Passet seg ikke å knipse bilder der og da, men du verden for et ur.

Imponerende finish på kasse, et pent urverk på baksiden og en kvalitetsfølelse helt på høyde med de mange sveitsiske sportsur.
Han mente at dette urverket var meget nøyaktig, bedre enn hans sveitsiske ur og det tror jeg så gladelig på. Lenken var utrolig tight og fin, bedre enn på sveitsiske ur jeg har hatt.

Første gang jeg holder et av disse i hånden og må si at jeg ble skikkelig overrasket over inntrykket jeg satt igjen med etterpå. Kanskje like mye over at en Seiko faktisk vekket følelser hos meg:p
 
Han mente at dette urverket var meget nøyaktig, bedre enn hans sveitsiske ur og det tror jeg så gladelig på.
Det vil jeg tro - Spring Drive har nøyaktighet på høyde med quartz-ur. Dette kommer av tri-syncro-regulatoren som sitter i stedet for den tradisjonelle balansen. En del av denne er en bitteliten elektrisk generator som forsyner en quartz-krystall. Denne styrer en brems som bremser et svinghjul til det går helt nøyaktig.
 
Det vil jeg tro - Spring Drive har nøyaktighet på høyde med quartz-ur. Dette kommer av tri-syncro-regulatoren som sitter i stedet for den tradisjonelle balansen. En del av denne er en bitteliten elektrisk generator som forsyner en quartz-krystall. Denne styrer en brems som bremser et svinghjul til det går helt nøyaktig.

Dette var den beste beskrivelsen jeg har lest om Spring Drive verket! Kort og presist formulert!

Her er et bilde av mitt ur med kronograf.
P1010772.jpg