Moore's samling

Fantastisk! Horologisk kan det ikke bli bedre, og heller ikke metallisk, men estetisk er PAM 270'en din fremdeles vakrere ;). Utrolig gøy at en på TS kan fremvise et slikt ur, håper du får mye glede av det (noe du selvsagt gjør). Gratulerer så mye!!!
 
Hakeslepp!

Ingen over, ingen ved siden, you're the man!. Fantastisk at du deler Moore!
Uoppnåelig på statslønn dessverre, men drømme kan man......
 
Fantastisk at tidssonen kan bli del i slike horologiske julaftener. Når én lekkerbisken legges ut på finn er det for å gi plass til et enda mer ypperlig eksemplar av arten. (Hvilket ur skal du "oppgradere" neste gang?) Vidunderlig ur, gratulerer så mye.

Men Moore (hvis jeg forstår komplikasjonene riktig), er du på lokal GMT-tid? ;)


Stor takk, reim!
Hyggelig at oppgraderingen(e) faller i smak. Neste prosjekt ut er kanskje relativt "kjent stoff", da jeg har luftet tanken om en viss Rolex. Men jeg skal ikke være helt kategorisk på den der. I denne hobbyen er det altfor mange fristende babes der ute til at jeg tror jeg evner å være "gift med" noe så løselig som "en tanke om"....;)


Og joda, GMTn var høyst lokal. Den var. En aldri så liten "slip-up" i forhåndssettingen. Nå er jeg og klokken særdeles synkroniserte, og har inntatt en vakker og tidsriktig symbiose.....:cool:
 
Det er så utrolig artig at du "finnes"... Du er definitivt en av søylene som bærer sonen... Utsøkt smak. Fantastiske bilder... Velskrevne innlegg.

Håper aldri du går lei av den fascinerende hobbyen klokker og klokkesamling er.

Det er vanskelig å finne gode ord som dekker dagens unbox, så jeg begrenser meg til et enkelt GRATULERER

Stor takk, Greg!
Meget hyggelige ord, og jeg kan så definitivt ikke se noe som skulle endre eller redusere min interesse for hobbyen i nærmeste fremtid.
Mine skarve bidrag her ute i det åpne landskap på TS er så definitivt noe begrenset, ikke grunnet manglende interesse, men mangel på tid. Likevel er det alltid like stimulerende og morsomt å være innom for å dele noen tanker og ord og bilder med dere gode likesinnede.

Det der er bare fullstendig innleggelse på lukket avdeling, i positiv forstand :D Speechless!!
Vil gjerne høre detaljer om overleveringen om det ikke er å grave for mye, ikke hver dag en klokke kommer personlig overlevert fra utlandet.

Takker så mye, GT!
Det er i sannhet et ur med en fantastisk presence, til tross for et "snilt" og dressy ytre, om jeg kan uttrykke meg slik. Det er på en måte en ulv i fåreklær...;)

Overleveringen var et hyggelig grep leverandøren gjorde. Det skjedde en liten "slip-up" på en av mine reiser som medførte tapt tid ift opprinnelig levering. Som plaster på såret i en travel hverdag, tilbød leverandøren seg heller å komme til meg med uret istedet.
Jeg må generelt si at service og oppfølging fra forhandlere utenlands er på et meget hyggelig nivå.


Jeg kan ikke skrive noe som ikke allerede er uttrykt i alle gratulasjonspostene som har strømmet på.....
Men,
imponerende klokke i en imponerende samling som er imponerende skrevet med en imponerende innlevelse!
Ærbødigst,
The Player (aka The Rubber)

Takker, The Player!
Man kan jo ikke annnet enn vise ihvertfall et lite snev av engasjement, når happenings som dette inntreffer. Hyggelig at noe av fascinasjonen lar seg overføre i tekst og bilder.;)

Jeg sender deg de største gratulasjoner!
Dette var rått og det meste er allerede sagt. For min del ble dette en gigantisk øyeåpner og jeg lot meg rive med i drømmene og fasinasjonen av å skaffe seg et slikt ikon.
Ærbødigst hilsen, Relox.


