Jaeger-LeCoultre-tråden

Flott Reverso! :D

Jeg var innom Tidemann og hentet en verditakst i går, og han kunne fortelle om flere kunder som henviste til denne tråden (og forsåvidt til min egen unboxingtråd) :) Det er jo hyggelig at Tidssonen klarer å skape så mye blæst om et merke som forhåpentligvis får oppleve en liten norsk renessanse med ny AD!
 
Vennligst se bort fra klær...

P1010970.jpg

P1010975.jpg

P1010999.jpg

P1010991.jpg
 
Jeg siklet lenge på Businesstravellers Master Geographic fra lørdag og har fundert litt på hva jeg synes om MG etter faceliften i 2011 (som på den i rosé et par poster over).

Her er de tre siste utgavene av Master Geographic:

38mm, tynne lugs.

JLCmastergeo1.jpg


"Harmonisert" i 2006 40mm, tykkere lugs, tykkere bezel. Flere endringer på skiven, blant annet am/pm-indikator både på begge tidssoner. Det er vel denne Businesstraveller har ...

q1508420.jpg


Siste versjon, fra 2011. 39mm nå. Både bezel og lugs har blitt tynnere. Skiven er endret igjen, og har den mistet en am/pm-indikator? Lekker sunburst finish, men det er som om det er noe to-dimensjonalitet som er borte ut mot kanten. Samtidig ser gangreserven langt bedre ut i mine øyne, og fontene på dato og gangreserve er mer naturlige og mindre "dradd".

q1428421.jpg


Hva synes dere?

(Et bilde av Master World Geographic høres vel også hjemme her :D)

Master-World-Geographic.jpg
 
Forresten var jeg innom Tidemann i dag og fiklet med en 42mm Duometre a Quantieme Lunaire i rosé :cool: Det er nok til å gi en stakkars WIS hjerteflimmer.
 
Hva synes dere?

Jeg synes dagens inkarnasjon er langt å foretrekke foran den du har bilde av øverst der. Sistnevnte har en direkte uharmonisk skive etter min mening, og det er nok gangreserveindikatoren som er synderen.

(OT; Du og du, så mye kulere det er med "Reserve de Marche" enn med "Power Reserve" :) )

BusinessTraveler sin variant er på en måte en helt annen klokke enn de to andre. Den er veldig kul med sine innslag av rødt og dristige skrifttyper, og virker mye mer sporty enn dagens variant. Skulle jeg pirke på noe ville jeg også her ha justert litt på posisjonen til RdM (fin TBF?) for å balansere skiven.

Til syvende og sist foretrekker jeg nok dagens variant, gjerne i rosé ja.
 
JLC Geo

Flere interessante betraktninger her, og det meste koker jo ned til personlig smak og behag.

Tilbake i 2009 da jeg kjøpte min JLC Geo var det jo den modellen som var hot og tilgjenglig, så opplagt ble den valget.
Er fortsatt ytterst fornøyd med den. Modellen er utvilsomt den mest sporty av de tre valgene som Anders refererer til - på godt og vondt. Det gjør den litt mer "hverdagslig" i forhold til de to andre, kan fint brukes med jeans og det passer meg utmerket. Samtidlig er den fortsatt elegant. Men kanskje LITT mye detaljer/farger på skiven. Et pluss for meg er også at JLC logo er senterert på topp, men dette er det jo like mange meninger om som klokker...
Størrelsen teller, og 40mm er i mange tilfeller minimum for mine hårete håndledd - så klokken ikke "forsvinner" slik jeg føler det.
39mm kan gå, men 38 mm blir lite for meg.
MEN - skulle jeg valgt i dag - så hadde jeg nok vært ytterst fornøyd med dagens 39mm modell.
Skiven er meget ren, klar og stilig. Det kan se ut som om AM/PM indikatoren for lokaltid har forsvunnet ja. Men den viktigste av de to er egentlig den lille AM/PM indikatoren for den andre tidssonen slik jeg ser det.
Skulle jeg satt fingeren på noe (gjelder også min nåværende modell), så skulle jeg gjerne hatt visere av typen som på 38mm modell - dvs. uten utdypningen innerst ved senter. Denne type visere er vel forøvrig de som kommer på bl.a. den nyeste rene Master Control modellen nå.

Ellers så observerte jeg den nye JLC 8 days Perpetual på en reise sist uke (Ref 1618420). Dette ble kun vindushopping, men DEN ser virkelig flott og interessant ut. Oppdatert viser-design. Prisen må også sies å være overkommelig til å være en REAL Jaeger Perpetual Calendar. Håper å ta denne i nærmere øyesyn ved passende anledning og det kan hende lommeboka går en skummel sommer i møte :)
Sjekk denne posten på Watchprosite:
http://jlc.watchprosite.com/show-forumpost/fi-2/pi-5302978/ti-791293/s-0/


BT
 
Det var flere ting som var nydelig på det første bildet ;)
Men om du har lyst på en duometre, karlfr, så synes jeg du skal kline til.. Det er en meget flott klokke.