Rolex nyheter fra Basel!

Inntil videre er det større sjanse for Tudor-kjøp enn Rolex, for å si det slik :) Men den nye Suben er fin, den! Akkurat som forventet. Det eneste er at jeg nok liker den gamle kassen litt bedre.
 
expnew5.jpg


expnew2.jpg


expnew4.jpg


Ikke dumt. Gammel kasse, maxi-dial, orange hånd. Håper de har oppgradert låsen. Men synes faktisk ikke dette var fett nok til å ikke spare en haug med penger og kjøpe den gamle modellen :eek: (Det hadde jeg ikke trodd jeg skulle mene ...)
 
Er faktisk helt enig med deg Anders!

Hadde virkelig håpt de kom med noe sprekt på Exploreren, hvis det der er alt de har gjort, så kjøper jeg heller den forrige modellen :)
 
Hmmm, enda en bombe synes jeg , at de ikke har gjort flere forandringer på ExplorerII. Skikkelig skuffet.
 
Jeg er heller ikke veldig imponert over dette her, men den nye Explorer I gleder jeg meg til å prøve på hånden. Tenker vel at siden Rolex sitter på en så sterk merkevare, så er det dristig av dem å prøve helt nye ting.

Men når jeg ser ønskelistene til folk: (Større diameter, rødt på skiven, bedre lume, spenstigere urverk), så slår det meg at dere egentlig ikke ønsker dere en ny submariner fra Rolex. Det ønsker dere en Blancpain Fifty Fathoms. ;)

p1050415.jpg


fflume1.jpg


Og når Blancpain får ut fingeren og får orden på produksjonen sin, så kommer jeg til å få på en sånn lenke på den også... :D :

5085F-1130-71B_1.jpg


Sorry. Måtte bare. ;)
 
Personlig er jeg glad for at Rolex følger sin egen linje og ikke skjeler for mye til det som skjer rundt dem. Det er den trege og jevne utviklingen av de samme modellene som har gjort Rolex til det sterke og universelt gjenkjennelige produktet det er idag. Når en 40 år gammel Sub idag koster 2/3 av en splitter ny, og en stål Datejust fra 70-tallet koster det mangedobbelte av en tilsvarende Omega, er det nettopp fordi det konservative designet gjør dem tidløse. Det er laget mange spennende ur som idag bare er utdatert kuriosa for spesielt interesserte. Jeg tror mange av dagens overdesignete og overdimensjonerte ur vil havne i den kategorien om noen år. Det vil garantert ikke en 40mm Submariner.

Nå er jeg en middelaldrende surpomp med små håndledd og uvilje mot forandring, så min oppfatning er kanskje litt preget av det. Men jeg synes mye av den lille utvikling Rolex har hatt de siste år har gått i feil retning. Den store Datejusten er for stor for et dressur, og dimensjonene er feil. Jeg klarer ikke å se at Deepsea`en har noen fordeler fremfor den gamle Seadwelleren, utenom å se bulky ut. Og "ROLEXROLEXROLEXROLEX"- på innsiden av kassen er bare tacky. Men at Exploreren ble gjort litt større var en god idé, og jeg likte dennye II`eren.
 
Personlig er jeg glad for at Rolex følger sin egen linje og ikke skjeler for mye til det som skjer rundt dem. Det er den trege og jevne utviklingen av de samme modellene som har gjort Rolex til det sterke og universelt gjenkjennelige produktet det er idag. .

Helt enig!

Samtidig som de bruker enorme ressurser på PR. Langt mer enn andre urmerker. Både absolutt og relativt.

Ikke nødvendigvis negativt. Jeg er jo frivillig fanget!
 
116610LN / 97200 Submrainer Date, steel: 4645,- Euro

116610LV / 97200 Submrainer Date, steel: 4950,- Euro

214270 / 77200 Explorer, steel: 3605,- Euro


Skal være prisene i euro + moms

Noen som vet dagens priser i euro så man kan sammmenligne?


Ulidelig spennede å vente på offisielle bilder av Explorer II
 
Akkuratt ja. Nei ingen krise for min del om Explorer II'n er en hoax. Den nye suben (minus shrekmarineren) samt ny explorer var mer eller mindre det jeg håpet på.
 
Ser sånn ut ja :) Bløff eller lekkasje? Har liten tro på at denne videoen kommer fra noe annet sted enn Rolex, for profft produsert (som påpekt av flere), og med alle de nye modellene på plass. Men at det er en prototype som egentlig ikke skal slippes, det kan jo fort skje. Litt snodig uansett.

Oh well :D Godt det ikke var en modell jeg falt helt for, da.
 
Det var vel for mye å håpe på, ja.

Vil seriøst vurdere shrekmarineren men litt usukker på fargen, spesielt fargenyansene som vil bli mellom skive og bezel.
Men en regner med å kunne skifte til svart bezel med tiden...

Men hva med prisen?