Stowa Marine Orginal

Du er kjapp på avtrekkern, UJU! Grattis! Eller kanskje vi skal vente med gratulasjoner til du får den ;)
Polert eller børstet kasse?

Skjønner hva du mener mht romertallene morini, men jeg har ingen fra før av, tenkte de kunne være noe. Men arabiske tall ser kanskje best ut på denne.

For min del er det manuellt opptrekk som gjelder på denne, jeg synes verket er meget pent! Og small subseconds er så lekkert!

Om jeg ender opp med å bestille er noe helt annet ;) Mye man vil ha her i verden ...

b2.jpg

home_image.1274671.jpg

Nå man kommer helt inn på macronivå ser man dog litt såkalt "bleeding" på den trykte teksten, vel på grunn av den litt grove teksturen på skiven.

home_image.1274706.jpg

home_image.1274721.jpg

Du er kjapp på avtrekkern, UJU! Grattis! Eller kanskje vi skal vente med gratulasjoner til du får den ;)
Polert eller børstet kasse?

Har gått og kikket etter en fin dress klokke lenge, og denne får jo gode skussmål på diverse klokkeforum også. Forholdet kvalitet / pris skal etter sigende være topp.
Måtte bare kline til før jeg rakk å ombestemme meg.;)
Helt klart at det svært pene opptrekksverket var avgjørende her.
Bestilte forresten med polert kasse.

Hoi, her går det unna! Blir spennende å se klokka når den ankommer - lite eller ingenting Stowa på forumet her fra før.

Et lite spørsmål.

Hvordan er det egentlig med service og reperasjon på merker som Stowa og Sinn. Disse selges jo ikke oss norske AD, er det noen hindringer i forholdt til å få de reparert i Norge? Eller bruker de såpass kjente urverk i klokkene sine, at det ikke blir noe problem?

Et lite spørsmål.

Hvordan er det egentlig med service og reperasjon på merker som Stowa og Sinn. Disse selges jo ikke oss norske AD, er det noen hindringer i forholdt til å få de reparert i Norge? Eller bruker de såpass kjente urverk i klokkene sine, at det ikke blir noe problem?

I forhold til service og reperasjoner i garanti-tiden, så er det sikkert en utfordring å få gjort dette i Norge siden det ikke finnes norsk AD, men Stowa og Sinn bruker kjente ETA-urverk som jeg vil tro de aller fleste urmakere er kjent med.

Hva som skjer når ETA skrur igjen urverkskrana er ikke godt å si, men Stowa kommer i følge ryktene til å gå over til Durowe-urverk. - Uansett så tror jeg det er en smal sak for urmakere å få servicetegninger av de fleste urverk.

Et lite spørsmål.

I.h.t Stowa er det bare å sende klokka tilbake for evt. reparasjon eller service.
Hvis den trenger reparasjon i garantipreioden vil de refundere alle utgifter ifm forsendelse. :D
De har jo også rykte på seg for å ha glimrende kundeservice.