Daytona 116520 m/hvit skive

Rød

Støttemedlem
Medlem
9. nov. 2011
Innlegg
6.219
Sted
Arendal
Har en bekjent som kjøpte en slik ny i 2008, er kun brukt et par ganger på julaften, alt av papirer/bokser følger med.
Han bruker den ikke og jeg vurderer den, men ingen av oss vil si noen pris :D

Hva er rett "gentlemans price" venner i mellom på en slik?

Finner ikke noe direkte å sammenligne med i Norge i dag, så kom gjerne med en indikasjon på pris her, eller PM om noen har for salg...
 
Tja. Rundt 55k tenker jeg.:confused:
Kommer litt an på hvor mye han ga for den selv.
Så spørs det om han vil trekke fra litt pga bruk, eller kjøre på med verdistigning.
 
Jeg ville sagt 50. Etterspørselen er mindre for disse nå enn tidligere! Jeg hadde ikke betalt mer.
 
"Vennepris" 48-50.

For meg er "vennepris" bedre pris enn markedspris, men her tolker vel alle ting forskjellig... markedspris burde vel være 53-58?
 
"Vennepris" 48-50.

For meg er "vennepris" bedre pris enn markedspris, men her tolker vel alle ting forskjellig... markedspris burde vel være 53-58?

Ja, det kommer vel an på om du er venn med meg eller selger:D

Eier har fått for seg at denne er meget vanskelig å få tak i, det var den visst i 07/08 p.g.a. lite produksjon av SS Daytona. Han måtte vente ganske lenge på den da..

Takk for foreløpige innspill.
 
Huff da...

Ja er nok en del som dessverre enda tror at Daytona i stål er vanskelig å få tak i og/eller spesielt verdifull pga. det.
Ikke lenger tilfellet.. Noen pushere prøver så godt de kan å holde ryktet ved like, men sannheten er at dette ikke er klokker som er vanskelige å få tak i.

Det var jo en periode du kunne kjøpe en SS daytona og selge den med god profitt på utsiden av døren ;).
 
Vel, den er vel ikke så vanskelig og få tak i lengre. MEN, husk at nyprisen har steget mange kroner siden årene den var det og jeg kjøper glatt alle som vil selge komplette pakker til 45k:) 50k er en fair vennepris. Han slipper maset med å selge den selv og du får en god pris IMO.
 
Vel, den er vel ikke så vanskelig og få tak i lengre. MEN, husk at nyprisen har steget mange kroner siden årene den var det og jeg kjøper glatt alle som vil selge komplette pakker til 45k:) 50k er en fair vennepris. Han slipper maset med å selge den selv og du får en god pris IMO.

45 er kanskje i billigste laget ja, personlig pleier jeg dog å gå 20-30% under markedspris til kompiser med implikasjon av at jeg aldri hører noe igjen om den gjenstanden om noe går galt med den ;).
 
Virker som han ser for seg rundt 60 og da er jeg IKKE interessert...

Ny er det mulig å få til 70K?
 
60 er i høyere sjiktet av markedspris, milevis unna noen vennepris...
Noenogsøtti burde være mulig ny. Ta en telefon til Jørgensen så har du fasit ;).
Edit; nr dit er 415 66 415.
 
60 er i høyere sjiktet av markedspris, milevis unna noen vennepris...
Noenogsøtti burde være mulig ny. Ta en telefon til Jørgensen så har du fasit ;).
Edit; nr dit er 415 66 415.

Det er enkelte, nevner ikke navn, som sikkert ville solgt den for 75 og kalt det vennepris/markedspris :rolleyes: :D
 
Dersom han vil ha 60 er det jo en vinn-vinn situasjon om han selger den selv og muligens finner en kjøper som er villig til å betale mer enn deg, og at du kjøper den av en annen som er villig til å selge til en mye lavere pris.
 
Dette er samtalen jeg ser for meg mellom to kompiser med et normalt syn på verden:
kompis 1: Jeg gir deg det du ga for den.
kompis 2: Da skal du få den for det minus litt kompisrabatt.
 
Jeg skjønner godt selger, jeg. Han behøver ikke selge(hadde muligens ikke tenkt tanken en gang), kan gjerne la den ligge til julen 2014 hvis han ønsker det. Det var meg som spurte om han ville selge og siden den nesten ikke er brukt gjorde det ikke noe å selge den til en fair pris vi begge kunne leve med...kanskje jeg burde si 45 og han 60 og møtes på halvveien :)
 
60 er i høyere sjiktet av markedspris, milevis unna noen vennepris...
Noenogsøtti burde være mulig ny. Ta en telefon til Jørgensen så har du fasit ;).
Edit; nr dit er 415 66 415.

Fikk dette svaret fra Jørgensen: Veil pris 78.650,-. For tilfellet lang ventetid grunnet svært stor pågang.

Så det er mulig selger har rett i at den underproduseres?
 
Fikk dette svaret fra Jørgensen: Veil pris 78.650,-. For tilfellet lang ventetid grunnet svært stor pågang.

Så det er mulig selger har rett i at den underproduseres?

Det varierer sikker en del fra land til land. Jeg var nylig i London og snakket med 2 ADer. Begge antydet 3 år + i ventetid for stål Daytona....
 
Kjøper du gjennom storsellere på TRF kan du få på dagen....
Etterspørselen etter Daytona er sunket kraftig de senere år, skal vi tro de som er "in the know" på TRF og tilgjengeligheten der. ADer har vel også brukt denne myten til å hype Daytona også..
 
Jeg ville ha snudd litt på det, hvis det var din klokke mye hadde du vært villig til la den gå for? Når du har funnet ut av det så har du et godt utgangspunkt for hva som er god pris.
 
Helt sant, lightningii.

Vi er begge enige at rett pris = handel, vi har bare problemer med å finne rett pris :D

Selger skal nå tenke ut minimumspris, så er det opp til meg å si ja eller nei, der står vi nå. Med litt forståelse fra begge sider, bør det nok bli en handel...

Hvis ikke så sikles det jo litt på din Bentley, lightningii ;)
 
Flere har gått på TS og finn for rundt 50-55 i 2011/2012 mens de ligger nærmere 60-65 i utlandet.
vi har ikke sett en 116520 for salg under 60K på nesten 6 måneder i Norge så det blir vanskelig å definere en vennepris i dag med det uklare bildet vi har av markedet.