Stor takk, alle karar!
Veldig hyggelig at uret faller i smak! Og RELOX; - her er det bare kjøre på videre. Sjekk innom nærmeste A. Lange & Sohne-AD når du kan, og jeg garanterer at fascinasjonen når nye høyder.:cool:
 
Jeg er ingen kunstner og kan derfor ikke sette sammen ord som beskriver min hyllest til deg og din samling.

Men takk for at du deler og gir oss en mening med livet!
 
Så flott den er. Gratulerer med tidebestigningen! Av alle avanserte komplikasjoner jeg har lest om, er denne en av de nyttigste jeg har sett. Takk for at du viser meg et glimt av horologihimmelen.
 
Gratulerer så mye med et fantastisk ur Moore! Nydelig og komplekst på samme tid, dette må du nyte! Ha en nydelig helg med skjønnheten på armen. :)
 
Fantastisk. Det gjør meg ordentlig glad å se at det finnes mennesker der ute som faktisk kjøper og nyter disse urene. De eksisterer ikke bare i kataloger, reklamebilder og i mine drømmer. Takk for at du deler dette med oss. :)
 
Fantastisk! Horologisk kan det ikke bli bedre, og heller ikke metallisk, men estetisk er PAM 270'en din fremdeles vakrere ;). Utrolig gøy at en på TS kan fremvise et slikt ur, håper du får mye glede av det (noe du selvsagt gjør). Gratulerer så mye!!!

Takk for den, HerrUr!

Og joda, jeg har full respekt for at du kan tillate deg å mene at min PAM270 er "vakrere" enn denne perlen. Selv om jeg ikke helt "forstår det". Når det er sagt; - det er svært hyggelig å ha dem begge. ;)
Men i denne hobbyen er - heldigvis - smaken som baken. TS hadde vært et fattig sted, og horologien en fattig hobby, om vi alle hadde de samme preferanser.

Uansett; - De Gustibus Non Est Disputandum....:cool:

Hakeslepp!

Ingen over, ingen ved siden, you're the man!. Fantastisk at du deler Moore!
Uoppnåelig på statslønn dessverre, men drømme kan man......


Stor takk, alle!
By the way; - drømmer er et viktig krydder i hverdagen også, OleK. ;)
 
large_homer.drool.jpg
 
For en gangs skyld er jeg målløs.

Gratulerer!!!

Stor takk, Minuteman!
Akkurat den påstanden om din såkalte målløshet tror jeg deg ikke på, men det er en annen sak. ;)
Uret er så definitivt et drømmeobjekt (etter mine preferanser), og den gjør meg både litt "matt" og lett utslått i all sin estetiske prakt.
Så joda, jeg kan nok forstå deg.


Jeg er ingen kunstner og kan derfor ikke sette sammen ord som beskriver min hyllest til deg og din samling.

Men takk for at du deler og gir oss en mening med livet!

Takk, Arild!
Hyggelige ord, såvisst. Og "meningen med livet"-teorien kan jeg nesten være litt med på. Iallefall i betydningen av at klokker er "verdens viktigste hobby" for oss her ute. Så langt kan vi nok alle strekke oss i et aldri så lite fascinert øyeblikk...;)


Så flott den er. Gratulerer med tidebestigningen! Av alle avanserte komplikasjoner jeg har lest om, er denne en av de nyttigste jeg har sett. Takk for at du viser meg et glimt av horologihimmelen.

Takk, ona!
Det er vanskelig å rangere ur og komplikasjoner i forhold til hverandre innen horologien. Til det er nok meningene og preferansene for delte og ulike. Når det er sagt; - akkurat denne representerer en av "peak´ene" mine, det må jeg si.
Tikkende kunst.


Gratulerer så mye med et fantastisk ur Moore! Nydelig og komplekst på samme tid, dette må du nyte! Ha en nydelig helg med skjønnheten på armen. :)

Fantastisk. Det gjør meg ordentlig glad å se at det finnes mennesker der ute som faktisk kjøper og nyter disse urene. De eksisterer ikke bare i kataloger, reklamebilder og i mine drømmer. Takk for at du deler dette med oss. :)

Stor takk, karer!
Veldig hyggelig med slik en mottakelse av uret. Det er vel egentlig lite annet å si enn at "kjemien stemmer fortreffelig" mellom oss....:cool:
 
Gratulerer Moore med et flott ur, virkelig flott.

