Svarte merker på glass etter polering av bezel

Medlem
13. juli 2022
Innlegg
8
Sted
Sandnes
Hei,
Jeg har en Maurice Lacroix Aikon som jeg leverte til urmaker for polering av de polerte flatene på bezel.
Da jeg fikk den tilbake gikk det en stund før jeg så i riktig lys at det er svarte merker innover mot midten av glasset. Ser ut som det er polert videre inn på selve glasset eller lignende.
Synes kun i enkelte lys og har prøvd å skrubbe med klut m/vann og såpe uten hell.

noen vært borti det samme?
Send meg gjerne en PM om dette var uforståelig :)
DBBC5B29-2876-4A45-B138-9CE21C134A6B.jpeg
E6FAE553-B80E-48DD-A377-53AAD9D9B612.jpeg
7F1EC230-CC1E-4255-AA56-70C3F2FDC8D3.jpeg
 
Redigert:
Bezel burde vært demontert for polering .
Mulig det er antirefleks belegg på utsiden av glasset som da er polert bort.

Ja, jeg regnet jo med at dem fjernet glasset, evt maskerte glasset i det minste. Mistenker også at det er coatingen som har blitt polert bort e.l.
Nytter ikke å få bort..

Jeg får dra innom og klage på det. Takk for svar!
 
I had the same problem @Fiddy1 . It was returned from Linde Werdelin in the UK after having been polished. I thought it was on the underside of the glass, difficult to take a photo plus being frustrating as you could only see it in the light at a special angle. Linde Werdelin sent me a waybill to the UK the next day and my watch was returned within a week. I appreciate their good service. I hope all goes well with your watch. :)
16630780366752853984273232364015.jpg
IMG-20220823-WA0001.jpg
 
I had the same problem @Fiddy1 . It was returned from Linde Werdelin in the UK after having been polished. I thought it was on the underside of the glass, difficult to take a photo plus being frustrating as you could only see it in the light at a special angle. Linde Werdelin sent me a waybill to the UK the next day and my watch was returned within a week. I appreciate their good service. I hope all goes well with your watch. :)
Vis vedlegg 308100Vis vedlegg 308101
Hi!
Sorry for the late response! I delivered it back to the dealer and they fixed it :)
Thank you and I’m glad they fixed yours as well!
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine