Tissot Seastar - del 2

Bromle

Støttemedlem
Medlem
16. mai 2011
Innlegg
3.686
Sted
Hardanger
Min Tissot Seastar Chronograph har fått selskap av eit nytt familiemedlem. Denne blei kjøpt i går:

Tissot2.jpg


Tissot3.jpg


Tissot4.jpg


Tissot7.jpg


Tissot5.jpg


Familie bilder:


Tissot9.jpg


Tissot10.jpg


Tissot.jpg


Takk for oppmerksomheten.
 
Gratulerer med nok en tøffing.

Apropos tøff - hvordan føles størrelse/vekt i forhold til chronoen? Sistnevnte var helt rå på armen da jeg prøvde den, og jeg føler fortsatt et snev av anger over at jeg ikke kjøpte den i stedet for Steinhart-slegga fra Tyskland.
 
Liker nummer 2 bere en chronoen faktisk. Størrelsen ikke hinsides.. Veldig flotte begge to da, gratulerer ned brødre!
 
Liker nummer 2 bere en chronoen faktisk. Størrelsen ikke hinsides.. Veldig flotte begge to da, gratulerer ned brødre!

Motsatt for meg, men som sagt, flotte klokker begge to. Husker bare jeg hadde en jøss opplevelse da du unboxet forrige. Gratulerer, blir fin familie detta.
 
Tusen takk for alle gratulasjonene.

Gratulerer med nok en tøffing.
Apropos tøff - hvordan føles størrelse/vekt i forhold til chronoen? Sistnevnte var helt rå på armen da jeg prøvde den, og jeg føler fortsatt et snev av anger over at jeg ikke kjøpte den i stedet for Steinhart-slegga fra Tyskland.

Chronoen er 48 mm og 158 g. Denne er 42 mm og 95 g. Så i forhold til chronoen merker ein jo knapt at den er på armen. Den er veldig behagelig. Eg sover ikkje med klokke, men denne kunne eg utmerket hatt på om natta.
 
Fornøyd?

Gratulerer! Vi har tydeligvis samme smak. ;) Jeg digger designet til 2011-modellene av Seastar.
Min lokale urmaker har Seastar sort med blå detaljer, lenkeutgaven liggende (ikke chrono),
så jeg har tenkt meg en tur til uken for å se den irl. Da blir det forhåpentligvis handel også.

Har du noen erfaringer/synspunkter å dele angående Seastar uten chrono?

Bruker du den ofte?
Nøyaktighet? Ca avvik [s/dag]?
Sårbar for riper på urkassa?
Bra lume?
Autoopptrekket fungerer tilfredsstillende, eller må du håndtrekke innimellom?

Ville du valgt med eller uten chrono om du kun skulle beholdt en av dem?
 
Gratulerer! Vi har tydeligvis samme smak. ;) Jeg digger designet til 2011-modellene av Seastar.
Min lokale urmaker har Seastar sort med blå detaljer, lenkeutgaven liggende (ikke chrono),
så jeg har tenkt meg en tur til uken for å se den irl. Da blir det forhåpentligvis handel også.

Har du noen erfaringer/synspunkter å dele angående Seastar uten chrono?

Bruker du den ofte?
Nøyaktighet? Ca avvik [s/dag]?
Sårbar for riper på urkassa?
Bra lume?
Autoopptrekket fungerer tilfredsstillende, eller må du håndtrekke innimellom?

Ville du valgt med eller uten chrono om du kun skulle beholdt en av dem?

Selv om du ikke spurte meg, kan jeg vel svare på noen av spørsmålene dine?
Jeg har en sort "ikke chrono" m. blå sekundviser Seastar 2011.
- Jeg brukte klokka ofte, men den har blitt liggende etter at jeg kjøpte en ny og dyrere klokke for et par måneder siden
- Min holdt seg innen +/- 10 sek i døgnet
- Den er ikke spesielt sårbar for riper
- Lumen er ikke topp, mrn OK
- Autotrekket fungerte. Ikke behov for manuelt opptrekk.

Jeg er glad i klokka. Det eneste minus i mine øyne er at den er 19 mm mellom hornene. Det hadde vært enklere med 20mm, eller kanskje 22 mm. Klokka så pass kraftig at bredere rem hadde bare vært fint.