Tips og råd til første Panerai

Medlem
6. feb. 2020
Innlegg
5
Sted
Larvik
Vil kjøpe min første Panerai. Kikket (og lest) på flere og vært innom Bjerke et par ganger og prøvd. Lar meg tiltrekke av nokså ulike varianter, så trenger både tips til modeller og råd om hva jeg bør gå for.

Har smalt håndledd (17,5) så opprinnelig tenkt at jeg må velge en mindre og slankere modell. Har derfor sett en del på Due- kolleksjonen og 42mm variantene deres sitter helt nydelig på armen. Men 3ATM på en Luminor? Hmm..

Så er den nye Quarenta også noe som sitter hent nydelig på hånda. Den er også 10ATM, men litt høyere inngangspris.

PAM1085 Blu Mare er den siste jeg falt for. Mye riktig her på alle vis. Fin entry level pris og kjennes som en klassisk Panerai og liker blåfargen. Litt større m 44 og 13,2, men så ikke for stor ut og en blir kanskje komfortabel med det?

Har også sett på PAM0244 som jeg liker. GMT funksjon og 40mm. Uten GMT i 40mm funker også.

Så har jeg også prøvd Radiomir modeller og den nyeste i 40mm er noe av det fineste jeg har hatt på hånda. Men primært er det en bruksklokke jeg skal ha og Radiomiren ble kanskje noe «for pen».

Som dere ser er dette ulike modeller/preferanser og kanskje er jeg på villspor?

Jeg vil ikke betale for mye, men vil heller ikke angre. Noen betraktninger om det jeg har kikket på? Tips og råd på veien?

På forhånd takk
 
Jeg hadde valgt Bettarini som nummer 1. 44mm med korte lugs bærer fantastisk. Og der er det «et hav» å velge i. Hva er budsjettet ditt? Andre krav?
 
Jeg hadde valgt Bettarini som nummer 1. 44mm med korte lugs bærer fantastisk. Og der er det «et hav» å velge i. Hva er budsjettet ditt? Andre krav?
Ja, et hav å velge i. Men gjerne Bettarini - og vel også rimeligere enn 1950- caser. Derav ønske om å narrow it down til en håndfull modeller og så vente på beste tilbud. Budsjett 45k-ish