Renhold av klokker og lenker samt rem-impregnering.

Medlem
22. feb. 2011
Innlegg
9.051
Sted
Erewhon
Har lite erfaring med dette selv, og opplever at det er flere måter å gjøre dette på.
Lyst til å rengjøre speedmasteren, men vil naturligvis ikke gjøre noe galt.

Er det lunket vann og myk tannbørste
Som er greia? Såpe eller ikke såpe, isåfall Hvaslags såpe?

Vet det har vært tråder om dette før, men denne kan muligens bli en samletråd for renholdspørsmål her i startgropen?
 
Lunket vann, noen dråper zalo eller annen flytende såpe, myk børste og en myk tørkefille. Så en klut for å shine den igjen etterpå. :)

Om det er en vintage sak med mye bruk og skrukrone kan litt tanntråd gjøre underverker i gjengene her. Et lite tjuvtriks det. ;)
 
Det er en lang tråd om emnet HER, og som kanskje burde vært flettet sammen med denne i en evt samletråd.

Bare et tips til den som samler trådene:D
 
Slå gjerne sammen og marker som 'sticky', har lenge ønsket meg en oversikt over klokkestel og enkel puss generelt
 
Jeg bruker bare en mym tannbørste og lunkent vann. Ingen såpe. Tørker med et tørt, rent håndkle :)
 
Fin tråd. Jeg skal printe den ut og gi til kjerringa i dag med beskjed om å vaske alle klokkene mine.:cool:

Det er viktig å vie dem oppmerksomhet på kvinnedagen, så jeg synes at det høres ut som et godt tiltak :)
 
Jeg prøvde meg med "Gratulerer med dagen, kjære, hva skal vi ha til middag?" i dag morges, men det var ingen stor suksess. Jeg bruker lunkent vann og eventuelt børste, men sjelden såpe. Jeg har også et slags urrenseskum på boks som jeg ikke helt husker hva heter. Det er effektivt nok, men vann gjør jobben like godt.