Jeg har ikke hatt tid til å lese hele posten din, bare var nysgjerrig på hvordan ur du hadde fått deg. Men skal kose meg med lesingen litt senere.
 
Utrolig bra lesning og hvilke ur som toppes her med det edle metall platina :p
Må være en utrolig god følelse å ha noe på armen som kanskje de fleste ikke vet hva er :p

Lækkert :cool:

Gratulere :p
 
Gratulerer Moore med et flott ur, virkelig flott.

Jeg har ikke hatt tid til å lese hele posten din, bare var nysgjerrig på hvordan ur du hadde fått deg. Men skal kose meg med lesingen litt senere.

Jeg takker, jonasb!
Uret gir godfølelse hele veien.
Her har du en liten filmsnutt som viser litt om bakgrunnen - og litt innsikt i noen steps i finmekanikken.
Direkte fascinerende.
;)

[video=youtube;bAc8gy0dl6A]http://www.youtube.com/watch?v=bAc8gy0dl6A[/video]


Utrolig bra lesning og hvilke ur som toppes her med det edle metall platina :p
Må være en utrolig god følelse å ha noe på armen som kanskje de fleste ikke vet hva er :p

Lækkert :cool:

Gratulere :p

Takk så mye, Tag Heuer!

Uret er unikt på sin måte, ingen tvil om det. Og det "måtte" bli denne, når jeg endelig tok valget om å eie et ur i Platinum.
Nå skal det sies at den nylig - under Basel 2012 - ble lansert i WG, da den siden 2005 kun er produsert i YG, RG og Platinum.
Det er mye mulig WG er et klokt valg av A. Lange & Söhne. Muligheten for å skaffe seg denne lekkerbiskenen med identisk farvekombinasjon til en rimeligere penge tenker jeg blir meget godt mottatt i markedet.

Uansett; - det er nok noe "nisje" å eie et ur som dette. Ihvertfall er det få av dem. Og sannsynligvis enda færre som "vet" når man ser et.
Det er da det er hyggelig å bare "vite". For seg selv. Og bare nyte vissheten om all den kompleksitet og det eksepsjonelle håndverk som ligger bak hvert enkelt av disse urene.
En utelukkende god følelse.
:cool:

[video=youtube;_AnyED9ark0]http://www.youtube.com/watch?v=_AnyED9ark0[/video]
 
Gratulerer med en fantastisk klokke, og takk for at du viser så mange flotte bilder - også av verksiden som gleder en klokkemann som meg. Flott at noen lager noe slikt i dagens digitale verden og at genuint interesserte kjøper de og viser de fram :)
 
Takk for at du deler slik interessant lesning med oss. Jeg forstår deg godt for at du falt for et slikt ur, komplikasjonen er jo direkte fascinerende og ikke minst et sjeldent metall. Tilsammen faller dette fint på plass i samlingen din.

Du skriver godt også.
 
Gratulerer med en fantastisk klokke, og takk for at du viser så mange flotte bilder - også av verksiden som gleder en klokkemann som meg. Flott at noen lager noe slikt i dagens digitale verden og at genuint interesserte kjøper de og viser de fram :)

Takker, chronometer!
Generelt er det fantastisk at disse mekaniske urverkene har "levd" siden den spede begynnelse for over 150 år siden. Sågar er interessen bare økende også.
Når man først har valgt denne hobbyen, så er det nå bare på sin plass å dele litt tanker, ord og bilder. Veldig hyggelig at tekst og bilder faller i smak.
;)

Takk for at du deler slik interessant lesning med oss. Jeg forstår deg godt for at du falt for et slikt ur, komplikasjonen er jo direkte fascinerende og ikke minst et sjeldent metall. Tilsammen faller dette fint på plass i samlingen din.

Du skriver godt også.

Takk for det, jonasb!
Det kommer flere bilder av uret. Det er altfor mange detaljer på denne - både foran og bak - som jeg ikke fikk med i første "shoot" på fredag. Så snart jeg er synkron med kamera og klokke, så vil nye suppleringer legges ut, så det er bare å stay tuned!
;)