Dagens klokke

Kona har brukt Seadwelleren en uke nå ...
da4egage.jpg
 
Blir lite bilder her på TS fra meg om dagen, legger det meste ut på instagram under samme navn om noen mot formodning skulle være interessert i å se syv bilder av min Omega Seamaster ila uken :)
 
Godt det kom en liten frisk pust med Marinemaster'n her for litt siden.
Hvis ikke hadde jeg måttet ta til handling, men det sagt - skjønne godt Omega-monogamien :)
 
Grattis Mikke og Christian. Var det Tudoren du kjøpte? Nesten Rolexhore nå :mrgreen: Nydelig eksemplar i alle fall.

Min dagens er ikke min, men en AT jeg kjøpte til en kompis som ikke er på TS. Takk for hyggelig handel Rovers!

L1030113_zps5a741074.jpg


Kan like godt ta en mini review. Klokken er nydelig og kommer sjelden eller aldri til sin rett på bilder, selv om jeg gjorde et hederlig forsøk i farten med kompakten. Kvalitetsfølelsen er formidabel og jeg vil uten tvil anbefale klokken. Lenken er perfekt (les: enkel) selv om jeg kan beherske meg for butterfly clasp. Kassen er stor, men ikke for stor. Mørk skive hjelper. For min personlige smak er den et ørlite hakk for stor for denne type klokke, men selv om mid-size på 38,5mm er passelig for meg mistenker jeg den for å være for høy pga det nye verket slik at den blir for klumpete. (Har ikke sett den IRL.) Denne har perfekte proporsjoner. Har hatt den gamle ATen i 38,5 (39?), og den var riktig i den størrelsen. Apropos det så må jeg svelge to kameler her, en på størrelsen, og en på at den nye tross alt er en forbedring over den gamle. Ikke på alle punkt. Den gamle har absolutt sine spesielle kvaliteter, men alt i alt gir den nye et høyere kvalitetsinntrykk. Den roper også høyere til tross for grå skive. Det blinker og skinner. Vil du ha understated er den gamle kanskje bedre. Mye av det samme gjelder PO, og jeg har måttet svelge samme kamelen der. Som PO har den ikke quick set dato, men GMT-timeviser i stedet. Positivt. En annen artig detalj er at "Omega" og "Seamaster" ikke har akkurat samme vinkel slik at de reflekterer ulikt, dvs bare en om gangen. Dette kan jo i teorien være en feil, har bare sett dette eksemplaret, men det var uansett noe jeg likte. Konklusjon: Kanskje jeg skulle kjøpt den selv i stedet... :eek:

Tore (krille): denne bør vel inn som en årntli review.
Jeg hadde ihvert fall stor glede av innholdet :)