Spørsmål til Urmaker / Glassmester / Plaststøper / Entusiaster

Opplys gjerne oss uinnvidde om detajler rundt urverket..! :)

Det er et Zenith kaliber 135 verk. Ble introdusert på slutten av 40-tallet, og regnes som et av de mest nøyaktige urverkene som noen gang har blitt laget. Gjorde rent bord i chronometerkonkurranser mellom 49 og 54. Er Zeniths nest mest kjente kaliber, men har kommet solid i skyggen av El Primero-verket, selv om akkurat det nok også har sammenheng med at caliber 135 bare ble produsert fra 1949-1962 i totalt ca. 13.500 eksemplarer.

Det er rykter om at Zenith skal gjeninnføre urverket til neste år...

Når det gjelder ny kasse kontra bordklokke, så tenker jeg at urverket kommer mer til sin rett i en bordklokke selv om man selvfølgelig også kan få dreiet en kasse i hvitt gull med glass baklokk. - Men jeg innbiller meg at kostnaden for å få gjort noe sånt, fort blir den samme for å kjøpe en mer attraktiv "ekte" klokke.

De er faktisk å få tak i med jevne mellomrom.

Det er mulig jeg har litt dødtid i julen, så om du er interessert kan det hende jeg kan lage den for deg.

Jeg støtter ideen om armbåndsur-kasse :D Nesten uansett hvor dyrt dette blir må det jo være utrolig mye morsommere enn å kjøpe et helt nytt ur. Kasse i hvitt gull, lekkert :cool:

Det er mulig jeg har litt dødtid i julen, så om du er interessert kan det hende jeg kan lage den for deg.

Tusen takk for tilbudet. Det er fantastisk å ha et sted som tidssonen der man kan slenge ut halvgjennomtenkte ideer, og få så mange gode forslag og tilbud om hjelp.

Jeg sitter og teller på knappene om jeg skal kjøpe urverket, så det spørs om jeg klarer å skaffe det til jul. Tenker at jeg kanskje burde prøve først med et litt billigere urverk for å se an resultatet...