Rolex Seadweller, noen her som greide å "kuppe" denne ;)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg hadde den på hånden, hadde pengene i lomma ;)

Ikke boks, selger klarte ikke finne papirene. Servicekvitt fra Bjerke fulgte med, men ikke med serienummer.

Klokken var pen nok den, men synes lugsene var litt mye polerte. Selv om prisen var god takket jeg derfor nei.
Om man bare vil ha en bruks-Rolex var den jo mer enn grei nok, men jeg ville nok heller tatt en komplett pakke.

Jeg har hatt kontakt med denne selgeren tidligere, han skulle da selge en Seamaster og en LV - begge såpass rimelig at det ikke var tvil om at det var noe fishy. Det viste seg da at dette var "meget bra kopier, med sveitsiske urverk" og "så bra laget at det er umulig å se forskjell" og "minst like bra kvalitet som originalen" osv. Jeg så aldri på noen av klokkene, så om det var skummelt gode kopier fikk jeg aldri verifisert.

Lite smart hvis han driver på med snusk. Er det ikke broren til Aksel Hennie ?
Hvis noen brenner seg kan man alltids få tilbake noe av pengene ved å gå til Se&Hør :D

Virkelig, krille? Samme fyren? Jeg fikk et helt annet inntrykk av personen, i så fall føler jeg meg litt flau over å ikke ha catchet ham.

Jeg gjorde det helt klart at jeg kom til å ta uret til Bjerke, og kvitteringene han hadde på service var ekte nok. Men som allerede nevnt fulgte det ikke med noen papirer som verifiserte serienummer, kvitt kan ha vært på et annet ur.

Men selvsagt kan jo dette uret ha vært ekte selv om han solgte koper tidligere, men en slik historie er jo uansett nok til å putte vedkommende på min svarteliste for alltid. Kan du bekrefte at det er samme mann? Om nødvendig kan vi ta dette på PM, men jeg antar det egentlig er av interesse for alle.

Er det andre som har kikket på uret og som ønsker å dele sin oppfatning av ur og selger? Noen som kjøpte det?

Det var etter min mening noe muffens med lenken, i beste fall en Sub-lenke. Uten at jeg hadde åndsnærverelse til å huske nummer på riktig lenke til SD, eller huske nummeret på lenken jeg akkurat hadde sett :| Jeg var rett og slett ikke nøye nok etter at jeg fastslo at jeg syntes lugsene var for polerte. Neste gang tar jeg med meg Rolex-biblioteket og kamera, slik at jeg kan vurdere uret i ro og mak etterpå også, kjøp eller ikke.

Jeg har mye å lære :D

Edit: Han påstod forresten å kjenne Joel hos Briljant i Frognerveien, og at han hadde fått tilbud om å selge uret der. Kan sikkert etterkontrolleres om man ønsker.

Anders, har sendt deg PM. Jeg skal ikke antyde hvorvidt den omtalte Rolexen er ekte eller ikke, jeg vet bare at han tidligere har forsøkt å omsette kopier, og at jeg ikke fikk noe godt, solid inntrykk av selger som ville gjort at jeg hadde handlet ur i denne prisklassen av ham. Men, det er min mening, om noen sjekker alle forhold godt nok og mener det er en bra deal - go for it!

Det var etter min mening noe muffens med lenken, i beste fall en Sub-lenke. Uten at jeg hadde åndsnærverelse til å huske nummer på riktig lenke til SD, eller huske nummeret på lenken jeg akkurat hadde sett :| Jeg var rett og slett ikke nøye nok etter at jeg fastslo at jeg syntes lugsene var for polerte. Neste gang tar jeg med meg Rolex-biblioteket og kamera, slik at jeg kan vurdere uret i ro og mak etterpå også, kjøp eller ikke.

Jeg sendte mail med han og forespurte om klokken. Når han skulle gi info skrev han eksplisitt at lenken som satt på var en Submariner lenke, uten at jeg spurte om dette. Ellers sa han ikke noe mer som ikke allerede er sagt!

Jeg sendte mail med han og forespurte om klokken. Når han skulle gi info skrev han eksplisitt at lenken som satt på var en Submariner lenke, uten at jeg spurte om dette. Ellers sa han ikke noe mer som ikke allerede er sagt!

Han sa ikke noe om at han kjente til det da jeg kom, men jeg opplyste ham om at det nok var slik. Så du kan jo ha sendt mail etter at jeg var der. Eller at han var selektiv med opplysningene.

Han sa ikke noe om at han kjente til det da jeg kom, men jeg opplyste ham om at det nok var slik. Så du kan jo ha sendt mail etter at jeg var der. Eller at han var selektiv med opplysningene.

Det har du helt rett i, datoen på mail er etter du traff han, så stemmer nok det!:)

Ingen som så at det var bilde av 2 forskjellige klokker ???? 2 bilder med SD uten lug holes og et bilde av SD med lug holes :rolleyes: Fishy or not ?

Frode.

Status
Stengt for ytterligere svar.