Sliter med dårlig komfort....

Hmm...

Hvor har du spennen hen? Har du like mange ledd på begge sider slik at spennen er sentrert under håndleddet ?

Jørgensen tilpasset min når jeg handlet i butikken der slik at det var mye kortere fra klokken seks mot spennen enn fra klokken tolv. Det resulterte i at klokken ligger mye bedre på armen og komforten gikk opp. Siden det har jeg justert alle mine klokker slik.

Verdt et forsøk?

Jøss, mr. Bjerke sjøl har da gjort akkurat det motsatte på klokka mi da jeg kjøpte min isåfal, men nå som du sier det, skjønner jeg logikken at den delen av klokka som har kortest vei til claspen vil automatisk bli dratt den veien.

Da skal jeg rote frem skrutrekkeren, og se om jeg ikke kan gjøre beistet mitt på 250gram noe mere behagelig :)

Redigert:
Hmm for meg er også subs meget komfortable. Håper du kan klare å komme til en eller annen løsning her, men jeg synes også det ser ut som den er for stram. Jeg har min såpass løst at den lett sklir over knoken uten problemer, men revmatismen gjør nok ting litt mer utfordrende som du er inne på selv.

Men det er såpass mange justeringsmuligheter her at jeg virkelig håper du kan klare å finne noe som funker. Tror jeg ville ha testet MEGET kort på en side av klokken for å se om noe "smetter" på plass når enten klokke eller spenne er veldig usentrert.

Jøss, mr. Bjerke sjøl har da gjort akkurat det motsatte på klokka mi da jeg kjøpte min isåfal, men nå som du sier det, skjønner jeg logikken at den delen av klokka som har kortest vei til claspen vil automatisk bli dratt den veien.

Da skal jeg rote frem skrytrekkeren, og se om jeg ikke kan gjøre beistet mitt på 250gram noe mere behagelig :)

Verdt et forsøk ja! Jeg synes i hvert fall det er mer komfortabelt og at klokken ligger penere på armen majoriteten av tiden :)

Jeg er heldigvis velsignet med flust av justeringsmuligheter på den nye oysterlenka, så jeg skal prøve å venne meg til å gå med den over knoka. Problemet med det har for min del vært at lenka har lugget, men det gir seg jo når håra er lugget vekk.
Men for min del må det nok bli en skikkelig raus skinnreim som tåler saltvann. Anonimo og Panerai får det til, så da bør det vel finnes noe aftermarked for standard 20mm også.

Orijinworks skal sjekkes ut!

Takk for mange nyttige innspill!! Jeg øyner håp om at Hulken og jeg skal bli venner på en eller annen måte :D

Jeg har fem links fra kl. seks og syv fra kl. tolv på Daytonaen og fem - seks på Seadwelleren. Har aldri tenkt på noen av dem som ukomfortable. Daytona lenka er helt klart bedre men ikke misfornøyd med den "gamle" heller.

Jeg har aldri tenkt tanken en gang om å ha den på "din" side av knoken, mine sitter løst og vandrer lett frem og tilbake over knoken, hår har jeg nesten ikke så det er i hvertfall ikke noe problem.

Du har mye hår og en knoke som ser ut til å være knekt en gang, så vi har nok ikke samme problem. No offence vedr. min mistanke om knekt håndledd :D

Verdt et forsøk ja! Jeg synes i hvert fall det er mer komfortabelt og at klokken ligger penere på armen majoriteten av tiden :)

Ah................................................ Det var deilig, nå slipper endelig klokken bli dratt til siden da jeg går med den, og gnage på "kulen".

Et bilde sier mere en tusen ord!
sweetjesus.jpg

Evig takknemmelig!

Men for min del må det nok bli en skikkelig raus skinnreim som tåler saltvann. Anonimo og Panerai får det til, så da bør det vel finnes noe aftermarked for standard 20mm også.

Simona straps har lærremmer som tåler saltvann. Og for noen myke og herlige remmer. Det er custom remmenes Rolls Royce i mine øyner. De lager etter ordre/dine mål.

Meeeeeen, så var det dette med Submariner på lær da. Blir jo som å bruke hvite tennissokker til smokingen. Each to his own ;)

Jeg har nå strammet lærreima, slik at den ikke glir ned til håndleddet. Veldig uvant, men komforten er gjenopprettet :) :) :) :)
Reima er såpass stram nå, at jeg er lite fristet til å legge om til oysterlenka igjen. Bedre med noe som puster, når den blir så stram.

En ting er lær på sub, en helt annen ting er lær på Hulk! Her er det å trø veldig forsiktig. Ser at sort går greit til den grønne klumpen. Skal sjekke ut vannbestandige reimer...

Kansje noe lignende håndlaget som dette kunne vært noe? :)

DSC04390.jpg

DSC04383.jpg

DSC04385.jpg

DSC02811.jpg

Hvem har laget disse? Lightingii postet ett av de bildene i tråden for Sub og lær... Minner om reima jeg hadde på min første Citizen da jeg gikk på barneskolen, men den var i blå lakk og med maljer rund baut :D Veldig komfy!

EDIT: AHA OrijinWorks Takk MM :)

Redigert: