Hva lytter dere til om dagen? (Youtube-videoer)

Dette er bare helt rått!

Svensk/Iransk sangfugl, ute med sitt 4. album som i dag gjorde at jeg glemte å følge med i 3 timer på kontoret. Dvs. at jeg satt konsentrert og jobbet uten forstyrrelser og nøt den siste plata.

[video=youtube;L-bxuRKbFLk]http://www.youtube.com/watch?v=L-bxuRKbFLk[/video]

PS: Svenskene var heldigere med sin "iraner" enn vi var med Aylar. :rolleyes:

+

Kvinnelig vokal og "disco-techno-pop" passer i moderate mengder, hørte denne i en tv-serie. Googlet og endte opp med shopping av 5 singler og 1 EP.

[video=youtube;ANUwnCTbpmE]http://www.youtube.com/watch?v=ANUwnCTbpmE[/video]
 
Litt 90talls!
[video=youtube;M7YLWm_rbBQ]http://www.youtube.com/watch?v=M7YLWm_rbBQ[/video]
 
Bodø (og Harstad) representerer, kjent eller ukjent stil skal jeg ikke uttale meg om.

[video=youtube;Fyb60zwr7aE]http://www.youtube.com/watch?v=Fyb60zwr7aE[/video]
 
Musikk ja..

Jeg hører på veldig mye forskjellig musikk, men hovedsaklig elektronika. Interessen for dette startet tidlig med Ralph Meyerz sitt album "A Special Album", Røyskopp sin "Melody A.M", Ugress sin "Resound", Enigma, Air med "Moon Safari", "Daft Punk med "Discovery" og Trentemøller. Innenfor elektronika er det utrolig mye forskjellig musikk, som minimal techno (nei ikke scooter), house, dowbeat, chill, ambient og mye mye mye mye mer.

[video=youtube;zm1lbSLZ4SU]http://www.youtube.com/watch?v=zm1lbSLZ4SU[/video]


Jeg har brukt nettstedet last.fm, hvor en kan lete etter ny musikk. Nettstedet lagrer også dine spillelister via iTunes eller Spotify. På last.fm kan man se hvilke artister og sanger som en spiller mest. En kan også finne artister som spiller lignende musikk ved å bruke funksjonen "Similar Artists". Da Spotify kom på banen kunne jeg sitte i timesvis bare å lete etter ny musikk.. Helt fantastisk. :D

De siste tre årene har min musikalske horisont eksplodert og jeg vil anbefale disse artistene:

Boris Brejcha med "Lost Memory" Foreløpig årets feteste låt..Spesielt fra 3.35 og utover ;)

Marek Hemmann
Marek Hemmann - In Between Spesielt "Alias" og "Yvette". Helt dæsken fete låter. Spesielt den første.

Dominik Eulberg
Dominik Eulberg- Diorama
Remix med Max Cooper - Sansula Utrolig fin låt.

Paul Kalkbrenner
Paul Kalkbrenner - Berlin Calling

Oliver Koletzki
Oliver Koletzki - Grobstadmarchen
Oliver Koletzki - Get Wasted

Trentemøller: Dansk elektronikaguru
Trentemøller - The Digital Chronicles
Trentemøller - The Last Resort Spesielt Nightwalker - Orginal Mix. Fantastisk låt.

Booka Shade
Booka Shade - More! Utrolig stilig album. Låtene "Regenerate", "Teenage Spaceman" og "L.A.tely" er bra-

Sbtrkt Litt annerledes elektronika med vokal
Sbtrkt - SBTRKT Pharahos er stilig.

Ugress: Norsk artist bak Dressmannsangen og Toro Wraps
Ugress - Resound
Ugress - Cinematronics
Ugress - Pushwagner Musikken bak filmen. Låt nr 1, 2 og 5 er utrolig bra.

Røyksopp
Røyksopp - Melody A.M
Røyksopp - Senior Spesielt "The Drug"

Air
Air - Moon Safari Spesielt "All I Need" og "Femme D´Argent"

Jaga Jazzist - The Stix

Låter:
Max Cooper - Dischordance Utrolig chill låt...
Kollektiv Turmstrasse - Schwindelig
Hiatus - Third Max Cooper Remix
Joris Delacroix - Air France
Anja Schneider - Maki
Robert Babicz - Come Closer
Magnetic Man - I Need Air
Magnetic Man - Perfect Stranger

Andre sjangre:
Hører også litt på Hip Hop, da spesielt Mobb Deep, Nas, Nas & Damian og Cunninlynguists. Har også hørt mye på Klovner i Kamp.

Ellers så går det også i slagere som Rage Against The Machine, The Ofspring, Pink Floyd, Deftones, Pantera, SOAD, Turbonegro, Glucifer, Queens Of The Stone Age, The Doors, Creedence, ++.

puh..
 
