Dagens klokke

Kjører en relativt casual linje i dag, og da blir det Rolex med litt rød skrift på meg.

Ha en strålende helg medasylanter! :cool:


IMG_2086.jpg
 
Ettersom jeg ikke har noen red sub blir det monster med joggebukse, og for å matche antrekket med klokken kommer jeg selv til å ikle meg joggebukse... ;)

bbc40e5e.jpg
 
Ettersom jeg ikke har noen red sub blir det monster med joggebukse, og for å matche antrekket med klokken kommer jeg selv til å ikle meg joggebukse... ;)

bbc40e5e.jpg

Du droppet like så godt sokken også ja.. slappfisk.. ;)

Får laste opp et Elendig BlackBerry bilde jeg da, i et desperat forsøk på vanne ut Rolex fredagen litt mer :D
401020_10151319618725461_753540460_22600894_840048437_n.jpg
 
Dagens på en flott fredag.
God helg.
8fb50e80.jpg

Lekker klokke!
Jeg får mer og mer sansen for Helson, selv uten noen gang å fysisk sett eller tatt på en...
Hvordan er kvalitetsfølelsen, materialvalg etc?
Jeg er på nippet til å bestille en, men skulle gjerne hatt mer kjenskap til klokkene før bestillingen blir gjennomført.

Ha en fin helg!
 
Deilig med fredag. Har fått denne 17-åringen i hus i dag ved navn Glengoyne, og den er allerede satt opp på en date med et tumblerglass seinere i kveld. Ha en god helg folkens!

p1020265w.jpg
 
Det regner katter og kaniner ute. Heldigvis blåser det mye. Kjekt å bli ferdig med alt dritet på en gang... ;)
Flaks intervjuklokka er vanntett... :p

IMG_0620.jpg
 
Herlig bilde av nydelig ur! Masse detaljer å fordype seg i! Er følelsen god mellom deg og denne? :cool:

Takk for det ;)

Jeg liker klokken veldig godt. Det er en fantastisk finish, og urverket går veldig bra (+1 sekund etter ca. 22 timer nå). Desverre så er ikke alt på stell. Timeviser til chronographen er ikke er 100% linet opp med urskiven. Sekundviseren til chronographen er såvidt off senter den også, men det er så lite at man trenger nesten lupe for å se.

EDIT: Jeg endret litt på posten her etter å ha forhørt meg med forhandler. Det var litt skrangling i urverket som jeg ikke var vandt med tidligere, men det var normalt. Det vil være litt lyd fra rotoren da det ikke er et sportsur med høy vanntetthet som stenger inne slike lyder. Det er ikke snakk om vibrasjoner under daglig bruk, men heller litt (u)lyder når jeg roterer kassen. Ikke så heavy som med 7750 altså :p

Det med viserne var en enkel justering som forhandler kunne gjøre, men han var ikke helt sikker på om dette var noe JLC gjorde bevisst. Det viser seg at dersom timeviseren skal treffe markørene på hver hele time så var det noen urverk som var slik at det ville være en liten grad off target når den var reset/deaktivert. Han skulle komme tilbake til meg etter å ha snakket med JLC.

Jeg tror kanskje jeg forventet for mye? Det jeg vet er at uansett hva som skjer så skal jeg beholde klokken til syvende og sist. Damn, bestilte jo til og med to OEM remmer idag :D
 
Prøvde meg på en HDR effekt i dag, man får mye morsomme bilder :D

Flott bilde!

Enda en post fra Kohe321 i dagens klokke, og enda et bilde av sub nodate. Begynner vel å irritere folk med mangelen på variasjon - beklager det. Klarer bare ikke å stoppe å bruke den. Hver gang jeg åpner klokkeboksen om morgenen smiler den hakket bredere til meg enn de andre. ;)

IMG_0752.jpg


Legg merke til hvordan sekundviseren reflekteres i den kullsvarte, blanke urskiven. Elsker det :)