Seiko 6139-6002 "Pogue" - service?

Medlem
4. feb. 2020
Innlegg
1
Sted
Oslo
Hei,

Fikk en eldre Seiko 6139, som ble funnet i skuffen til min samboers bestefar. Han hadde kjøpt den i Kina på 80-tallet, og den er med andre ord godt brukt.
Manglet lenke, men tikket og gikk ganske greit etter litt bevegelse. Den hadde uansett behov for en service (og bytte av glass), så jeg sendte den til Optura via Roll Hansen.
Fikk etter noen uker et estimat på 13.875,- for service og bytte av glass. Dette måtte bestilles på mål fra Tyskland, men største delen av kostnaden lå på service av kronografen.

Jeg skal innrømme at jeg syntes dette var noe stivt, for den har nødvendigvis ikke så stor sentimental verdi for meg. Men igjen så hadde det vært gøy å få den i bedre stand, og jeg går ut ifra at Optura er det beste alternativet her på Østlands-området?

IMG_9936.jpg
IMG_9930.jpg
 
Stilig! Skjønner godt at du vil sette i stand den. Urmaker Vidar ved Kolbotn Ur og Oslo Ur-Service får begge mye skryt, men mulig andre har bedre tips når det kommer til vintage Seiko.
 
For alt i verden - ikke bruk Optura! Jeg brukte de da jeg servet min 6139, og de køddet til alt! Så Optura fraråder jeg på det sterkeste.