Longines Lindbergh Hour Angle

Medlem
11. april 2017
Innlegg
67
Sted
Dombås
Hei

Via en urmaker så sitter jeg på en koffert med klokker jeg skal selge for han. I den kofferten dukket det opp et par interessante klokker. Et kjapt chrono24 søk fikk meg til å måpe da de ligger der for alt fra 20 til 60k.

1000002970.jpg

1000002973.jpg


Sendte en henvendelse til Longines Brand Heritage, og fikk følgende svar

1000002990.png
 

Vedlegg

  • 1000002974.jpg
    1000002974.jpg
    109,5 KB · Visninger: 0
Dette er flotte klokker uten tvil . Jeg har denne Lindberg chronographen . Prøvde å selge den for et par år siden men trakk den og beholdt den for det er dessverre ingen her i steinrøysa som verdsetter og betaler det de er verdt . Chrono24 priser kan man bare glemme her til lands . Men det samme gjelder der som her hva man forlanger og hva man får er to forskjellige ting .
20200214_095518.jpg
20200214_095635.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet og seiltid
Dette er flotte klokker uten tvil . Jeg har denne Lindberg chronographen . Prøvde å selge den for et par år siden men trakk den og beholdt den for det er dessverre ingen her i steinrøysa som verdsetter og betaler det de er verdt . Chrono24 priser kan man bare glemme her til lands . Men det samme gjelder der som her hva man forlanger og hva man får er to forskjellige ting .

Har erfart dette jeg også, og chrono24 priser skjønte jeg fort at vi kan se langt etter.
Urmakeren ønsker dog å selge begge klokkene likevell. Har lagt de ut i vintage-tråden til Klokkeriet også (upriset) uten nevneverdig respons om noe salg.
Om jeg ikke får noen interresante henvendelser her eller der så går de nok på hver sin auksjon uten minstepris.
Det er altså lov å komme med fornuftige bud om noen skulle være interresert.

Til info så er klokkene watch only, og vi har ikke noe annen info enn det Longines kunne fortelle.
Klokkene har ligget i en "roteskuff" til urmakeren siden sent 90-tall da han kjøpte opp deler av en tidligere urmaker/forhandler i Oslo.
Tilsynelatende ubrukte, den ene (stål) har fortsatt plastikk på baklokket som vises på bildet.
 
Jeg ville prøvd dem på Finn selv om det å selge klokker der kan være en prøvelse med skambud og annen kverrulering fra folk som ikke har lært normal folkeskikk . Bezelen på den i to tone er så vidt jeg vet i massivt gull . Jeg hadde pris satt den i to tone til ca 20 k og den i rent stål til 15-16k . Tross alt er det to nydelige ubrukte klokker . uansett hva man måtte mene om Finn så treffer man uten tvil det største markedet der .
 
Jeg ville prøvd dem på Finn selv om det å selge klokker der kan være en prøvelse med skambud og annen kverrulering fra folk som ikke har lært normal folkeskikk . Bezelen på den i to tone er så vidt jeg vet i massivt gull . Jeg hadde pris satt den i to tone til ca 20 k og den i rent stål til 15-16k . Tross alt er det to nydelige ubrukte klokker . uansett hva man måtte mene om Finn så treffer man uten tvil det største markedet der .
Takk for tips :)
Jeg forsøker.
 
Klokkene gikk ut på Finn, og en rask og hyggelig handel ble gjort. La de ut for samlet sum 18k.
Siden vedkommende var hyggelig og kjapp i vendingene fikk han de for 14k samlet.
Regner med de kommer ut igjen med mulig profitt, men urmakeren som solgte de var meget tilfreds med 14k, han hadde jo forventet skarve tusingen for de likevel :)
 
Det var jo kjapt og greit men hvis det ikke var en seriøs samler som kjøpte dem så kommer de nok ut igjen til en helt annen pris ja . Det kan jeg garantere deg men i dagens trege og elendige marked kan det hende han blir skuffet .