Dersom man skriver en kjøpskontrakt der selger bekrefter at det ikke er noen heftelser på klokka, og det senere skulle vise seg at den ikke er momset inn til Norge, hva da??? Jeg kan da umulig sitte med "svarteper"!?
Er det full garanti på en klokke som opprinnelig er kjøpt i utlandet?
Men hva om det skulle være en fabrikasjonsfeil e.l på uret? Kan man da bare gå til f.eks urmaker Bjerke å vise til en
world wide garantie? Hvis nei, har man allikevel alle rettigheter, eller må man kontakte forhandleren der klokka opprinnelig ble kjøpt? Har man der alle rettigheter?
Håper noen kan hjelpe meg med å få svar på disse spørsmålene.
På forhånd tusen takk!![]()
Er du såpass bekymret som det virker som i denne posten, ville jeg glatt hostet opp de kronene det koster ekstra for å kjøpe en ny. Brukt er brukt.. sånn er det bare. Det påløper selvsagt en viss risiko ved å kjøpe bruktimport - både i bil og klokkeverdenen
Er ikke sikker på Urm. Bjerke eller andre AD´ers praksis av WW garanti. Ifht det jeg har hørt virker det som om de i slike tilfeller gir deg regningen for forsendelse t/r Sveits. Men (!) dette er ikke nødvendigvis korrekt. Ta kontakt med de, så får du sikkert svar på det du lurer på.
Ellers kan jeg nevne at jeg tidligere har handlet med selger av submarineren, som absolutt er en hyggelig kar.