Klokke med stor urskive (diameter 54 og oppover)

Medlem
9. juni 2023
Innlegg
7
Sted
Kløfta
Jeg ser etter en klokke til min mann. Han er høy og kraftig og foretrekker store klokket. Jeg er derfor ute etter en klokke med minst 54 mm i diameter.
Klokka skal ha lenke, passe til skjorte og ikke være så dyr.

noen som vil hjelpe meg?:giggle:
 
54 mm. Han har en klokke som er 44 mm. Den ser liten ut på armen hans. Budsjettet er på Max 5000kr. Han har en Diesel-klokke som er 54mm. Men den er jo ikke fin… jeg foreslo 48 mm, men han foretrekker større.
 
Du kan kanskje få noe inspirasjon fra denne tråden:
 
I utgangspunktet er utvalget av klokker i den størrelsen rimelig begrenset, og budsjettet tatt i betraktning er jeg usikker på om du finner noe med lenke som varmt anbefales her inne.

Jeg antar at quartz fint, eller ønsker du mekanisk urverk? Vil tro at du ønsker å kjøpe noe nytt? Om ikke kan finn.no være et alternativ, eventuelt gå inn på f.eks. ditur.no og filtrer treffene på diameter.

Dersom du ønsker en pen og klassisk klokke så synes jeg du bør vurdere noe i størrelsen 43-46 mm, selv om den ser aldri så liten ut.
 
Jeg bruker ofte en 53mm militær dykkerklokke fra Russland.
Passelig stor med 43mm tallskive.
Originalen er 60mm men 53mm er bra nok i massevis, spesielt siden hornene er ganske lange og fremmer klokken enda mer i diameter.
Brukes vanligvis ikke på lenke.
Disse har automatikk urverk. Solid beist.
De med kronen på venstre side er mer komfortabelt og stål utgave er billigst.
Selgeren på Poljot24 er J. Kampmann, han er en top fyr og har blant de beste prisene man finner på markedet.
Disse lages også i 48mm (nisse utgave:mrgreen:)

En annen rimelig priset selger i Tyskland.

zlat.jpeg


Titan utgave på venstre og stål på høyre(11 år gammel).
Litt forskjell på viserene og bedre lume nå.
Agat2.JPG

Titan kasse under.
IMG_20230609_173202918.jpg


68mm fra horn til horn.
Agat.jpeg


Citizen har også en 46mm som er på lenke.

For de som lurer hvor den design kommer ifra.
WW2 Longines.
Longines.jpg



60mm modern utgave fra Agat.
2_192чс.png


Originalen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Du kan kanskje få noe inspirasjon fra denne tråden:
Tusen takk! Genialt!
 
I utgangspunktet er utvalget av klokker i den størrelsen rimelig begrenset, og budsjettet tatt i betraktning er jeg usikker på om du finner noe med lenke som varmt anbefales her inne.

Jeg antar at quartz fint, eller ønsker du mekanisk urverk? Vil tro at du ønsker å kjøpe noe nytt? Om ikke kan finn.no være et alternativ, eventuelt gå inn på f.eks. ditur.no og filtrer treffene på diameter.

Dersom du ønsker en pen og klassisk klokke så synes jeg du bør vurdere noe i størrelsen 43-46 mm, selv om den ser aldri så liten ut.
Jeg tror jeg skal se etter en klokke som er 46-48 mm. Jeg er nesten usikker på om 54mm kan stemme… 48 mm må være stor nok!
 
Jeg bruker ofte en 53mm militær dykkerklokke fra Russland.
Passelig stor med 43mm tallskive.
Originalen er 60mm men 53mm er bra nok i massevis, spesielt siden hornene er ganske lange og fremmer klokken enda mer i diameter.
Brukes vanligvis ikke på lenke.
Disse har automatikk urverk. Solid beist.
De med kronen på venstre side er mer komfortabelt og stål utgave er billigst.
Selgeren på Poljot24 er J. Kampmann, han er en top fyr og har blant de beste prisene man finner på markedet.
Disse lages også i 48mm (nisse utgave:mrgreen:)

En annen rimelig priset selger i Tyskland.

Vis vedlegg 335023

Titan utgave på venstre og stål på høyre(11 år gammel).
Litt forskjell på viserene og bedre lume nå.
Vis vedlegg 335024
Titan kasse under.
Vis vedlegg 335027

68mm fra horn til horn.
Vis vedlegg 335029

Citizen har også en 46mm som er på lenke.

For de som lurer hvor den design kommer ifra.
WW2 Longines.
Vis vedlegg 335030


60mm modern utgave fra Agat.
Vis vedlegg 335031

Originalen.
Wow!! Kul!
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
60mm er pizza stor.
Her er en 60mm kopi av Panerai Egiziano jeg har montert med et Unitas/ETA urverk.
IMG_20230609_192251115.jpg


Og en original 60mm gammel Agat.
IMG_20230609_193434094.jpg
 
Har du funnet noe?

Har noen forslag i hodet, men måtte bare slenge ut denne som er fra bruktmarkedet. Ble satt ned til kr 2000 i dag; Phoibos Leviathan 500m. Super-macho diver med lenke og gummirem. 45mm diameter pluss krone. 54mm lug til lug gjør at denne bærer skikkelig solid på armen. Stødig Seiko-urverk i den og sannsynligvis bra finish og mye for pengene. Microbrandet Phoibos er stort sett det. Litt moro med en klokke som ikke alle har også.

 
Eg har denne for salg, ny med plasten på. Finner du ut at du vil utvide budsjettet ditt ein del, er dette ei vanvittig flott og kul klokke. Men den er absurd diger og passer ikkje mine 19 cm handledd - steget etter denne blir veggur med lærbelte
20230612_102823.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Tidstyv
Tusen takk for engasjement! Jeg hadde helt glemt dette innlegget, men kom plutselig på det.

Jeg endte opp med å kjøpe en Casio Edifice, 48 mm. Den er kjempefin og han liker den! Jeg har sett så mye fine klokker nå at jeg fikk lyst til å legge litt mer penger i det, men det får bli en annen gang.

Takk for at dere fikk meg til å sette meg litt inn i størrelser og sjekke. Jeg synes 48 mm er perfekt til han, han kan fint ha 50 mm også, men større enn det blir alt for stort!
 
Screenshot 2023-08-11 09.04.35.png

Tror heller jeg ville gått for noe slikt. Har en 42mm-versjon av klokka og bærekomforten er helt fantastisk. Swiss made ur med et skikkelig ETA 2824-verk og generelt bra kvalitet. Gir mye mer for pengene enn Fossil som - så vidt meg bekjent - ikke har veldig høy kvalitet.

Jeg har ikke sett 48mm-varianten av Glycine Combat Sub i levende live. Men den har ligget en stund på finn.no og kan sikkert gjøres en deal på. Jeg er ikke selgeren, bare så det er sagt. Vil du ha en helt ny klokke er 46mm-varianten også et ganske bra alternativ fra Jomashop. Evt. en 44mm Airmain fra Ashford som er litt mer funky - tror disse bærer ganske stort. Bare husk at du må betale norsk mva i tillegg.