Klokken jeg aldri skulle solgt!

Solgte min 16234 som var jevngammel med meg selv. Det var en generaltabbe av de sjeldne, men man må jo få seg noen lærepenger av og til. Jeg hører fremdeles skranglingen fra den lenken i hodet fra tid til annen, hehe :)

Kan ikke si at jeg angrer på noen salg, men det er mange jeg angrer på at jeg ikke kjøpte. En MilSub eller Comex ble jo solgt for "småpenger" for 10-12 år siden...

En ting er sikkert, at denne fella skal ikke jeg gå i;)
Min første skikkelige klokke, som er og blir en keeper!

Så denne klokka angrer jeg ikke på at jeg ikke kommer til å selge, hehe.

bilde-38.jpg

Kan ikke si at jeg angrer på noen salg, men det er mange jeg angrer på at jeg ikke kjøpte. En MilSub eller Comex ble jo solgt for "småpenger" for 10-12 år siden...

Hva kostet milsubben feks for 10-12 år siden? Dagens priser er jo hinsides, så de modellene der er "out om my reach" ihvertfall.

Hva kostet milsubben feks for 10-12 år siden? Dagens priser er jo hinsides, så de modellene der er "out om my reach" ihvertfall.

Vel, de var ikke spesielt populære. Sothebys og Christies hadde vel en minstepris på omlag 2000 pund på auksjoner rundt årtusenskiftet, og de ble ikke alltid solgt. Mener det ligger noen eksempler bakerst i James Dowlings og Jeffrey Hess' Rolex-bok.

Har enn så lenge bare kjøpt, men det er vel sikkert ikke lenge til jeg er på "flippern" jeg også.
Problemet er jo at jeg ikke ønsker å kvitte meg med noen av klokkene mine, men noe offer må man vel gjøre for å nå målet... :(

Angrer på at jeg solgte denne, som var i topp stand. Vacheron Constantin med 1003 urverket. Hva tenkte jeg på:mad:

(
7_1887958106_hoved.jpg

Jeg angrer mest på alle jeg ikke kjøpte :D Jeg ender alltid opp med å kjøpe en tilsvarende senere, og alltid til en høyere pris. Jeg kan i fleng nevne Luftforsvarets Heuer, 5513, Redsub og vintage gull-Sub. Så gjenstår det å se om jeg snart kjøper meg en 1655 også, siden jeg ikke klarte å få ut fingeren her for litt siden ... ;)

Når det er sagt angrer jeg bittelitt på Paneraien jeg solgte her i vinter, den var jo et flott ur. I et svakt øyeblikk fikk jeg det for meg at Unitas og polert kasse var helt uinteressant :roll:

Det må være fire klokker jeg angrer spessielt på, først ut - GMT-Master 2 16710 "Coke" som var min første "ordentlige" klokke som virkelig smilte til meg, var kry som en hane når jeg bar den.
Med skranglelenke og det hele:D

5apano.jpg

Andre klokken er Panerai 312, den første og eneste klokken jeg har kjøpt ny hos AD.
Var en smule fornøyd når jeg gikk ut av butikken med den, ble dessverre solgt i et svakt øyeblikk:(

103fmva.jpg

Tredje ut i rekken er Explorer 2, også solgt i et svakt øyeblikk for å i utgangspunktet finansere den nye.
Nå er midlene brukt opp og ingen ny har funnet veien til min arm, men en hvit 42mm kommer (det tar bare litt tid):D

f224ib.jpg

Og sist ut for denne gang er faktisk en Helson Shark Diver:eek:
En genial beater jeg har savnet ganske ofte, spessielt i sommer:cool:
Skal prøve å få tak i den nye 42mm versjonen når det forhåpenligvis dukker opp noen på bruktmarkedet.

f28u93.jpg

Fantastiske mansjettknapper der...hvor får man tak i sånt noe? :p

Jeg tror det må bli salget av Day Daten min!

Hadde en strøken Rolex Day Date i gult gull fra 1997, med helt stram presidentlenke, fluted bezel og en flott gullfarget diamantskive med baguetter på kl. 6 og kl 9..

Selv om jeg solgte med grei fortjeneste, så har jeg savnet den siden.. Jonny solgte den i kommisjon til en som jobbet med å pumpe sort gull opp av havet..

Skal garantert ha meg en Day Date igjen!