GTG 11.03.2012

Jacek, jeg kjøpte denne for tre- eller femhundre på nettet.

408.jpg



Du må ha telelinse eller zoomlinse. Det blir selvsagt ikke samme kvalitet som på "ekte" utstyr, men bra nok for meg - og billig.

Her er det et bilde jeg tok av OM i kveld

001-17.jpg

Drittøft MM! Hvilket kamera har du og passer denne saken til Canon 500D :confused:
 
Fujifilm HS-10 m/30X optisk zoom. Såkalt hybridkamera. Ikke speilrefleks.

Jeg googlet Raynox 250 og fant dette:

https://www.google.no/#hl=no&sugexp....,cf.osb&fp=ce72abfa333b9b01&biw=1366&bih=673

Mener jeg fikk kjøpt denne gjennom en norsk nettbutikk, men mulig jeg tar feil. Det følger med et adapter og det passer nok på veldig mange linsestørrelser da det er en slags fjæranordning på dette.

Jeg skal se hva jeg klarer og finne. Er litt fristet til og kjøpe et rent macro objektiv, for og teste hvor bra det egentlig er. Har du noe er erfaring med mindre lys studio til og ta nærbilder av div (klokker, og alt relatert til slikt)?

Har sett slikt på finn.no fra 900-2500kr som ser veldig bra ut.

Mye mulig det finnes dyrere og bedere. Men jeg tenker mere hobby/budsjett
:D
 
Nei, disse lysgreiene har jeg dårlig greie på.
Jeg tar med meg fire halogenlamper inn på badet, det lyseste rommet vi har i huset, og gjør så godt jeg kan. Har lest at Celter har en slik lyskasse. Kanskje noe å tenke på, men nå er det en klokkekonto som må fylles først.
 
Om mulig joiner jeg mer enn gjerne på en GTG

Hvis det er åpning for en ikke fullt så etablert forummedlem å bli med på en GTG så hadde det vært veldig artig. Pakker mer enn gjerne med meg klokkekoffert og møter opp for god mat og drikke, og ikke minst hyggelig selskap og felles interesser.

Rolf
 
Det er 99% skills som gjør gode bilder, og da spesielt forståelse av lys (som kan oppnås med mye prøving og feiling, evt aksellerert av litt lesing). Utstyret er ikke så viktig, men det må holde et minimumsnivå. Bare se hva JoLu har fått ut av en Ixus. Og Bullit, en mester i lyssetting, her er riggen hans:
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?5837-Macro-bilder&p=57949&viewfull=1#post57949

Fordelen med klokker er at dimensjonene er små, og da blir plutselig Ikea-lamper til perfekte softbokser.