Tonic

Medlem
27. nov. 2009
Innlegg
899
Sted
Stavanger
Gjør seg godt med en G&T i sommervarmen, men skulle gjerne hatt et alternativ til Schweppes på plastflaske. Noen som vet hvor man får tak i andre typer, f.eks Fever Tree?
 
Ah, Fever Tree... De har det i alle fall i minibaren på Mandarin Oriental i Singapore. Husker jeg blandet meg en Belvedere Fever Tree Tonic :)

I følge nettsiden deres er det tilgjengelig i både Sverige og Danmark, men selvfølgelig ikke i Norge (akkurat som med så mye annet rart).
 
Fentimans er snadder. Gjør seg spesielt godt i selskap med Hendrick's Gin og noen skiver agurk.. Finnes i enkelte velassorterte dagligvareforretninger :)

4fa08269-a0cb-8e1f.jpg
 
Fentimans er snadder. Gjør seg spesielt godt i selskap med Hendrick's Gin og noen skiver agurk.. Finnes i enkelte velassorterte dagligvareforretninger :)

4fa08269-a0cb-8e1f.jpg
+1! Den går det mye av i England, har dog ikke funnet den her hjemme enda..
 
Fever tree

Noen som har importert Fever Tree fra Stockholm eller Køben per post? Eventuelt lyktes med å finne den til salgs ved et utsalgssted nære Oslo? (tar også gjerne tips om steder hvor det blir litt kjøring).

Dette er jo en helt strålende tonic, som flere burde prøve! :)
 
Fentimans er snadder. Gjør seg spesielt godt i selskap med Hendrick's Gin og noen skiver agurk.. Finnes i enkelte velassorterte dagligvareforretninger :)

Takk for tips, dette skal prøves. Har en stor flaske Hendrick`s stående.
 
Litt OT, men prøv også med slangeagurk, et meget bra alternativ til lime.

EDIT: noen kom i forkjøpet...
 
Prøvde meg på G&T med Fentimans for første gang på lørdag, og det blir definitivt ikke siste gangen. Et veldig godt, og mye bedre alternativ enn Schweppes. For de som ikke har funnet et sted hvor de selger, så kan jeg tipse om at Centra på Høvik så ut til å ha en god beholdning
 
Noen som har sett det i Oslo? Har ikke funnet det enda, må nok en tur opp på jacobs på holtet. Kanskje hvis jeg spør pent på Oslo City?

Har en flaske Hendrick's som søker en venn...
 
Er vel rimelig å tro at de har det på Centra på Majorstuen, ettersom Centra Høvik og Jacobs har den.

Men denne Fever Tree virket også spennende. Noen som har funnet den et sted i Oslo enda?
 
Shite, var nettopp i Oslo, burde sikret meg en beholdning fra Centra eller Jacobs:( Sitter nå og prøver Grans. Får håpe Meny på Vestlandet kan ha noe...
 
Fever Tree funnet

Etter en god del undersøkelser har jeg endelig lykkes med å spore opp Fever Tree i Oslo. Svaret fikk jeg fra noen bartendere som besøkte P3 i går, artig nok, og det er at man kan bestille fra Barmilj. Har lagt inn min første bestilling som privatkunde i dag og håper dette skal gå veien.

Fever Tree opplevde jeg første gang i London i år i en(/flere) GT og jeg syns den var kjempegod, så hvis noen vil prøve noe nytt kan den absolutt anbefales. Om ikke annet er det en økologisk og ganske uvanlig tonic her hjemme, så den kan vel være morsom å by gjester på.

Skal for øvrig prøve Fentimans, ettersom jeg ser at den også rangeres høyt her :)
 
  • Liker
Reaksjoner: emptybrainjacks