Mustache-sounds like hell,looks like heaven-ringer helgen inn i furnesåsen:)
 
@Leon:

Muligens til min egen overraskelse, etter å ha lest introen din, likte jeg svært godt sangen du postet fra youtube. :p Hva mer bør jeg sjekke ut om den falt i smak? :D
 
@Leon:

Muligens til min egen overraskelse, etter å ha lest introen din, likte jeg svært godt sangen du postet fra youtube. :p Hva mer bør jeg sjekke ut om den falt i smak? :D

Kjekt at den falt i smak rosup ;) Det er en herlig låt!

Fritz Kalkbrenner har mye bra musikk og har gitt ut albumet "Here Today Gone Tomorrow". Anbefaler deg å sjekke ut dette albumet ;)

Du har også artisten Oliver Koletzki som har masse bra elektronisk musikk, ofte med vokal. Sjekk ut låten "Zuckerwatte" på albumet Großstadtmärchen. Det albumet inneholder også mer instrumenter og vokal;)

Håper du finner noe du liker!

Léon:cool:
 
Her er min spilleliste for øyeblikket. Synd å gjemme bort så mange fine omslag, så de fungerer som et levende kunstverk på veggen. Stemningsbilde fra bokkroken:

TBE_1516.jpg
 
Jeg hører på så å si alt utenom det som spilles på radioen og metal. Jeg kan heller ikke fordra dubstep :)
 
Enten er jeg veldig sær, eller er dere veldig sære på musikkfronten :p

Jeg er sær.. Det er det ikke noe å si på.. Så det er ikke mye som blir postet her som faller i smake for min del, å den går vel også andre veien!

Men Golfballen sin Things I've seen fra forrige side.. Den bringer tilbake gode minner! :D
 
Enten er jeg veldig sær, eller er dere veldig sære på musikkfronten :p

Som svært musikkinteressert kommer man nok lett i kategorien sær, men jeg er alteter, så jeg kombinerer det sære med det streite. Ole Brumm! Hva hører du på Sponon? Jeg regner det som 98% sannsynlig at jeg også liker det ;)
 
I jobbeperioder hører jeg på mye forskjellig, så lenge jeg slipper techno/trance og hiphop. Queen, Kris Kristofferson, Johnny Cash, Bach, Mozart, Clapton, Tom Waitz, Bob Dylan.

I intense jobbeperioder blir det Carpenters med enten End of the world eller Top of the world. Sikkert fordi jeg blir litt bipolar i disse periodene, heh.
Akkurat nå er det Top of the world, men innen det er blitt kvelden, tipper jeg End of the world er tilbake. ;)
 
Hva hører du på Sponon? Jeg regner det som 98% sannsynlig at jeg også liker det ;)

Går mye i tjsekkiske jazzperler fra 40-tallet.

Neida, jeg liker mye, men det er 3 "sjangre" jeg absolutt misliker:

1) Tekno/dance
2) Jazz
3) Pop

Liker veldig godt litt eldre musikk da alt var så mye bedre :mrgreen: Er nok noen eksempler tidligere denne tråden tror jeg...

Blues og hardrock går det en del i...
 
Da liker du nok karen øverst til høyre på plateveggen min (om du ser hvem det er)

Kan ikke se hvem det er nei..? Regner med det er en blues musiker. Ser litt for gammel ut til å være Robert Johnsen. Ligner ikke på BB King. Er ikke så veldig inne i den gamle sørstat-bluesen, men der er det veldig mye bra :D
 
Det er muddy waters. Anbefales!

Speaking of blues: Her er en fantastisk Captain Beefheart-tekst som må være midt i blinken for deg Sponon som tilbringer litt tid under vann:

Now here ya come baby
With yer tail draggin' the gravy
Y' know yer P's 'n' Q's
What ya don't know baby
Is you givin' me the blues

Ya got juice on your chin
Eggs on the drain-board
Pie on the wall
Dirt on the rug

I come home late
'N I stumbled 'n swore
Ya won't even give me a hug
Ya had my things all laid out by the door

I'm leavin'
I'm gonna take up with ah mermaid
'N' leave you land lubbin' women alone
'N' leave you land-lubbin' women alone

Ya said ya had it together once
Now yer head's around the bend
I'm tellin' ya woman
Ya better get it back together again

I'm gonna grow fins
'N' go back in the water again
If ya don't leave me alone

I'm gonna take up with ah mermaid
'N' leave you land-lubbin' women alone
'N' leave you land-lubbin' women alone

Now here ya come baby
With yer tail draggin' the gravy
Ya know yer P's 'n Q's
What ya don't know woman
Is yer givin' me the blues