Longines Flagship - original?

Medlem
29. nov. 2023
Innlegg
19
Sted
Tromsø
Hei!

Jeg har bestilt en meget patinert 1962- modell Longines Flagship med 30L-verk som nylig er servet. Har dog fått tilbakemeldinger på et annet forum om at klokken muligens ikke er original, blant annet fordi lume-dots mangler. Noen kjenner her inne som har kompetanse til å vurdere dette? Selger har ikke gjort noe annet enn å renovere urverket, men kjenner heller ikke til historikken.

LonginesPatina2.jpg
LonginesPatina.jpg

Longines3.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Ser original ut for meg. Det er vanskelig å vurdere en sånn patinert skive hvor lumen nok har falt av for lenge siden. Fortjener en bedre skive :)
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Ser original ut for meg. Det er vanskelig å vurdere en sånn patinert skive hvor lumen nok har falt av for lenge siden. Fortjener en bedre skive :)
Takk for svar! :)

Tja, jeg foretrekker rynker og grått hår, foran botox og parykk ;) Men for moro skyld: peiling på hva man måtte kunne forvente å betale for ny skive på denne?
 
Denne ser original ut for meg også. Jeg hadde på et tidspunkt en samling på over 20 vintage Flagship. Jeg kan ikke huske at noen av disse hadde lume.
 
Det er alltid noen nisser rundt på forskjellige forum som mener ditt og datt . Jeg har holdt på med vintage klokker i over 30 år og har hatt mange sånne flagship klokker igjennom årene . Kan garantere deg at den klokka er original . Det lar seg ikke gjøre å fake den patinaen der.